Skip to main content

Goedendag, 

Blijkt dat mijn probleem overeenkomt met dit topic.

Ik heb inmiddels 3 jaar een 4K tv, de LG OLED55C7V, maar sinds kort problemen met KPN TV.

Bij snelle beelden zie je een duidelijke zweem, vertraging, stotterend, soms zelfs blokkering beeld. Het stoort me enorm om tv te kijken. Je ziet het vooral bij snelle actie momenten, maar nog vervelender bij het bewegen van handen/vingers, wat je veel ziet op tv. Ook rondom de ondertiteling en het onderliggende bewegende beeld ziet er vaak blokkering uit. Het beeldmateriaal en de letters van bijvoorbeeld het menu van KPN is ook niet scherp.

Ik heb dit alleen bij KPN tv niet bij streaming diensten zoals Netflix, HBO en Amazon prime..

Bovendien heb ik er nooit last van gehad en nu ineens wel. Ik ben al jaren klant bij KPN en ik heb mijn abonnement niet gewijzigd.

Ik heb reeds de beeldinstellingen van zowel KPN als mijn tv geprobeerd te veranderen en te vergelijken. Meerdere dagen tot in frustratie mee bezig geweest. Allereerst dacht ik dat het aan mijn tv lag maar echter door vaker te testen met streaming diensten, lijkt het er toch op dat het aan KPN ligt.

Ik heb de hardwareversie VIP2952 en de box meerdere keren opnieuw gestart en herstelt.

 

Ik hoop dat er een oplossing voor is want tv kijken via KPN is niet zo leuk meer 🙂.…

 

Mvg

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @PS88, om je goed te kunnen helpen heb ik een eigen topic van je reactie gemaakt! Onscherp beeld is niet fijn om naar te kijken. Goed dat je het laat weten, we denken hier graag met je mee.

Je hebt al veel nagekeken en geprobeerd, super. Het speelt dus puur bij gebruik van de tv-ontvanger. Hoe is jouw VIP 2952 aangesloten op je modem? En hoe is de tv-ontvanger aangesloten op jouw LG televisie? Heb je één of meerdere tv-ontvangers thuis? 

Daarnaast ben ik benieuwd naar hoe de beeldinstellingen van jouw tv-ontvanger staan? Heb je ook de beeldverbeteraars van je LG tv nog gecontroleerd, zoals @beosound100  in het andere topic tipte? Dit kan de beeldkwaliteit in de war gooien. Dit kan ook gebeuren als de tv bijvoorbeeld een update heeft gehad. Als je er daarmee niet uit komt, kan je daarover ook navraag doen bij LG. Zij weten als fabrikant alles van de beste instellingen voor je tv.

Verder kwam ik dit topic nog tegen, met tips voor de beste beeldkwaliteit op een LG 4K tv. Neem het eens door, misschien is het ook voor jou behulpzaam :) 

 


Hi!

Bedankt voor de reactie!

Ik ben opnieuw een aantal Avonden bezig geweest, maar helaas geen verbetering.

 

Mijn ontvanger is via internet/wlan kabel aangesloten op het modem en via hdmi kabel naar mijn tv.

ik heb 2 ontvangers, maar alleen deze in gebruik.

 

Ik heb meerdere malen met de beeldverbeteraars gespeeld en laten staan om te zien of er verbetering was. Ik dacht namelijk eerst dat het aan mijn scherm lag. Totdat het me toch iedere keer op viel dat via Netflix, Amazon prime en nu ook HBO ik er geen last van heb.

Ik heb de afgelopen dagen toch ook weer de instellingen op de ontvanger allemaal opnieuw geprobeerd en ook de beeldinstellingen op mijn tv.. helaas.. niks helpt. Het beeld blijft storend met bewegende beelden. 

 

Ik lees in de topic waar u naar verwijst dat er gesproken wordt over een 4k abonnement en ontvanger. Ik vraag me af of dit de oplossing kan zijn.. ik vind het toch weer een risico om iets nieuws af te sluiten zonder dat je weet of het een oplossing is. En het zijn toch weer extra kosten bovenop de jaarlijkse kosten die steeds omhoog gaan. 
Ik zal de komende dagen hier ook even telefonisch contact over opnemen.

 


@PS88 Jammer dat je tot nu toe geen verbetering hebt gezien, ondanks alles dat je hebt geprobeerd. 

Goed om te weten dat het beeld bij gebruik van andere apps goed is. Het signaal van de tv-ontvanger is een ander signaal, daarom kan in zo'n situatie iets als een beeldverbeteraar in de weg zitten. Maakt het verschil als je deze tv-ontvanger (eventueel tijdelijk) omruilt met de tv-ontvanger die je nu niet gebruikt? Je kan verder ook contact met LG opnemen, misschien hebben ze goed advies over de beste beeldinstellingen in de tv aangezien ze de fabrikant van je tv zijn.

En ik ben met je eens dat het  beter is om een oplossing te vinden. Het ging me in het andere topic meer om de televisie en beeldinstellingen dan om de 4K tv-ontvanger. Ik durf niet te zeggen of het verschil zou maken. 4K is nog niet overal leverbaar, mocht je je erin willen verdiepen, onze postcodecheck op de website laat de mogelijkheden op jouw adres zien.