Skip to main content
Vraag

Wat zijn de optimale instellingen Arris 5202 en Samsung OLED S90F?

• July 12, 2026
  • 4 reacties
  • 85 keer bekeken

Ik ben op zoek naar ervaringen en tips voor Arris VIP5202 in UHD icm een Samsung OLED S90F

Ik heb onlangs een Samsung OLED S90F aangeschaft en heb icm de Arris VIP5202 regelmatig last van zeer korte bevriezing van het beeld tijdens beweging in het beeld. De bevriezingen zijn er regelmatig maar zover ik kan beoordelen niet op vaste herhalingen. Dus niet elke 30 seconden oid.

Wij hebben 2 ontvangers en de 2e is een VIP 2952 (HD ontvanger) en daarbij is het probleem niet aanwezig

Alle instellingen staan nog op fabrieksinstellingen, en wellicht moet ik nog iets aanpassen om de Arris VIP5202  in UHD goed te laten werken op de Samsung oled S90Fen ben dus op zoek naar ervaringen van anderen en tips.

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 12, 2026

TV uitzendingen zijn niet in UHD. Of 4k.

Kijk je alleen televisie via de 5202 dan kan ie zelfs gewoon op 1080p 50. De upscaling, om het hele scherm te gebruiken, doet de tv zelf.

Gebruik je de apps van Netflix (met het Premium abonnement), Disney of Prime dan is UHD output mogelijk gewenst. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@fbmns, welkom op onze community. Ik zie dat PeterG al goed meedenkt.

Als het je puur om de beeldbevriezingen gaat kan het wel zijn dat de verbinding tussen je ontvanger en de experiabox niet helemaal lekker is. Kun je toelichten hoe je die op elkaar aangesloten hebt?

We denken graag even mee!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2026

Als het je puur om de beeldbevriezingen gaat kan het wel zijn dat de verbinding tussen je ontvanger en de experiabox niet helemaal lekker is. Kun je toelichten hoe je die op elkaar aangesloten hebt?

De VIP 5202 is rechtstreeks met een utp cat6 kabel aangesloten. Met de VIP2952 is het probleem er niet. Ik moet de tip van PeterG nog uitproberen. Het probleem is hele kleine bevriezingen icm bewegingen in het beeld. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 18, 2026

De VIP 5202 is rechtstreeks met een utp cat6 kabel aangesloten. Met de VIP2952 is het probleem er niet. Ik moet de tip van PeterG nog uitproberen. Het probleem is hele kleine bevriezingen icm bewegingen in het beeld. 

Update:  zeer korte bevriezingen lijken met de tip van ​@PeterG Minder vaak op te treden. Gisteren Netflix gekeken via de app op de VIP5202 en geen beeldproblemen waargenomen.Het lijkt dus alleen voor de komen met live TV