Skip to main content

Hallo KPN,


Vanavond wederom na 3 kwartier opeens een stilstaand beeld en vervolgens STB-NMC-400. 
Ja, reset van Arcadyan HMB2260v2 (uit 2015) en Experia v8 VGV7519 (ook oud) lost het op.
Maar ik heb geen zin om telkens weer te resetten.

Wij zijn om 11-10-2020 overgezet van Telfort naar KPN. Onder Telfort jaren met deze apparatuur en bekabeling en opstelling gekeken: geen enkel probleem. Na overzetting; continue dit gedoe. Kennelijk ‘vraagt’ / ‘gebruikt’ KPN meer en trekt de oude hardware dat niet. Of heeft KPN een instelling mis. Graag daarom de aansluiting doormeten. 

 

Heeft niets met je verouderde apparatuur te maken. Ik heb de FritzBox 7590 en de Arris 5202 4k tv ontvangers en heb ook hetzelfde. Laatste 4 weken goed gegaan,  en sinds afgelopen zondag ook weer dezelfde ellende. Het gaat hier bij vlagen soms weken/ maanden goed. Dan weer weken gaat het beroerd. Nieuwe kabels en resetten helpt niets zoals de klanten service en de moderatoren zullen voorstellen. 


Hoi @HvEA, welkom op het forum!
Deze foutmelding komt voor als je TV ontvanger geen (goede) verbinding heeft met je experiabox.
Kun je toelichten hoe de TV aangesloten zit? Gebruik je ook nog andere netwerkapparatuur zoals de draadloze verbindingssets of een switch?
Op deze pagina kun je het stappenplan vinden voor deze foutmelding.


Dag Thomas,

Alvast vriendelijk dank voor je reactie!

De TV en de experiabox zijn verbonden met de originele hdmi-kabel van circa  1,5 meter.
De experiabox en de modem/router zijn verbonden via de originele UTP cat 5e kabel van circa 1 meter. De utp is aangesloten op poort 3.
 

Vanaf de modem/router gaan andere bedrade en draadloze verbindingen, maar voor de TV wordt dat allemaal niet gebruikt.


Graag hulp!


Duidelijk! Dat sluit al wel een hoop uit. De lijn vanaf hier ziet er ook uitstekend uit.
Zou je die kabel eens in een andere poort kunnen proberen van je experiabox? En kun je ook een andere UTP kabel proberen? 
Ik begrijp dat je de TV ontvanger al gereset had. Heb je hem via het systeemmenu ook al een “frisse start” gegeven?


Ik heb de kabel laten controleren: 4 groene bolletjes.
Nu aangesloten op poort 4 ipv 3.
Frisse start is al een keer gedaan.

Ik begrijp hierboven dat er meer mensen zijn met dit probleem.
En vooral, net als bij mij, af en toe (en dat zoekt zo lastig 😞 ). 

Kan jij iets zien in/op/aan mijn systeem?


Het probleem is dat deze foutmelding vaak ergens in huis zit. Als het met rechstreekse kabels is kan het bijvoorbeeld ergens een kink in de kabel zijn die heel af en toe optreed of een probleem met een van de netwerkpoorten die wat lam is bijvoorbeeld. Als er nog andere apparatuur tussen zit kan dat nog problemen geven. In sommige gevallen kan het zelfs een extra router zijn of sonos speaker die iets met de IP adressen probeert te doen die dit probleem veroorzaakt. Daarom is het vaak belangrijk die uit te zetten om deze uit te sluiten. Je hebt hem al getest begrijp ik maar heb je de mogelijkheid (al is het tijdelijk) een andere netwerkkabel te proberen?


Dank voor je uitgebreide reactie Thomas!

 

De kabel tussen router en Experiabox is 100% goed.
Er ligt daarvoor nog een RJ11. Om uit te sluiten dat daar wat mee is, heb ik net een nieuwe daarvoor besteld. Deze string moet maar even open blijven tot ik die heb en we het resultaat daarvan weten.

Sonos hier niet aanwezig. Extra router wel, maar die staat 95% tijd uit. Maar er wordt wel gewerkt met vaste ip-adressen. Als nieuwe kabel niet werkt, wil ik daar graag even met je naar kijken.

 

Ik meld me tzt weer om deze case te sluiten of voor aanvullende ondersteuning.
 

 


Hoi @HvEA, inmiddels zijn we al weer even verder. Is het nu beter?


Hi @Thomas,
Thanx for asking! Het probleem doet zich onregelmatig voor en ik heb de tv niet zo vaak aan, maar zoals het er nu uitziet lijkt het stabiel. Ik sluit daarom deze call. Dank voor meedenken!!