Skip to main content

We vervangen verouderde tv-ontvangers

• May 16, 2026
  • 31 reacties
  • 1571 keer bekeken
Toon eerste bericht

31 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 4, 2026

Beste ​@Jasper van KPN , dan kunnen jullie dus zien dat ik dat kastje heb én Netflix gebruik (en het via jullie afneem). Dan is het dus een kwestie van afwachten tot ik een mail krijg? Of vallen sommige arris vip2952 kastjes er toch buiten?

Als je Netflix via KPN afneemt, dan kunnen ze heel simpel in hun administratie zien.

Als je Netflix via Netflix afneemt of via KPN (voor betaling), in beide gevallen kan KPN zien dat de app actief wordt gebruikt (zie mijn eerdere antwoord (boven die van jou)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • July 4, 2026

Beste ​@Jasper van KPN , dan kunnen jullie dus zien dat ik dat kastje heb én Netflix gebruik (en het via jullie afneem). Dan is het dus een kwestie van afwachten tot ik een mail krijg? Of vallen sommige arris vip2952 kastjes er toch buiten?

Alle vip2952 welke actief netflix gebruiken worden omgewisseld. Dit wordt o.a. niet allemaal tegelijk gedaan omdat uit sommige omwissels een monteursbezoek voortvloeit. En als we ze allemaal tegelijk omwisselen zullen ook al die monteurs binnen 1/2 weken langs moeten als het de klant niet zelf lukt. Dat moet voorkomen worden. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Goede vragen ​@VIP2952_w! We kunnen natuurlijk geen details zien, in verband met privacyregels, maar we kunnen wel nagaan of de Netflix app op de tv-ontvanger gebruikt wordt. Zodoende maakt het niet uit of je Netflix via KPN hebt, of rechtstreeks via Netflix, en benaderen we klanten met deze tv-ontvangers om ze te laten omruilen. Dit doen we in delen, om de reden die ​@Ik_Combineer noemt en daarnaast heel simpel in verband met onze voorraad. 

Je wordt vanzelf benaderd zo gauw jouw tv-ontvanger omgeruild wordt. Dat gebeurt zo snel als mogelijk. Intussen kan je gerust een nieuwe afstandsbediening aanvragen voor de tussentijd, zodat je niet hoeft te ‘martelen’ tot het zover is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 8, 2026

En als de app wel ingelogd staat maar niet actief gebruikt wordt, ​@Alexandra van KPN ?

Zoals dat je dan toch de app in tv of streamingbox gebruikt omdat die nou eenmaal een stuk vlotter is. 

Dus geen gebruik; wel ingelogd? 'Ziet’ kpn dat ook?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • July 8, 2026

@PeterG het is volledig een aanname van mijn kant, maar de eerste keer dat je Netflix op een tuner opent moet je akkoord gaan met de algemene voorwaarde, ik denk dat KPN dat kan zien en iedereen die er mee akkoord is gegaan zo snel mogelijk wordt omgewisseld. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Goede vraag, kunnen we niet met zekerheid bevestigen.

Wat Alexandra bedoelde is dat we kunnen zien of de Netflix app op de tv-ontvanger wordt gebruikt als onderdeel van het selectieproces. Welke technische gegevens daarbij precies worden geregistreerd of dat alleen ingelogd zijn zonder de app daadwerkelijk te gebruiken ook meetelt, weten wij niet. 

Het belangrijkste om te weten, is dat als een tv-ontvanger in aanmerking komt voor omruilen, dat we vanzelf contact opnemen.