Skip to main content

Bijna iedere avond valt de verbinding tussen verbindingsset en modem weg. Alles al geprobeerd. (aan-uit, verbindingssets gereset, van stroom af, noem maar op)

We worden er knettergek van. We hebben een experia box v10 A merk Acardyan. 

Iemand de oplossing? 

 

Wat vervelend. Zit er een dvs set tussen?

Wat geven de lampjes op zo'n moment?

Een directe draad verbinding is het best. En kost geen stroom. De dvs is per adapter maar liefst zo'n 25 watt. En je hebt er minimaal 2 nodig en ze staan vaak continu aan (in het stopcontact dus).

Heb je je led verlichting met transformator en / of dimmer? Dat soort enorm op de verbinding via het stroomnet. 

Is het nog een ruim 10 jaar oude dvs200? Deze voldoet écht niet meer.

https://www.bellen.com/mobiel/eigen-nummer-opvragen

 

 


Dank je wel voor je reactie Peter. DVS zit er tussen inderdaad.

Bekabeling is geen optie. 

Geen dimmer of led in de buurt.

Hoe kom ik erachter hoe oud de DVS is?

Wat is het alternatief voor de oude DVS? En wat is de garantie dat de nieuwe dan wel werken? Ik heb er 3 nodig. 


Hoi @EstherB1972 ,

Kan je een foto plaatsen van de DVS?

Een garantie dat de nieuwe wel goed werken is er niet.Maar de DVS650 en DVS1200 werkt wel beter dan de DVS200(+).

Een andere optie is om de TV ontvanger op een Superwifi aan te sluiten.

 


@EstherB1972 

Hoe is de Arcadyan HMB 2260 met de Experiabox of Box12 verbonden?

 

Een DVS kan je zo wie zo beter niet gebruiken.

Een DVS verbruikt heel erg veel energie en door de verstoring op het 230 volt netwerk werkt vooral IPTV niet goed. 

 

Als je het nieuwe abonnement KPN tv+ neemt, krijg je de nieuwe KPN tv+ box (DIW7022) en deze werken ook via WIFI (zie schema).

Er zitten helaas nog wel een paar kinderziektes in de DIW7022.

 

Groene lijn is een vaste UTP kabel.

Dit schema is voor de DIW7022, maar optie 1 en 2 kan je voor de Arcadyan toepassen. Misschien 3 en 6 ook. 

 


Hoi @joop2011 ,

Dit is geen DIW7022😉


Hoi @joop2011 ,

Dit is geen DIW7022😉

 

Dank je, ik heb het in mijn reactie aangepast. 😉😊


Top @joop2011 🙂

@PeterG ,

Die 25W klopt niet.Ik vond het al een abnormaal hoog verbruik, en heb het nagemeten.

Het verbruik ligt een stuk lager, 2.1W.

 

 


@martijn197108

 

Maar het beste is om zo wie zo geen DVS te gebruiken.

Het 230 volt netwerk zit vol met verstoringen.

 

En je hebt er zo wie zo minimaal 2 nodig.

Dus in dit geval 4,2 watt.

Bij een KWh prijs van € 0,25 is dat toch ongeveer € 3,-- per maand. 

En bij velen is de KWh prijs veel hoger.


@joop2011 ,

Klopt hoor.

Ik gebruik de DVS ook niet meer, maar heb ze wel nog liggen.

4.2 watt is natuurlijk zonde als het niet perse nodig is, maar het verschil met de genoemde 50 watt is natuurlijk veel.Vandaar dat ik het aangeef👍

Overigens vind ik die 4.2 watt wel meevallen.

 

 


En je hebt er zo wie zo minimaal 2 nodig.

Dus in dit geval 4,2 watt.

Bij een KWh prijs van € 0,25 is dat toch ongeveer € 3,-- per maand. 

Hoe kom je tot die berekening?

