Skip to main content

Bijna iedere avond valt de verbinding tussen verbindingsset en modem weg. Alles al geprobeerd. (aan-uit, verbindingssets gereset, van stroom af, noem maar op)

We worden er knettergek van. We hebben een experia box v10 A merk Acardyan. 

Iemand de oplossing? 

 

Meten is weten maar die dingen worden wel erg warm. Die 2 watt kan ik me dan bijna niet voorstellen maar het display liegt niet. Toch blijven het ondingen. Last resort als er geen alternatief is.

Ja, klopt.

Maar een led lamp kan ook wel behoorlijk warm worden, en die gebruiken ook niet zo veel😉

Inmiddels superwifi 2 wel stabiel bij jou?Dan heb je vast de Box 12 ontvangen?

 


 

Ik zou juist de WiFi 6 variant ("super"wifi 2) willen adviseren want de WiFi 5 variant ondersteunt geen "multicast to unicast" en dat is essentieel indien je ooit wellicht een TV+ Box via WiFi wilt aansluiten.

Dat is wel waar, maar de V10a en Superwifi 2 lijkt geen goede combinatie te zijn.Zie bijvoorbeeld het topic van @Roy74 :

Al heeft KPN in dat soort gevallen al meermaals een Box 12 toegestuurd indien er klachten waren.

 

Prima discussie om @EstherB1972 het juiste advies te geven. Het klopt wat Martijn zegt dat de v10a en Superwifi2 geen gelukkig huwelijk is. Wel de nuance dat dit geldt als je superwifi2 draadloos aansluit op de v10a. Ook Wjb heeft hier een goed punt want Multicast is noodzakelijk om tv+ draadloos te kunnen verbinden om de optimale HD kwaliteit te krijgen (dus superwifi2). Het plaatje wat Joop gaf is de juiste info maar KPN is niet zo duidelijk in de communicatie hierover en voor een leek wellicht niet zo goed te begrijpen. De eerste superwifi (de witte) zijn dus niet optimaal op tv+ draadloos aan te sluiten en zelfs niet officieel in support icm tv+ door KPN. Wat een puzzel hè 😅

Ik zou als een bedrade oplossing geen optie is, de superwifi2 nemen, mits je deze bedraad kunt aansluiten op de v10a. Wellicht dat de nieuwe firmware er voor gaat zorgen dat de v10a ook draadloos stabiel te verbinden is met de v10a. Maar dat is iets van de lange adem daar deze firmware eerst naar Box12 gaat komen in fases.

Superwifi2 aanschaffen is het meest voordelig via WiFi manager. Dan ontvang je een forse korting maar let wel op dat je als klant maar eenmalig deze korting ontvangt. Als je als advies twee superwifi’s krijgt en er maar 1 neemt dan moet je later bij de tweede bestelling de volledige prijs betalen.

Hopelijk heeft de topic starter snel een stabiele tv verbinding.


Nog wel iets ter verduidelijking:

TV+ via Superwifi 1(de witte) werkt enkel via Unicast, waarbij de beeldkwaliteit een stuk slechter is dan via Multicast(via Superwifi 2/de zwarte).Of je moet de TV+ box bekabeld aansluiten op de Superwifi 1, dan krijg je wel Multicast.

iTV(wat @EstherB1972 nu heeft) werkt prima op Superwifi 1.

 

Aangepast n.a.v. reactie @wjb 😉

 

 


iTV(wat @EstherB1972 nu heeft) werkt prima op Superwifi 1.

De TV+ Box zal ook prima werken i.c.m. de "super"wifi 1 mits de TV+ Box bekabeld op de "super"wifi aangesloten wordt.


Meten is weten maar die dingen worden wel erg warm. Die 2 watt kan ik me dan bijna niet voorstellen maar het display liegt niet. Toch blijven het ondingen. Last resort als er geen alternatief is.

Ja, klopt.

Maar een led lamp kan ook wel behoorlijk warm worden, en die gebruiken ook niet zo veel😉

Inmiddels superwifi 2 wel stabiel bij jou?Dan heb je vast de Box 12 ontvangen?

 

Box12 inderdaad en dat is erg stabiel. Ik had superwifi nodig op een plek waar bedraad geen optie was. Waar ik een draad had liggen had ik niets aan superwifi want al goed draadloos bereik. Maar ja, zoals je ziet in deze discussie had ik voor de tv boven ook superwifi2 nodig. Dat had ik vooraf uitgezocht via dit forum. Ik wist echter technisch inhoudelijk niet waarom en dit maakte wjb me later duidelijk toen tv+ al probleemloos draaide. Ik ben een techneut maar kan me voorstellen dat een leek het lastig heeft om de juiste keus te maken. Wellicht was het beter geweest om tv+ altijd in combinatie met Box12 te verkopen. Iets met kosten…

Maar via een omweg is superwifi2 bedraad met v10a ook een optie.


