Skip to main content

T.a.v. KPN

Betreft: we kunnen nog steeds een aantal zenders niet kijken i.v.m. foutcode STB-nmc-400

 

Goedemorgen,

Op 16 juni 2021 berichtten wij KPN dat wij een aantal zenders niet konden kijken in verband met de foutcode STB-nmc-400.

Wij hebben toen urenlang meerdere keren alle mogelijke opties voor oplossingen samen met verschillende KPN medewerkers uitgeprobeerd, echter steeds zonder resultaat.

Helaas is het probleem nu nog steeds niet opgelost.

Het leek er eerst op dat het probleem was verholpen nadat KPN er zelf op 20 juni mee bezig was geweest, echter kwam het blauwe blok met de foutcode STB-nmc-400 al snel opnieuw tevoorschijn op verschillende zenders waardoor wij die zenders niet konden en nu nog steeds niet kunnen kijken. Het betreft vaak de zenders van RTL, alle erotiekzenders, en verder hebben wij nog een aantal andere zenders gezien waarop tevens het blauwe blok met de foutcode STB-nmc-400 verschijnt. Ook wisselt het wel eens. Soms is de foutcode even weer weg om dan opnieuw te verschijnen als je er later weer op kijkt.

Wij wilden ook niet meteen opnieuw contact opnemen met KPN over bovenstaand probleem omdat wij eerst wilden aanzien of het voor een langere periode opgelost zou zijn.

 

Omdat wij zelf alle mogelijkheden voor oplossingen al opnieuw hebben uitgeprobeerd (ook modem gereset) en dit weer geen resultaat opleverde weten wij nu bijna zeker dat het aan onze tv-ontvanger moet liggen. Deze is nog nooit vernieuwd en hapert wel vaker, dit hebben wij wel eens eerder opgemerkt.

Ook zei familie van ons, die net als wij al jarenlang trouwe klanten van KPN zijn, dat zij hetzelfde probleem hadden gehad.

Zij hebben toen een nieuwe tv-ontvanger van KPN ontvangen waarna het probleem was opgelost.

 

Is het mogelijk dat wij ook een nieuwe tv-ontvanger van KPN kunnen ontvangen? Want wij beleven nu niet echt meer kijkplezier met deze hardnekkige problemen die ons veel tijd en frustratie kosten.

Graag horen wij zo spoedig mogelijk van jullie.

Alvast onze hartelijke dank!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wijnhold en Tineke Smit

*** ***

*** ***

 

Admin: privégegevens verborgen i.v.m privacy

@Wijntjerood Welk type TV ontvanger heeft u ? Heeft u foutcode link ook doorlopen ?

Verbinding met zender verbroken in beeld, zo los je het op | KPN


Een Arris ontvangen en ja, we hebben die link al meerdere keren doorlopen, echter steedszonder resultaat.


Ontvanger


Hoi @Wijntjerood, nog steeds de foutcode dus. Ik snap dan ook dat tv kijken niet heel plezierig is hierdoor. De foutcode wordt veroorzaakt als er te weinig tv pakketjes op de ontvanger binnenkomen. Het zit hem dus waarschijnlijk niet in de ontvanger maar ergens tussen onze centrale en de ontvanger. Nou je geeft al aan veel getest te hebben, maar niets lost het op. Heb je ook nog iets van externe apparatuur in het netwerk (denk aan switches, acces points) die IGMP snooping ondersteunen? Als je die uit het netwerk haalt, gaat het dan goed? 

En zou je vast jouw profiel van gegevens willen voorzien, dan kan ik meekijken. 


Nee, ik heb geen externe apparatuur in het netwerk. Sinds een aantal dagen kan ik de betreffende zenders (muziekzenders en erotiekzenders) weer kijken. Waarschijnlijk is KPN ermee bezig geweest net zoals de vorige keer. Toen was het ook even weer goed maar daarna verscheen dezelfde foutcode weer opnieuw waarna we een paar maanden de betreffende zenders niet hebben kunnen kijken.


Heel vreemd. Gelukkig werkt het weer. Mocht het weer voorkomen, dan hoor ik graag weer van je.