Skip to main content

Vandaag hetzelfde probleem als een week geleden. Op BBC1 wordt volgens jullie gids rond 20.30u het nieuws uitgezonden terwijl de programma's Ghost en Am I being unreasonable er zouden moeten staan. Vorige week is het een paar dagen van tevoren opgelost maar dit keer niet. Vandaag kan ik de programma's live opnemen omdat ik thuis ben maar als ik er niet ben wordt dat een probleem. Wordt dit nog opgelost of moet ik nu elke week de gids controleren? Mvg.

Volgende week vrijdag  21 oktober is het de 3e opeenvolgende week dat de programmering voor BBC1 niet klopt. Ik kan hierdoor geen programma's opnemen. Kan iemand hier iets aan doen? Het begint nu echt vervelend te worden...


Hey @Sabrina M, dank voor het melden! Ik zie inderdaad dat onze gids niet overeenkomt met wat de BBC zelf aangeeft. Ga dit doorgeven, en kom er op terug. 


@Sabrina M 

“off topic”

Je zegt “jullie”

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

De moderater werkt bij KPN en helpt, zoals je ziet, ook.😉


Hey @Sabrina M, dank voor het melden! Ik zie inderdaad dat onze gids niet overeenkomt met wat de BBC zelf aangeeft. Ga dit doorgeven, en kom er op terug. 

Dank je wel Erik! Ik hoop dat het opgelost wordt. 

Mvg

Sabrina


Ik heb een update voor je @Sabrina M. Er wordt vanuit onze tv mensen aan gewerkt. Blijkt dat we niet helemaal de juiste gegevens hebben doorgekregen vanuit de BBC. We zijn nog in contact met ze om te zorgen dat zij de gegevens weer goed aanleveren. 

We hebben een handmatige aanpassing klaarstaan. Maar. De Britse Premier is vanmiddag opgestapt. En naar verwachting wordt morgen bekend gemaakt wie de nieuwe wordt. Wij verwachten dan ook dat op BBC One wel wat gehusseld zal gaan worden met programma's in verband met extra nieuwsuitzendingen en dergelijke. En dat het dan dus niet zoveel zin heeft om de handmatige aanpassing te doen. Omdat die gegevens dan waarschijnlijk ook al niet meer kloppen. Met een beetje geluk krijgen we nog nieuwe data aangeleverd van de BBC met de juiste programma's. Maar het is zeer waarschijnlijk dat de uitzendingen morgen, de 21e, niet gaan kloppen met wat er in de gids staat.

Ik kom er verder bij je op terug voor de weken erna zodra ik weer meer weet.


Hallo Erik,

dank je voor je bericht. Fijn dat er aan gewerkt wordt. …Ik weet dat er bij de BBC veel wordt gehusseld met programma's vanwege alle gebeurtenissen de afgelopen tijd,  maar toch raar dat de programmering in de gids alleen voor de vrijdagavond niet klopt. 

Alhoewel,  ik geloof niet dat er morgen bekend wordt gemaakt wie de nieuwe pm wordt, dit gaat nog een tijdje duren.  Zou je me dan toch willen vertellen wat die handmatige aanpassing inhoudt? 🙂

Mvg Sabrina


@Sabrina M,

Over die handmatige aanpassing kan ik wellicht het 1 en ander verhelderen. Elke zender levert zijn eigen gids informatie en dit doen ze allemaal in hun eigen formaat (uiterlijk, indeling, bestandstype, enz). Deze informatie wordt door een leverancier verzameld, gebundeld en in 1 vorm gegoten. Dit is een proces wat door systemen wordt afgehandeld zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een redacteur. Nu is het zeker mogelijk om dit door een redacteur te laten aanpassen (getuige de wijziging van afgelopen 7 oktober 😉), maar gezien de mogelijke wijzigingen i.v.m. de/een nieuwe pm wordt ervoor gekozen het automatische proces niet te onderbreken (daar de meeste informatie wel klopt).

Op de achtergrond wordt er wel hard gewerkt aan het vraagstuk waarom het (in ieder geval) de afgelopen 3 vrijdagen niet correct is. Zodra de waarom boven tafel is zal er aan een oplossing gewerkt worden. Zoals je wellicht kunt begrijpen zijn we daarin wel volledig afhankelijk van de aanleverende partij (in dit geval de BBC).


Dank je wel voor de uitleg! 🤗

Mvg

Sabrina


Goedemorgen @Sabrina M. Ik heb in mijn mailbox een bericht van de tv collega's die aangeven dat er contact is geweest met de BBC en dat de gids nu zou moeten kloppen. En als ik het zelf bekijk is dat ook zo voor afgelopen én komende vrijdag. Ga ik ervan uit dat het nu definitief is opgelost. Mocht het toch nog weer misgaan, laat het weten.