Skip to main content

Voor één van de grote tv merken zijn we aan het uitzoeken hoe we de KPN Box+ het beste kunnen integreren in hun universele bediening.

 

Eén van de opties die we nu aan het uitzoeken zijn is de ontwikkeling van een module die de vertaalslag maakt van hun systeem, naar de bediening via HDMI CEC of Bluetooth.

Is het mogelijk om de implementatie specificaties te ontvangen voor de verschillende bedieningsmogelijkheden van de KPN Box+ te ontvangen?

Hoi @Ruben van RU connected, welkom. Kun je iets meer toelichten waar je precies naar op zoek bent? Er staan wat basisdingen in onderstaande artikel, maar ik vermoed dat je op zoek bent naar meer/andere informatie.

 


@Ruben van RU connected, als je ermee aan de slag gaat, wat willekeurige dingen voor HDMI CEC:

  • Ik heb te vaak gezien dat juist de cijfertoetsen en/of P+/P- niks doen. Dat kun jij vast beter!
  • De knoppen “gids” en “home” heb ik nergens goed zien werken tot nu toe, ook dat kun jij vast beter!
  • Hoewel de KPN TV+ afstandsbediening een gecombineerde knop heeft voor afspelen/pauzeren, werken aparte knoppen ook prima via HDMI CEC richting TV+ Box.
  • Bij sommige televisies leidt drukken van sommige knoppen tot openen van het laatst gebruikte menu binnen de TV+ Box (bijvoorbeeld de ene keer “opnames”, maar een andere keer “series”). En dat terwijl een dergelijke knop niet bestaat op de KPN afstandsbedieningen. 🤔
  • Misschien helpt cec-o-matic.com 🤓

Voor bluetooth:

  • Als jullie het ooit eerder geprobeerd hebben: eerder lukte het me niet een extra bluetooth afstandsbediening te koppelen, maar tegenwoordig wel. Maar als je die kant opgaat, dan wil je misschien wat zekerheid van KPN dat die ondersteuning blijft? Want van de KPN afstandsbedieningen is er bijvoorbeeld maar één per type te koppelen.

Trouwens, de naam is “TV+ Box”, niet Box+.

En heel erg nieuwsgierig: om welk merk gaat dit? Misschien LG webOS Universal Control? Dat werkt (nu) inderdaad niet met de TV+ Box, omdat de TV+ Box geen infraroodontvanger heeft. Maar via HDMI CEC hebben de cijfertoetsen en P+/P- wat liefde nodig, maar dat hoeft dan verder misschien niet via Universal Control? (Of misschien juist wel, om bijvoorbeeld een “gids” knop niet te vertalen naar een generieke HDMI CEC-code, maar naar een specifieke code die KPN verwacht. Als je dat overzicht krijgt en verschillen ontdekt.)


Ik heb inmiddels via privébericht contact gehad met Ruben en hem kunnen koppelen aan ons tv team.


Reageer