Skip to main content

Bijna iedere avond valt de verbinding tussen verbindingsset en modem weg. Alles al geprobeerd. (aan-uit, verbindingssets gereset, van stroom af, noem maar op)

We worden er knettergek van. We hebben een experia box v10 A merk Acardyan. 

Iemand de oplossing? 

 

Jazeker


Het zal misschien wel werken, maar KPN ondersteunt het officieel niet en op support hoef je dan ook niet te rekenen.

Zie de tabel eerder binnen dit topic voor ondersteunde settings.

 

Dat is voor Tv+ Jan. De itv ontvangers kan je ook draadloos maken door er een superwifi bedraad aan te hangen. Maar je ziet dus hoeveel discussie een simpele vraag van een topic starter al kan opleveren. Zeker voor een leek is het niet te doen. En juist een goede infrastructuur is van belang om een fatsoenlijke kijkerervaring te hebben. Los van de discussie of tv+ een dienst is die bij je past natuurlijk.


Ik gebruik spotify


Ok, dan kom ik hier op uit bij de nieuwe abonnementvorm:

Internet 100mb/42,50

2 TV+ boxen/17,50

Telefonie/2 euro excl. belkosten.

Spotify premium/9,99.

Gratis opnemen.

Gratis KPN veilig 5 apparaten.

Totaal:72 euro excl. belkosten.


Ik gebruik spotify

Ik zag het al. Je hebt volgens mij best een oud contract met daarin een gratis vast nummer en gratis spotify. Dat verlies je bij overstap dus dat moet meegenomen worden in het vergelijk.


Hoe verbind ik dan draadloos of is dat dan het nwe abonnement 


Ok, dan kom ik hier op uit bij de nieuwe abonnementvorm:

Internet 100mb/42,50

2 TV+ boxen/17,50

Telefonie/2 euro excl. belkosten.

Spotify premium/9,99.

Totaal:72 euro excl. belkosten.

Het opnemenpakket is dan gratis overigens. Wellicht heeft de topic starter ook nog een kpn mobiel voor een gratis pluspakket en entertainmentkorting. Dan gaat er nog 5 euro korting af van het spotify bedrag.


Hoe verbind ik dan draadloos of is dat dan het nwe abonnement 

De TV+ box in het nieuwe abonnement kan je draadloos verbinden, maar je hebt dan wel een Box 12 nodig.Ik zou dan afdeling opzeggingen bellen en vragen of je het nieuwe abonnement mag en een Box 12.

Maar denk er maar wel over na, je kan daarna niet meer terug in principe.Je huidige box via superwifi aansluiten blijft ook altijd een optie.

 


Hoe verbind ik dan draadloos of is dat dan het nwe abonnement 

Je hebt dan nog steeds een superwifi nodig. Maar met tv+ moet dat wel een superwifi2 zijn. Je kunt deze met draad aansluiten op de modem en tv+ draadloos verbinden. Geheel draadloos is in combinatie met de v10a ook mogelijk maar mijn ervaring is dat dit niet stabiel is (wel tv+ maar niet de draadloze verbinding tussen modem en superwifi)


Hoe verbind ik dan draadloos of is dat dan het nwe abonnement 

De TV+ box in het nieuwe abonnement kan je draadloos verbinden, maar je hebt dan wel een Box 12 nodig.Ik zou dan afdeling opzeggingen bellen en vragen of je het nieuwe abonnement mag en een Box 12.

Maar denk er maar wel over na, je kan daarna niet meer terug in principe.Je huidige box via superwifi aansluiten blijft ook altijd een optie.

 

 

@EstherB1972 heeft de Arris VIP 5202


Hoe verbind ik dan draadloos of is dat dan het nwe abonnement 

De TV+ box in het nieuwe abonnement kan je draadloos verbinden, maar je hebt dan wel een Box 12 nodig.Ik zou dan afdeling opzeggingen bellen en vragen of je het nieuwe abonnement mag en een Box 12.

Maar denk er maar wel over na, je kan daarna niet meer terug in principe.Je huidige box via superwifi aansluiten blijft ook altijd een optie.

 

Of superwifi2 bedraad aan de modem hangen. Ik denk dat topic starter wel geld gaat besparen en dat vermoeden had ik al.


Hoe verbind ik dan draadloos of is dat dan het nwe abonnement 

Je hebt dan nog steeds een superwifi nodig. Maar met tv+ moet dat wel een superwifi2 zijn. Je kunt deze met draad aansluiten op de modem en tv+ draadloos verbinden. Geheel draadloos is in combinatie met de v10a ook mogelijk maar mijn ervaring is dat dit niet stabiel is (wel tv+ maar niet de draadloze verbinding tussen modem en superwifi)

Als je de TV+ Box bekabeld aansluit op een "super"wifi 1 dan zal dat, net als voor de "oude" TV ontvangers, prima werken.