Een maand van 30 dagen leidt bij 4,2 watt tot een verbruik van zo'n 3kWh of wel €0,75.

30 dagen x 24 uur x 4,2 watt = 3024 Wh ofwel 3,024 kWh


En je hebt er zo wie zo minimaal 2 nodig.

Dus in dit geval 4,2 watt.

Bij een KWh prijs van € 0,25 is dat toch ongeveer € 3,-- per maand. 

Hoe kom je tot die berekening?

Een maand van 30 dagen leidt bij 4,2 watt tot een verbruik van zo'n 3kWh of wel €0,75.

30 dagen x 24 uur x 4,2 watt = 3024 Wh ofwel 3,024 kWh

 

Mijn excuus, was iets in de berekening vergeten.

 

=4,2/1000*24*0,25*365/12

€ 0,75 per maand (gemiddeld).

 

Ik had de KWh prijs in de berekening vergeten, kan gebeuren (ben ook maar een mens😉)😊


joop2011 schreef:

Ik had de KWh prijs in de berekening vergeten, kan gebeuren (ben ook maar een mens😉)😊

Een vergissing is menselijk. 🙂

Overigens is het kilowattuur (kWh) en niet kelvinwattuur (KWh). 😉


Hoi @EstherB1972 . Dit is het model dat niet meer voldoet.

DVS 200 ookwel MT 2360

Nieuwe set van 3. (een oude houden heeft geen nut)

Heb je nu de dvs 650? Dan opnieuw de 3 ontvangers pairen.

 


@PeterG,

Wellicht gebruiken die wel 25W dan?Lijkt me heel erg veel maar het kan natuurlijk.

Die 2.1 watt welke ik gemeten heb is van een DVS200+

 

Behalve die op de webshop kopen, kan je ook op marktplaats een DVS650 op de kop tikken.Scheelt weer een flink bedrag😉

https://www.marktplaats.nl/v/computers-en-software/powerlines/m1964793036-2x-dvs650-powerline-adapters-voor-draadloos-tv-kijken

Of meteen Superwifi voor 40 euro voor 2 stuks:

https://www.marktplaats.nl/v/computers-en-software/wifi-versterkers/m1965830838-superwifi-dubbel-nieuw

 


Ach ik heb '100 jaar’ geleden in mijn opleiding de formule P = V x I geleerd.

Op de adapters staat: 230 volt. En 0,1 A ( = ampère ?)

met 230 x 0,1 kom ik op 23 watt…. Ik trek ze er beide uit als ik de ontvanger in de slaapkamer niet gebruik.


Aha.

Die formule klopt zeker, maar dat zal het maximale vermogen zijn van de interne adapter.Niet het verbruik.

Bijvoorbeeld:

De V10 heeft een adapter van 12V 2.5A, 12 x 2.5 = 30 maar de V10 gebruikt bij lange na geen 30W🙂


Ach ik heb '100 jaar’ geleden in mijn opleiding de formule P = V x I geleerd.

Op de adapters staat: 230 volt. En 0,1 ampère.

met 230 x 0,1 kom ik op 23 watt…. Ik trek ze er beide uit als ik de ontvanger in de slaapkamer niet gebruik.

De DVS adapters verbruiken gelukkig lang geen 25 watt.


Nee. Nu ook maar eens op internet gezocht voor de dvs 650. 

0,7 tot 3 watt is vermeld.

Maar met minimaal 2 adapters voor 1 ontvanger is dat toch een extra verbruik van 6 watt bovenop het verbruik van de ontvanger (hier nog een Arris VIP2952 waar ik ze voor gebruik. In de slaapkamer dus lang niet dagelijks tv aan. Radio zenders via ‘Digitenne’ via Ci+).


Dank allen. Ik heb dan de zgn oude DVS. Fijn dst KPN uitzich zelf een alternatief geeft (NOT)

Kan ik nu bij KPN vragen om Suoer wifi en wat ik daar dan voor nodig heb.?