Advies KPN wat betreft aansluiten van de DIW7022:

(groen lijntje betekend “vaste UTP kabel")

 


Ik had ook verwacht dat de DIW7022 met de Box12 geleverd zou worden.

Misschien in de toekomst.


iTV(wat @EstherB1972 nu heeft) werkt prima op Superwifi 1.

De TV+ Box zal ook prima werken i.c.m. de "super"wifi 1 mits de TV+ Box bekabeld op de "super"wifi aangesloten wordt.

Is dat correct? Volgens mij support KPN alleen de superwifi2 met tv+. Maar verlies je de multicast niet vanwege de draadloze verbinding tussen modem en superwifi1? M.a.w. support superwifi1 multicast over the air? Of heeft het met iTV streams te maken die anders werken dan tv+ streams?

Overigens heeft de topic starter dus geen tv+ momenteel en had ik beter moeten lezen (is ook een kunst) en dan lijkt superwifi1 inderdaad ook een oplossing en via marktplaats wellicht de voordeligste. Draadje van superwifi1 naar de tv ontvanger en klaar.


Ik had ook verwacht dat de DIW7022 met de Box12 geleverd zou worden.

Misschien in de toekomst.

Kosten. Technisch de beste combinatie en het voorkomt veel ellende in de infrastructuur. KPN zou er wel verstandig aan doen om het plaatje wat je zo goed aangaf in dit topic wat prominenter op de bestelpagina van tv+ te zetten. Ik zie vele klachten over tv+ die weinig te doen hebben met kinderziektes maar vooral komen door matige infrastructuur. 


Ik heb het idee dat er ook wel wat tekorten zijn van de Box 12, opeens worden er weer heel veel V10(a)’s uitgeleverd.Wellicht heeft dat er ook wat mee te maken.


Klinkt gek maar we hebben nu zoveel hinder van dat ik overweeg over te stappennnaar ziggo. We betalen 83 euro per maand nu. Maar iedere avond ellende


@EstherB1972 ,

Begrijp ik.

Vind je Superwifi 1 een goede optie?

Dus een superwifi in de buurt van de TV zetten en dan met een ethernetkabel de superwifi koppelen met de TV ontvanger?

Naar Ziggo kan natuurlijk ook, dat staat je vrij.


Klinkt gek maar we hebben nu zoveel hinder van dat ik overweeg over te stappen naar Ziggo. We betalen 83 euro per maand nu. Maar iedere avond ellende

 

€ 83,-- per maand?

Wat heb je dan?

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Dat kan namelijk het grootste probleem zijn / veroorzaken.

 

Zie dit aansluitschema (groene lijntje betekend vaste UTP kabel).

 


@joop2011 ,

Ik wil niet irritant doen hoor, maar @EstherB1972 heeft die vragen allang beantwoord.

De iTV ontvanger(geen DIW7022) is via een DVS verbonden met de Experiabox V10a.

Niet vervelend bedoelt hoor naar jou @joop2011 , maar ik denk dat dit topic inmiddels wat rommelig word.En dat is ook niet fijn voor de TS.


@joop2011,

Ik wil niet irritant doen hoor, maar @EstherB1972 heeft die vragen allang beantwoord.

De iTV ontvanger (geen DIW7022) is via een DVS verbonden met de Experiabox V10a.

Niet vervelend bedoelt hoor naar jou @joop2011 , maar ik denk dat dit topic inmiddels wat rommelig word. En dat is ook niet fijn voor de TS.

 

€ 83,-- per maand.

Voor mijn gevoel zitten daar ook streamingdiensten bij.

Dat is mijn vraag.

 

En een DVS is vragen om problemen, zoals ik inderdaad ook had aangegeven.

En omdat ze erop terug komt, stelde ik de vraag (nogmaals). 

 

Ik heb het iets aangepast.

Irritant, van mij mag je altijd een opmerking plaatsen.

 

En overstappen op Ziggo, wat @EstherB1972 een paar keer aangaf, kan natuurlijk.

Maar heb je dan minder problemen? Dat is nog maar de vraag.

 

 


@EstherB1972 de problemen komen door de die ellendige verbindingsets. Probeer de geboden oplossingen uit dit topic en het probleem is opgelost. Ik moest die dingen ook steeds resetten door de verbindingset. 
Ziggo is een beetje vloeken in de kerk hier haha. Overigens leveren die ook niet meer via de coax en heb je dezelfde uitdaging. Ik vind zelf de kwaliteit van de internetverbinding bij Ziggo ondermaats al hangt dat sterk af van de regio volgens mij.

Overigens is overstappen op het nieuwe aanbod van KPN mogelijk ook financieel aantrekkelijk voor je. Probeer je gewenste diensten maar eens samen te stellen op kpn.com

Als je belt zit er meestal ook nog een tijdelijke korting in het vat. Zeker als je het vriendelijk vraagt 😁


Irritant, van mij mag je altijd een opmerking plaatsen.

