Skip to main content

We vervangen verouderde tv-ontvangers

• May 16, 2026
  • 61 reacties
  • 6171 keer bekeken
Toon eerste bericht

61 reacties

• Nieuwkomer
  • September 19, 2026

Hallo, loopt dit nog steeds? Wij hebben bovengenoemd arris vip 2952 kastje en nemen Netflix af via kpn. Wij hebben hier tot op heden nog niks over gehoord.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 19, 2026

Ik zou even contact opnemen met de klantenservice. Dan kan via die route het een en ander in gang gezet worden ​@Stieben! Dat kan het makkelijkst via een een terugbelafspraak!

• September 19, 2026

​@Remco van KPN  In het eerste bericht staat

“Ik heb geen nieuwe tv-ontvanger gehad, ik wil wel graag een nieuwe. Kan dat?

Nee. We kunnen niet alle tv-ontvangers in 1 keer vervangen. Je krijgt vanzelf een nieuwe tv-ontvanger van ons. De klantenservice kan je hier niet bij helpen en kan geen nieuwe tv-ontvanger opsturen. We benaderen jou zo gauw het nodig is!”

Is dit inmiddels veranderd? Zo ja dan graag het eerste bericht aanpassen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 19, 2026

Nee, dat is niet veranderd ​@VwDt. Ik las in de drukte van vanmorgen het bericht verkeerd en dacht dat ​@Stieben acute problemen ondervond met de oude ontvanger. Er voor zover ik kan bekijken niets veranderd in het proces. Excuses voor de verwarring.

• Topper
  • September 28, 2026

Loopt deze omruil nog, inmiddels 4 maanden na de post geplaatst is?
Ik heb een Arris VIP2952 V2 die stokoud is en we hebben hem deze week verplaatst naar een andere kamer waar geen smart TV is, dus heb netflix op de box geactiveerd. Ik keek nooit netflix via die box, nu dus wel, maar dit gaat dus binnenkort niet meer. Kom ik dan nog op die lijst? Als ik de https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm bekijk dan geeftie vrolijk aan “jouw apparaten zijn geschikt voor Netflix", maar dat betwijfel ik dus? Gezien dit topic?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Themorion, dit proces loopt zeker nog, het is wel raar dat de site dat aangeeft. Begrijp ik het goed dat je andere ontvangers een nieuw type zijn en je deze pas net geactiveerd hebt? Dat zou het kunnen verklaren

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 28, 2026

Netflix zou nu nog moeten werken via de HD ontvangers, ​@Themorion .

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 28, 2026

Netflix zou nu nog moeten werken via de HD ontvangers, ​@Themorion .

En anders zo wie zo via de Smart tv.

Ik denk dat de meeste mensen ondertussen een Smart tv hebben.

• Topper
  • September 28, 2026

Hoi ​@Themorion, dit proces loopt zeker nog, het is wel raar dat de site dat aangeeft. Begrijp ik het goed dat je andere ontvangers een nieuw type zijn en je deze pas net geactiveerd hebt? Dat zou het kunnen verklaren

Ik heb maar 1 ontvanger, die stond in de huiskamer en is dit weekend verplaatst naar een andere kamer. De huiskamer TV is een smartTV met de apps die ik gebruik, de ontvanger staat nu bij een “domme” TV, dus heb vandaag netflix vandaag via de ontvanger daar gekeken. Dit werkt voor nu nog wel, maar las in dit topic dat dat dus eindig is… en vroeg me dus af of die vervangingen nog bezig waren (ja dus) en of ik iets moet doen om met de mijne op de lijst te komen, gezien ik netflix niet actief had op de ontvanger 4 maanden geleden toen dit gestart is en nu dus wel… als ze toen eenmalig een check hebben gedaan welke van deze ontvangers Netflix actief hebben en vervangen moeten worden, val ik nu buiten de boot :) (als ze nog dagelijks/wekelijks monitoren en dan vervangen, kom ik vast een keer langs)...

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Goed dat je het aankaart hoor ​@Themorion. Ik neem je signaal voor de zekerheid mee. Netflix werkt voorlopig nog op deze tv-ontvangers, en het omruilproces loopt inderdaad nog! We benaderen je vanzelf voor het vervangen van jouw VIP2952 tv-ontvanger. 

• Topper
  • September 29, 2026

Goed dat je het aankaart hoor ​@Themorion. Ik neem je signaal voor de zekerheid mee. Netflix werkt voorlopig nog op deze tv-ontvangers, en het omruilproces loopt inderdaad nog! We benaderen je vanzelf voor het vervangen van jouw VIP2952 tv-ontvanger. 

Super! Dan wacht ik rustig af, hij werkt voor nu inderdaad nog gewoon. Ik was gewoon een beetje bezorgd toen ik deze post zag in combinatie met dat de tool aangeeft dat Netflix nog gewoon werkt met mijn apparatuur, maar als daar nog naar gekeken wordt en het proces nog in gang is dan zie ik vanzelf wel wanneer ik aan de beurt ben.