Skip to main content

Ik heb recent glasvezel  via kpn laten aanleggen en tv+box geinstalleerd. Nu wil ik een tweede televisie aansluiten. Is de streaming kwaliteit via KPNi app / wifi hetzelfde of is dit beter als ik een tweede tv+box aanschaf? 

Hallo @MichielSof ,

De beeldkwaliteit via de app is minder goed als rechtstreeks van de ontvanger. Je kunt (als het jou om de beeldkwaliteit gaat) dus beter een tweede ontvanger huren.  


Hallo,

Hangt een beetje van je tv af...als dit een superdeluxe tv is kun je er beter een tweede +Box op aansluiten.

Is het een simpele niet-Smart tv dan volstaat de app, met een Chromecast bv.


Tot 32 inch voldoet de app goed. Hier een oude Sony (32") in de slaapkamer met de Nokia streamingbox 8000 met Android-TV geeft een prima beeld. Een moderne(re) Sony heeft Android-TV zelf al als besturingssysteem.

Verder heb je via de app geen radio kanalen. En kun je van diverse zenders geen opnames kijken w.o. BBC First, Duitse zenders en Vlaamse zenders.

Extra TV+ box kost € 5 per maand. De app niet.

Voor de app is een moderne tv nodig van Samsung of LG of een met Android-TV.

De box werkt met élke tv met een HDMI ingang….


Tot 32 inch voldoet de app goed. Hier een oude Sony (32") in de slaapkamer met de Nokia streamingbox 8000 met Android-TV geeft een prima beeld. Een moderne(re) Sony heeft Android-TV zelf al als besturingssysteem.

Verder heb je via de app geen radio kanalen. En kun je van diverse zenders geen opnames kijken w.o. BBC First, Duitse zenders en Vlaamse zenders.

Extra TV+ box kost € 5 per maand. De app niet.

Voor de app is een moderne tv nodig van Samsung of LG of een met Android-TV.

De box werkt met élke tv met een HDMI ingang….

En met een tweede +Box krijg je gratis Opnemen erbij!


Als je de beste beeldkwaliteit wilt hebben, kies dan voor een TV+ Box. Deze biedt een beduidend hogere bitrate en dat merk je in de kleurdiepte van je beeld. Het beeld wordt daarmee "frisser". Persoonlijk ben ik van mening dat dit ook voor 32inch schermen geldt, zo ervaar ik het in ieder geval wel op de Sony KDL-32EX711 uit 2010 die op onze slaapkamer aan de muur hangt.


Dat laatste ontken ik ook niet. Maar voor die hooguit 2 uurtjes “slaapkamer kijken” hoeft dat niet. Bovendien staat de tv “donker” afgesteld om in de slaapkamer 's avonds niet weer al te wakker te worden als de tv nog even aanstaat.


Ik denk dat ik nog geen 2 uur per maand televisie kijk op de slaapkamer. Hooguit verhuis ik even naar boven als er een vergadering is van de dansvereniging waar mijn vrouw in het bestuur zit. En natuurlijk als ik echt ziek ben maar … afkloppen … dat is heel heel heel lang geleden, ook een dagje of twee corona weerhield mij niet om gewoon uit bed te gaan.