Hier spreekt een leek he. Geen idee waar te beginnen. 


@EstherB1972,

Jij hebt dus de DVS van de foto van Peter?

 

 

 

Wat betreft Superwifi:

KPN bied dat aan in de winkel of via de wifimanager.Via de wifimanager(de goedkoopste optie, tenminste bij KPN) kosten ze 52,50 per stuk.Je hebt dan de wifi 6 variant, maar omdat je een v10a hebt kan je hier toch geen gebruik van maken, en de wifi 5 variant lijkt ook beter te werken met de v10a.

Ik adviseer om ze op marktplaats te kopen, daar heb je de wifi 5 variant nieuw in doos al voor 40 euro voor 2:

https://www.marktplaats.nl/v/computers-en-software/wifi-versterkers/m1965830838-superwifi-dubbel-nieuw

Dat scheelt natuurlijk enorm in prijs🙂


martijn197108 schreef:

Wat betreft Superwifi:

KPN bied dat aan in de winkel of via de wifimanager.Via de wifimanager(de goedkoopste optie, tenminste bij KPN) kosten ze 52,50 per stuk.Je hebt dan de wifi 6 variant, maar omdat je een v10a hebt kan je hier toch geen gebruik van maken.

Ik adviseer om ze op marktplaats te kopen, daar heb je de wifi 5 variant nieuw in doos al voor 40 euro voor 2:

https://www.marktplaats.nl/v/computers-en-software/wifi-versterkers/m1965830838-superwifi-dubbel-nieuw

Dat scheelt natuurlijk enorm in prijs🙂

Ik zou juist de WiFi 6 variant ("super"wifi 2) willen adviseren want de WiFi 5 variant ondersteunt geen "multicast to unicast" en dat is essentieel indien je ooit wellicht een TV+ Box via WiFi wilt aansluiten.


 

Ik zou juist de WiFi 6 variant ("super"wifi 2) willen adviseren want de WiFi 5 variant ondersteunt geen "multicast to unicast" en dat is essentieel indien je ooit wellicht een TV+ Box via WiFi wilt aansluiten.

Dat is wel waar, maar de V10a en Superwifi 2 lijkt geen goede combinatie te zijn.Zie bijvoorbeeld het topic van @Roy74 :

Al heeft KPN in dat soort gevallen al meermaals een Box 12 toegestuurd indien er klachten waren.

 


Wat vervelend. Zit er een dvs set tussen?

Wat geven de lampjes op zo'n moment?

Een directe draad verbinding is het best. En kost geen stroom. De dvs is per adapter maar liefst zo'n 25 watt. En je hebt er minimaal 2 nodig en ze staan vaak continu aan (in het stopcontact dus).

Heb je je led verlichting met transformator en / of dimmer? Dat soort enorm op de verbinding via het stroomnet. 

Is het nog een ruim 10 jaar oude dvs200? Deze voldoet écht niet meer.

https://www.bellen.com/mobiel/eigen-nummer-opvragen

 

 

Verbruiken die dingen serieus zo veel? Ik had een setje actief om de tv boven aan te sluiten. Regelmatig resets nodig van die dingen (spanning eraf). Ik ben blij met tv+ en de draadloze oplossing nu. Superwifi verbruikt niet veel en werkt bij mij altijd.


Die 25W klopt niet.Ik vond het al een abnormaal hoog verbruik, en heb het nagemeten.

Het verbruik ligt een stuk lager, 2.1W.

 

 

@Roy74 😉


Top @joop2011 🙂

@PeterG ,

Die 25W klopt niet.Ik vond het al een abnormaal hoog verbruik, en heb het nagemeten.

Het verbruik ligt een stuk lager, 2.1W.

 

 

Meten is weten maar die dingen worden wel erg warm. Die 2 watt kan ik me dan bijna niet voorstellen maar het display liegt niet. Toch blijven het ondingen. Last resort als er geen alternatief is.