Skip to main content
Beantwoord

Wat veroorzaakt de kleurverschillen bij het afspelen van een opname?

• June 4, 2026
  • 11 reacties
  • 132 keer bekeken

Len B
Helper

Waar komen de kleurverschillen vandaan bij het afspelen van een opname of door veroorzaakt ?

Het komt regelmatig [te veel] voor wanneer je een opname wil kijken eerst heen en weer moet spoelen of zelfs terug naar lijst moet gaan omdat de opnames té donker beginnen.

Na de bovenstaande handelingen te hebben uitgevoerd zijn de kleuren wel OK !

Ik had gehoopt na de ?? vernieuwde launche-versie dit probleem te zijn opgelost maar helaas blijft dit probleem bestaan .

En nee , het is ook niet te reproduceren en het blijft een verrassing of de volgende opname wel met de goede kleuren begint.

Beste antwoord door Wartywolfs

Zet HDR op automatisch of uit, iig niet altijd aan.

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 4, 2026

Oh ja, die donkere zweem.

Als je één seconde wacht met starten na selecteren gaat het vaak wel goed. 

Ga je 'best snel' dan blijft de zweem om de menu's over het beeld te zetten hangen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 4, 2026

Zet HDR op automatisch of uit, iig niet altijd aan.

Len B
Helper
  • Auteur
  • June 4, 2026

Oh ja, die donkere zweem.

Als je één seconde wacht met starten na selecteren gaat het vaak wel goed. 

Ga je 'best snel' dan blijft de zweem om de menu's over het beeld te zetten hangen. 

👍 , daar ga ik toch eens goed op letten op die ,,zweem’’ ! 

PS.

Dan hebben de ontwikkelaars bij KPN nog heel veel werk te verzetten ​@PeterG !                                         Als een 70✚ ‘er al zo snel is dat het systeem het niet bij kan benen , waar moeten de toetsenbordridders wel niet tegenaan lopen hé 😉 . . . . . . . !

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Len B, goed dat je dit meldt en fijn dat je al wat reacties hebt gehad!

Ik neem het in elk geval mee naar de ontwikkelaars zodat ze in elk geval van dit signaal op de hoogte zijn. 🙂

Als een 70✚ ‘er al zo snel is dat het systeem het niet bij kan benen , waar moeten de toetsenbordridders wel niet tegenaan lopen hé 😉 . . . . . . . !

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2026

Zojuist 20:57 had ik te donker beeld bij starten van een opname. Op één of andere manier ging het héél snel. En dat was dus te snel. 

Even opnieuw starten en het was weer goed.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2026

Fred kan dit in de logs checken als ie dat wil, ​@Sanne van KPN .

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Yess ze herkennen dat dit gebeurt ​@PeterG. Het heeft inderdaad te maken met het snel uit en in een opname gaan, dan blijft de zwarte zweem in beeld. Dit lijkt tot nu toe niet erg vaak te gebeuren, gezien de hoeveelheid meldingen die wij hierover hebben. 

Mochten echter meer mensen hier last van hebben, dan horen we het graag!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

Yess ze herkennen dat dit gebeurt ​@PeterG. Het heeft inderdaad te maken met het snel uit en in een opname gaan, dan blijft de zwarte zweem in beeld. Dit lijkt tot nu toe niet erg vaak te gebeuren, gezien de hoeveelheid meldingen die wij hierover hebben. 

Mochten echter meer mensen hier last van hebben, dan horen we het graag!

Dit jaar geen problemen hiermee gehad.

Verleden jaar wel een paar keer.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

Wij kijken hier bijna alleen naar opnames maar dit probleem herken ik helemaal niet.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed om te weten beiden, dank voor het reageren!

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 10, 2026

Ik had dit maanden geleden ook af en toe, maar heb het al heel lang niet gezien. Als het optreedt is het heel eenvoudig te verhelpen door even opnieuw te starten. Kortom, eigenlijk nauwelijks een probleem.