Skip to main content

Ik heb dit probleem ook vorig jaar is een monteur van KPN geweest en heeft alles doorgemeten aansluiting en kabels vernieuwd .

Is een tijdje goed gegaan maar nu weer hetzelfde probleem. Waarom zo moeilijk doen kpn vervang gewoon dat modem!

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Welk modem en welke tv ontvanger heb je?

Zijn beide al gereset?:

 


Hi ja v10 modem en tv al regelmatig ge reset maar probleem komt steeds terug. Modem valt gewoon in service stand na reset werkt het weer even.


Tv  LG oled 55 cx6la maar volgens mij heeft dat niets te maken met het uitvallen van het modem. 


Ok,Dus de V10 geeft een oranje service lampje?

Heb je een switch of DVS?En heb je koper of glas?


Dvc en koper.


Herstel koper en modem


Is de DSL kabel(kabel die in de grijze poort zit) rond of plat?

Kan je de DVS eens een paar dagen loskoppelen?

Even voor de zekerheid,dit is een DVS:

 


Nee deze heb ik niet telefoon kabel loopt rechtstreeks naar de V10 vandaar naar het kpn kastje.


Oke,Geen dvs dus?Dat is fijn.

En die DSL kabel:Is die rond of plat?

Zou je ook een foto van het isra punt kunnen plaatsen?

ISra punt

De DSL kabel is de kabel die in de poort met de 1 zit;

 


Dus kabel is plat ISRa aansluiting is door de monteur van kpn vorig jaar vervangen. 

 


Oke,dat isra zit dus goed.

KPN kan wel een ronde kabel opsturen, maar die is 1 meter.Is dat voldoende?


Ik bedoel stekker is plat en de kabel rond.


Oke, hoelang is die kabel?


Ik denk 2 meter maar 1 is ook goed.


Oke, Dan zou ik KPN bellen of ze een lijnmeting willen doen én een nieuw DSL kabeltje willen opsturen.

 


Ja dankjewel maar weet je dat hebben ze vorig jaar ook gedaan maar lost het probleem niet op en dat is jammer. 


Ja dankjewel maar weet je dat hebben ze vorig jaar ook gedaan maar lost het probleem niet op en dat is jammer. 

Die kabel hebben ze niet vervangen vorig jaar, want anders had er nu wel eentje van 1 meter gezeten 😉

 


Ik ga zometeen meten na de ronde laat het je zo weten.


Ja sorry hoor moest dit even afkijken. Kabeltje is inderdaad 1 meter zwart met groene stekkertjes. Dus misschien toch een ander modem? Wil dit echt opgelost hebben. Toch bedankt voor al je moeite en dat op zondag top.


Je hebt de witte kabel nu dus vervangen voor een zwarte ronde van 1 meter?

En als je naar 192.168.2.254 gaat, En daar naar beneden scrolt , welke firmware staat daar?

Zie screenshot voor welk getal de firmware is:

De v10 is naar mijn idee nog wel het beste modem,maar dit specifieke exemplaar kan kapot zijn natuurlijk.


V1.01.00T03.8V4. Kabeltje was vorig jaar al vervangen door de monteur van kpn.Ik Snap alleen niet waarom kpn zo moeilijk doet voor het vervangen van een modem. kan ik het niet gewoon ergens kopen krijg het aan mijn hart hiervan.


V1.01.00T03.8V4. Kabeltje was vorig jaar al vervangen door de monteur van kpn.Ik Snap alleen niet waarom kpn zo moeilijk doet voor het vervangen van een modem. kan ik het niet gewoon ergens kopen krijg het aan mijn hart hiervan.

Maar de oorzaak van het probleem zit waarschijnlijk helemaal niet in de V10.


V1.01.00T03.8V4. Kabeltje was vorig jaar al vervangen door de monteur van kpn.Ik Snap alleen niet waarom kpn zo moeilijk doet voor het vervangen van een modem. kan ik het niet gewoon ergens kopen krijg het aan mijn hart hiervan.

 

Heb je nog een vip1853 ontvanger?of welk type anders?

De firmware is goed in ieder geval.

 


Zou je de kabel naar de tv ontvanger nog kunnen vervangen?

Als je die niet hebt kan je via 0800-0402 een nieuwe vragen, KPN heeft ze tot 10 meter.


Oké toch bedankt voor de moeite ga morgen wel weer bellen met kpn. Prettige avond nog.