Zo. Alles in 1 Standaard.

Daarin betaal je ook € 9,99 voor Spotify. Zoals je op je factuur kunt zien. Ik denk maar zo dat je dat niet gebruikt. Daar staat “gratis” producten, maar feitelijk is het dus voor bijna 10 euro bij de prijs inbegrepen.

Als je naar het huidige abonnement gaat met

100 Mb/s € 42,50
2 tv ontvangers € 12,50 + € 5,00 (inclusief gratis opnemen)
Spotify Premium € 9,99
Vaste telefoon € 2 (maar die kun je laten vervallen als ik zo naar de belkosten kijk)

Totaal: € 71,99 .

Met je huidige oude abonnement betaal je dus veel meer ten opzichte van het nieuwe.

HEB je ook een MOBIEL ABONNEMENT bij KPN zie dan de opmerking / prijs aan het eind van het bericht van wjb hieronder.

Helaas krijg je als nieuwe klant geen nieuwe modem tenzij je nog een v7, v8, of v9 hebt. Je houdt dan de v10 / v10a maar die zijn niet zo geschikt voor de nieuwe TV+ via wifi. Dan zou ik er wel een nieuwe dvs set bij aanschaffen. 

Of je gaat / laat kabels trekken. Geen storing meer en áltijd optimale verbinding. Zonder extra stroomverbruik voor de dvs adapters.

3 adapters voor 2 ontvangers

2 adapters voor 1 ontvanger. De ontvanger boven zou je wel via wifi kunnen doen.


Hoe verbind ik dan draadloos of is dat dan het nwe abonnement 

Je hebt dan nog steeds een superwifi nodig. Maar met tv+ moet dat wel een superwifi2 zijn. Je kunt deze met draad aansluiten op de modem en tv+ draadloos verbinden. Geheel draadloos is in combinatie met de v10a ook mogelijk maar mijn ervaring is dat dit niet stabiel is (wel tv+ maar niet de draadloze verbinding tussen modem en superwifi)

Als je de TV+ Box bekabeld aansluit op een "super"wifi 1 dan zal dat, net als voor de "oude" TV ontvangers, prima werken.

En ook hier heb je wederom gelijk al zou je dat op basis van het plaatje niet verwachten. Ook hier er les: denk in techniek en niet in een plaatje. Overigens zou ik altijd voor de tweede superwifi variant kiezen om wat meer toekomstbestendig te zijn.


De TV+ box in het nieuwe abonnement kan je draadloos verbinden, maar je hebt dan wel een Box 12 nodig.Ik zou dan afdeling opzeggingen bellen en vragen of je het nieuwe abonnement mag en een Box 12.

Maar denk er maar wel over na, je kan daarna niet meer terug in principe.Je huidige box via superwifi aansluiten blijft ook altijd een optie.

 

 

@EstherB1972 heeft de Arris VIP 5202

De kan ook werken via Superwifi 1 d.m.v. de iTV ontvanger met een ethernetkabel op de Superwifi aan te sluiten.

 

Het word wel wat rommelig hier zeg😋


Zo. Alles in 1 Standaard.

Daarin betaal je ook € 9,99 voor Spotify. Zoals je op je factuur kunt zien. Ik denk maar zo dat je dat niet gebruikt. Daar staat “gratis” producten, maar feitelijk is het dus voor bijna 10 euro bij de prijs inbegrepen.

Als je naar het huidige abonnement gaat met

100 Mb/s € 42,50
2 tv ontvangers € 12,50 + € 5,00 (inclusief gratis opnemen)
Vaste telefoon € 2 (maar die kun je laten vervallen als ik zo naar de belkosten kijk)

Totaal: € 62,00 .

Met je huidige oude abonnement betaal je dus veel meer ten opzichte van het nieuwe.

Maar dat doet ze dus wel. (Klik)

Ze zal dus €66.99 gaan betalen als ze ook een mobiel abonnement van KPN heeft en anders €71,99.


wjb en @martijn197108 . Eerdere tekst aangepast n.a.v. jullie terechte toevoegingen.


Zo. Alles in 1 Standaard.

Daarin betaal je ook € 9,99 voor Spotify. Zoals je op je factuur kunt zien. Ik denk maar zo dat je dat niet gebruikt. Daar staat “gratis” producten, maar feitelijk is het dus voor bijna 10 euro bij de prijs inbegrepen.

