Skip to main content

Hallo. 

 

Wij wonen nu bijna 2 jaar in een ander huis, 2 huizen verderop in de straat. Eerst konden wij wel gebruik maken van interactieve tv, maar nu niet meer.  We wonen 50 meter verder op en kunnen het nu niet meer krijgen op dit adres. Terwijl we bij de zelfde centrale aangesloten zijn als voorheen. 

Bij de verhuizing konden we het abonnement niet meenemen. Wat we erg jammer vinden. Via de chat en telefoon met kpn hebben we het geprobeerd, maar elke keer kwam het computersysteem er tussen. Op het oude huisnummer hadden we geen problemen met tv en internet samen. Alles werkte prima. In begin hadden we geen hd zenders, later wel. Maar ook al zouden we hier geen hd-zenders kunnen ontvangen, dat hoeven we ook niet. Het gaat ons om het interactieve gedeelte.

 

Is het mogelijk om het toch te kunnen ontvangen op dit adres? Ik durf het wel aan. Hier gaat het ook wel lukken. Ik wil het interactieve best uitproberen. De jongens van kpn aan de telefoon wilden het mij toesturen, maar kregen dit door het computer systeem niet voorelkaar. 

Of dat we alleen de Itv app geactiveerd krijgen.

Kunnen jullie hier iets in betekenen? 

We missen het interactieve erg en kunnen niet wennen aan digitenne. 

 

Groeten, 

Inge

Hoi @IngedeB en welkom hier!

Heb je enig idee welke snelheid je hebt?Dat lijkt me in principe de enige mogelijke belemmering.

Als je hier doet alsof je internet neemt en dan naar beneden scrolt zie je de snelheid.

Welk modem heb je?Is die wel geschikt voor itv?

En wat valt je tegen van digitenne?Niet kunnen terugkijken?Niet kunnen opnemen?


De snelheid is te laag. Maar is hetzelfde als op het oude adres. Daar hadden we geen problemen.. 

De kinderen missen het terugkijken /kijken vanaf het begin en films kijken via kpn pluspakket.

Bij het verhuizen hebben we een nieuwe modem gekregen. We moesten alles inleveren en kregen alles opnieuw toegestuurd. We hebben een Experiabox v10A. 


Wat is de snelheid dan precies?Ik vermoed dat het technisch wel mogelijk is maar dat het systeem het blokkeert Maar mogelijk kan een moderator een omweg vinden,Vul daarvoor je profiel even in.

De v10A is i.i.g wel geschikt voor itv.


Dit is ons internet snelheid. Heb ons oude adres ook even bekeken, daar was de 7 een 5..🙃 Nu dus zelf ietsje sneller.. 

We kunnen online wel een film zien zonder dat ie hapert ofzo. 

 

Gr, 

Inge

 

M'n profiel heb ik ingevuld. 


Oei,Dat word wel krap.Maar SD zou kunnen,Als er dan internet buitengebied aan gekoppeld word blijft er nog genoeg voor internetten over vermoed ik.

Hier kan je kijken of internet buitengebied beschikbaar is: https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm


We hebben ook internet buitengebied erbij gekregen. 


Dan denk ik dat itv prima zal gaan werken,Even wachten op een moderator.


KPN heeft de minimum vereiste snelheid verhoogd om televisie te kunnen kijken. Sneller internet buitengebied geeft wel extra internetsnelheid, maar daar heb je niets aan om televisie te kijken via KPN helaas. Ze zullen dan aanraden om televisie te kijken via Digitenne
 

Ikzelf vind het jammer dat KPN de vereiste minimum snelheid verhoogd heeft om televisie te kijken. Ik heb ook maar 6mbit/s download snelheid en ik kan prima televisie kijken via KPN. Mijn buren verderop kunnen helaas ook geen televisie meer afsluiten, terwijl zij dezelfde internetsnelheid hebben als mij. 


Ja, erg jammer! Wij konden op het oude adres ook prima tv kijken. Nooit geen problemen en nu, omdat we 2 huizen verderop zijn gaan wonen, kunnen we het oude vertrouwde niet eens meenemen.. Ik hoop dat we op één of andere manier toch nog van de interactieve tv van kpn gebruik kunnen maken. 


Hoi @IngedeB, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al een eind op weg geholpen heeft!
Helaas heb ook ik hier geen oplossing voor! Als de snelheid via de kabel niet toereikend is kunnen we geen interactieve TV meer leveren. Deze eisen zijn onlangs inderdaad bijgesteld waardoor je zoals nu bij een verhuizing maar ook een nieuwe klant op je oude adres mogelijk geen TV meer af kan nemen.


Jeetje. Ik was al weg geweest met zulke '’snelheden'’. KPN levert iTV ( KPN TV ) tegenwoordig van af 12 Mb/s. Daaronder biedt het systeem de mogelijkheid gewoon niet, dus omzeilen is voor iemand bij kpn zelf ook niet mogelijk.

Je kúnt voor televisie nog NLziet en evt. Discovery+ erbij overwegen. Maar als je tv kijkt (kan dan op één toestel met ca. 5 Mb/s streams) houdt je met nog geen 2 Mb/s nauwelijks nog iets over voor internetten erbij.

Kies gewoon het beste internet en niet persé de beste ( :wink: ) provider. Ligt er geen coax (Ziggo) of glasvezel van een ander aanbieder (Delta fiber bijvoorbeeld) ?
Ziggo heeft van af TV Complete dezelfde mogelijkheden als KPN d.m.v. de Next ontvanger.


@Thomas komt er ooit verbetering in de snelheden? Zodat we klant kunnen blijven? Hier ligt nog geen glasvezel.. 


Hoi, @IngedeB 

Je kunt bij kpnnetwerk.nl via postcode de status van plannen checken.


Helaas staat glasvezel nog niet op de planning op jouw adres :confused:, op de site die Peter hierboven noemt kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief zodat je meteen op de hoogte gesteld wordt zodra daar iets aan verandert!