Skip to main content

De laatste twee dagen valt het tv kanaal steeds weg, dan verschijnt er een blauw scherm met de tip om naar een ander kanaal over te schakelen en daarna weer terug, helaas zonder enig succes, want om de 10 minuten valt het beeld stil.

Eens eerder gehad, toen de hdmi ontvanger vervangen door KPN en probleem opgelost, hoe krijg ik nu een nieuwe hdmi ontvanger want voor bestaande klanten is het een drama om apparatuur of aandacht te krijgen vanuit KPN, je moet soms jaren door met verouderde apparatuur terwijl nieuwe klanten de laatste versies ontvangen. Zit zelf nog op een V9 ontvanger en oude HDMI arris ontvangers van 2015.

Welkom bij ons op het forum @Wegvallen tv kanaal. Als je die melding krijgt is het lastig tv kijken natuurlijk. Wat is de precieze melding die je krijgt? Staat er een foutcode bij? Ik ben ook benieuwd hoe de tv-ontvanger (welk model Arris is het?) verbonden met de Experia Box, is dat met een directe netwerkkabel of is dat met een draadloze verbindingsset? De apparatuur die je noemt klinkt niet verouderd, dat kan nog prima mee. Ik hoor het graag van je.


De foutcode is stb-nmc-400 en niets aan kabels is veranderd. Alles zit nog aangesloten zoals jaren.


Dus direct met een netwerkkabel aan de experiabox. Arris vip2952 V2 


Bij die foutmelding zien we vaak dat de oorzaak tussen de Experia Box en de tv-ontvanger zit. Dat het jaren zo geeft gewerkt is geen garantie dat het blijft werken, een autoband kan bijvoorbeeld ook lek gaan nadat die lange tijd gedraaid heeft. Op het moent dat je de foutmelding krijgt, hoe doet het internet het dan? Valt die ook even weg of blijft die wel werken?Â