Skip to main content

Dag, Mijn itv-app hapert en daarom belde ik de klantenservice. Blijkbaar is mijn telefoon niet geschikt om via de app tv te kijken. Na wat heen en weer gesproken te hebben over wat het probleem dan is vroeg ik om de specificaties voor telefoons zodat ik de app wel kan gebruiken. Allerlei vage termen dus ik vroeg waar ik het kon vinden op de site. Geen adequaat antwoord.  Na nogmaals de vraag waar ik het dan kan vinden zodat ik daar bij de keuze voor een nieuw toestel rekening mee kon houden hing ze op. Onbeschoft!

 Na nogmaals de vraag waar ik het dan kan vinden zodat ik daar bij de keuze voor een nieuw toestel rekening mee kon houden

Met vrijwel elk modern telefoontoestel kun je de KPN-TV-app gebruiken.  

Lees veel meer informatie over deze app in de kennisbank: 

 

 

Systeem vereisten Apple : 

Compatibiliteit

iPhone

Vereist iOS 12.0 of nieuwer.

iPad

Vereist iPadOS 12.0 of nieuwer.

iPod touch

Vereist iOS 12.0 of nieuwer.

bron : https://apps.apple.com/nl/app/kpn-interactieve-tv/id453092149

 

Systeem vereisten Android : 

Kan ik niet vinden, maar ga er maar vanuit dat de app werkt op alle Androidtelefoons die nu verkocht worden in de winkels. (Mocht iemand het vinden, dan plaats in het hier bij als aanvulling als de vinder daarmee akkoord is.)  

Aanvulling : Kennelijk is minimaal Android 7.0 nodig.  


Ik heb samsung a31 en daar kan het niet mee blijkbaar. Ik zie alleen dat versie hoger dan 7 nodig is. Dat heeft deze wel. Waar nog meer naar kijken dan?


De Samsung A31 heeft Android 10. Nu heb ik zelf geen Samsung, maar deze telefoon lijkt mij reuze geschikt voor de TV-app. 

Probeer eens om de app eerst te verwijderen van jouw telefoon en daarna weer opnieuw installeren. 


@Charly Wal 

Ook de Wifi snelheid of 4G snelheid is belangrijk.

Als deze te laag is, dan gaat het beeld inderdaad haperen.


Dank voor je antwoord. Ik heb android 12 en 390Mbps. Het probleem is dat ik nergens kan vinden wat er nodig is om de app goed te laten afspelen. Ik heb het opnieuw geïnstalleerd en het hapert heel erg. Blijkbaar wordt bij het streamen van de commerciële zenders eerst alles in het intern geheugen gezet alvorens het afgespeeld wordt (tekst van de helpdesk). Is mijn interne geheugen dan te klein?  Ik heb 6 GB waarvan 4 beschikbaar en 128 Gb opslag.  ook dat heb ik niet kunnen vinden. Op een apple tablet geprobeerd en daar werkt het prima. 


Mijn ervaring is dat de app prima werkt via WiFi zolang het WiFi-netwerk niet teveel wordt belast. Tijdens de vakantie heb ik de app diverse keren getest. Als de camping leeg is, werkt het prima. Maar ‘s-avonds om 20.00 als veel mensen zijn ingelogd, dan gaat de TV-app sputteren. En inderdaad eerder dan sommige andere apps. 


Ik doe verder niets op het netwerk….

 


Ik doe verder niets op het netwerk….

Heeft u glasvezel? Of een koperverbinding? 

Sputtert de app ook als u geen WiFi gebruikt maar 4G?


Glas en hij sputtert ook op 4G


Glas en hij sputtert ook op 4G

Dan zal het aan de processor liggen. Die is niet snel. Een review op Androidplanet:

"Animaties haperen bovendien regelmatig"

Dat is wat u ervaart.


Dan blijft mijn vraag aan welke specificaties moet mijn smartphone dan voldoend wil ik dat gehaper niet hebben. Lijkt me wel fijn als ik een andere telefoon ga kopen. Dat was mijn vraag aan de kpn klantenservice voor ze de verbinding verbrak 


Dan blijft mijn vraag aan welke specificaties moet mijn smartphone dan voldoend wil ik dat gehaper niet hebben. Lijkt me wel fijn als ik een andere telefoon ga kopen. Dat was mijn vraag aan de kpn klantenservice voor ze de verbinding verbrak 

 

Ik heb de A53 (opvolger A54 is al uit) en daar loopt het goed.

Dit is een aardig betaalbare mobiele telefoon. 


Dan blijft mijn vraag aan welke specificaties moet mijn smartphone dan voldoend wil ik dat gehaper niet hebben. Lijkt me wel fijn als ik een andere telefoon ga kopen. Dat was mijn vraag aan de kpn klantenservice voor ze de verbinding verbrak 

Is Apple een optie? De IPhone SE is dan een “goedkoop” alternatief. 


Dan blijft mijn vraag aan welke specificaties moet mijn smartphone dan voldoend wil ik dat gehaper niet hebben.

Jouw telefoon voldoet ruimschoots aan de vereisten, een nieuwe gaat je niets opleveren.

Die haperingen worden, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, niet door jouw telefoon veroorzaakt maar door het netwerk en/of het centrale TV platform.


Dan blijft mijn vraag aan welke specificaties moet mijn smartphone dan voldoend wil ik dat gehaper niet hebben. Lijkt me wel fijn als ik een andere telefoon ga kopen. Dat was mijn vraag aan de kpn klantenservice voor ze de verbinding verbrak 

Tja... helaas zal KPN daar geen duidelijkheid over geven denk ik. Die gaan niet zeggen dat een bepaalde processor te traag is en dat andere processors wel goed werken.


@Charly Wal Ik kwam je topic tegen en heb nog even voor je gezocht maar los van de minimale vereiste van Android 7 kom ik geen andere vereisten tegen. Ik denk dat het grote aantal hardware en software combinaties bij Androidtoestellen daar een bijdrage aangeven. De meest recente toestellen zouden dat moeten aankunnen, zoals Joop ook al aangeeft, maar een honderd procent garantie kan ik je daar niet op geven.