Skip to main content

Beste leesgenoten,

Mijn Arris VIP 5202 staat nooit op standby, maar heb nu al 2 keer gehad dat bij het inschakelen van de TV s'morgens er een wazig flets beeld verschijnt op de TV en dit bij alle zenders. Heeft dit te maken met het altijd aan staan van de VIP 5202 ? Na een herstart van de VIP 5202,  zodat die opnieuw wordt ingeladen, is het juiste beeld ook weer terug. Wordt de VIP 5202 soms te warm ?

En svp geen preek over energiezuinigheid graag !

Goede vraag, @HansaanZet. Ik heb niet direct een verklaring, maar als ik het verhaal zo lees, dan zou dit inderdaad te maken kunnen hebben met het altijd aan staan van jouw tv-ontvanger. Aangezien het beeld normaal wordt zodra je jouw tv-ontvanger herstart. Ik zou je daarom willen adviseren om de tv-ontvanger uit te zetten wanneer je deze niet gebruikt. Daarmee kun je het fletse en wazige beeld voorkomen.


Ik heb de zelfde probleem, met het verschil dat  bij mij gebeurd tijdens het kijken dat de beeld kleurloos wordt en helptballeen een reset. Dit gebeurt meerdere malen per dag.


Mag ik vragen wat voor een HDMI kabel er tussen de TV en de VIP5202 zit?

En hoe is de VIP5202 aangesloten op de Experiabox? (ik bedoel met vaste UTP kabel of netwerkadapter).

 

Ik lees warm, hoe warm wordt hij stand-by en hoe warm wordt hij als hij aan staat?