Fijn!😉

En overstappen op Ziggo, wat @EstherB1972 een paar keer aangaf, kan natuurlijk.

Maar heb je dan minder problemen? Dat is nog maar de vraag.

De apparatuur die Ziggo momenteel uitlevert(Sagemcom fast en Next mini) bevat nog wel wat bugs.Maar als je daar klachten van ondervind worden die soms wel omgeruild door oudere apparatuur.

Ik vind zelf de kwaliteit van de internetverbinding bij Ziggo ondermaats al hangt dat sterk af van de regio volgens mij.

Inmiddels is het gehele Ziggo netwerk Docsis 3.1, en er is veel apparatuur vernieuwd afgelopen jaren.Dus dat valt wel mee.

Er word wel nog flink gesleuteld aan het OFDM(A) deel van het netwerk, daar hebben sommige mensen wel hinder van.


83 euro zonder streamingsdienst.

 

experia box v10 A merk Acardyan. + 3 x DVS

 

En een een kastje (weet nu het merk ff niet) voor tv boven.

 

 

 

Overstappen betekent wel dat alles 'opnieuw' wordt aangesloten door monteur, dan zou je denken dat het beter gaat....

 

Dan kan monteur ook extra apperatuur aanbevelen en direct installeren.

 

Nu lees ik mee op forum en neem adviezen aan maar eerlijk weet ik nu nog niet wat ik voncreet moet aanschaffen. Met aansluiten kan ik redelijk handig zijn😂 

 

🤣🤣 


@EstherB1972,

Kan je pagina 2 van je factuur delen?

Mijn mening wat je nodig hebt is Superwifi 1.Op dit moment, voor je huidige opstelling, voldoet dat.En aangezien je de huidige ontvanger ook met een kabel op de superwifi zal moeten aansluiten, zal dat met de TV+ ontvanger ook wel lukken.


Nu trek je het topic iets breder natuurlijk want het ligt eraan welke internetverbinding je nu hebt en wat de mogelijkheden bij je thuis zijn. Hopelijk kan je glasvezel nemen. En hoeveel tv ontvanger je wilt hebben maakt ook nog wat uit.

Ik vind dat je best veel moet betalen nu. Ik heb een heel aardige dienst afgenomen bij KPN voor minder. Ik heb wel nog mobiel bij KPN en dat scheelt ook.

Vul je gewenste dienst eens in op kpn.com zou ik zeggen. Vergeet dan de nieuwe klantkorting of kado maar bedenk dat bellen je vaak ook als bestaande klant je korting oplevert. Je gaat dan een nieuw contract voor één jaar aan.

Aansluiten kan je best zelf en anders krijg je vast hulp hier op het forum.


De TV+ Box zal ook prima werken i.c.m. de "super"wifi 1 mits de TV+ Box bekabeld op de "super"wifi aangesloten wordt.

Is dat correct? Volgens mij support KPN alleen de superwifi2 met tv+. Maar verlies je de multicast niet vanwege de draadloze verbinding tussen modem en superwifi1? M.a.w. support superwifi1 multicast over the air? Of heeft het met iTV streams te maken die anders werken dan tv+ streams?

Ja, dat is correct immers de "oude" TV ontvangers gebruiken ook multicast en anders zouden die ook niet werken.


De TV+ Box zal ook prima werken i.c.m. de "super"wifi 1 mits de TV+ Box bekabeld op de "super"wifi aangesloten wordt.

Is dat correct? Volgens mij support KPN alleen de superwifi2 met tv+. Maar verlies je de multicast niet vanwege de draadloze verbinding tussen modem en superwifi1? M.a.w. support superwifi1 multicast over the air? Of heeft het met iTV streams te maken die anders werken dan tv+ streams?

Ja, dat is correct immers de "oude" TV ontvangers gebruiken ook multicast en anders zouden die ook niet werken.

Bedankt voor de toelichting. Je ziet hierdoor dat je best goed op de hoogte moet zijn van de materie en hier ligt toch een schone taak voor KPN. Ik kon me dus wel voorstellen dat iTV ook gebruik maakt van multicast maar had me eigenlijk nooit gerealiseerd dat ik mijn oude Arris dus ook draadloos had kunnen aansluiten via een superwifi, mits ik de ontvanger met draad aan deze superwifi aansluit. Juist vanwege het draadloze stapte ik over naar tv+ maar die is dus ook autonoom draadloos. Ben er zelf tevreden mee maar dat las je al in het tv+ topic.


Het zal misschien wel werken, maar KPN ondersteunt het officieel niet en op support hoef je dan ook niet te rekenen.

Zie de tabel eerder binnen dit topic voor ondersteunde settings.

 


 


@EstherB1972 ,

Gebruik je spotify?