Als je naar het huidige abonnement gaat met

100 Mb/s € 42,50
2 tv ontvangers € 12,50 + € 5,00 (inclusief gratis opnemen)
Vaste telefoon € 2 (maar die kun je laten vervallen als ik zo naar de belkosten kijk)

Totaal: € 62,00 .

Met je huidige oude abonnement betaal je dus veel meer ten opzichte van het nieuwe.

Maar dat doet ze dus wel. (Klik)

Ze zal dus €66.99 gaan betalen als ze ook een mobiel abonnement van KPN heeft en anders €71,99.

En dus fors besparen op het huidige abonnement met nieuwe apparatuur. Ik denk dat ze bij Ziggo dit niet gaat krijgen. Voor het verschil met het huidige abonnement kan ze ruimschoots ook een KPN mobiel Sim only nemen. Vraag is nog of ze een fatsoenlijke internetverbinding kan krijgen, liefst glas en of ze een mobiel heeft en waar ze die heeft.

 


Hoi @EstherB1972, ik zie dat je flink geholpen bent. Het is veel. Ik denk dat er mooie opties tussen staan. 

Er zijn 2 opties als je het mij vraagt. 

  • Of kijken hoe je de foutcode kan oplossen. Wordt heel waarschijnlijk door de DVS veroorzaakt. Je kan die er dus eens tussenuit halen. En dan de ontvanger even tijdelijk met een kabel aansluiten om te kijken of het dan nog voorkomt. 
  • Maar ook zie ik dat je eigenlijk te veel betaald. Het is misschien dan nog wel beter om naar het nieuwe abonnement over te gaan. Dan ben je wel goedkoper uit. Wil je dan de SuperWifi erbij, dan is dat wel een extra investering. Kan je mogelijk goedkoper krijgen via de Wifi Manager. Mocht je nog verdere vragen over het nieuwe abonnement hebben, dan horen wij dat graag. Je mag hiervoor ook bellen met 0800-0402, dan kan mijn collega het ook in orde maken mocht je dat willen. 

 

Wel de vraag aan de helpers om volgende keer de discussie over verbruik in een eigen topic te gaan houden. Dit maakt het niet overzichtelijker en is de TS niet direct mee geholpen. 


Allen dank voor het meedenken. 

Ik heb inmiddels een ander abonnement af kunnen sluiten, 3x nwe DVS gekocht en de hele boel wordt vrijdag geïnstalleerd door een KPN monteur. Hopelijk gaat het daarna als een speer. Nogmaals dan allen 


Allen dank voor het meedenken. 

Ik heb inmiddels een ander abonnement af kunnen sluiten, 3x nwe DVS gekocht en de hele boel wordt vrijdag geïnstalleerd door een KPN monteur. Hopelijk gaat het daarna als een speer. Nogmaals dan allen 

 

3x DVS?

Kan je beter retour sturen.

Want de DVS is vragen om problemen.

Door de grote verstoring op het 230 volt netwerk, werkt vooral IPTV slecht via de DVS.

De DVS verbruikt energie, maar werken op het huidige 230 volt netwerk niet echt goed. 

 

Als je een nieuw abonnement hebt afgesloten, dan ga ik ervan uit dat je KPN tv+ hebt straks.

De DIW7022 (KPN tv+ tv decoder) werkt perfect via WIFI.

Zie mijn eerdere schema.

Vooral als je de BOX12 hebt.

Anders met de Super Wifi2 adapters zie schema eerder in deze topic). 


Die 3x DVS kan altijd nog terug.

Laat die monteur maar aangeven wat het beste is lijkt mij.  (ik zal niets tegenover de monteur zeggen over de DVS) 


Die 3x DVS kan altijd nog terug.

Laat die monteur maar aangeven wat het beste is lijkt mij.  (ik zal niets tegenover de monteur zeggen over de DVS) 

Fijn dat je bij KPN blijft. Veel plezier vast met je diensten.


 

Gister is een monteur bij ons geweest. Alles nieuw. Hij heeft wifi signaal in hele huis getest. (kan bijna niet beter) 

 

Nieuwe modem, 2 WiFi versterkers, 2 nieuwe tv ontvangers.

 

1. TV verliest nu regelmatig wifi verbinding. Resultaat, beeld valt weg. Hulp gewenst. 

 

2. Via wifi manager modem opnieuw gestart. Nu meer dan dubbele downloadsnelheid. Dat de monteur dit niet gedaan heeft is onbegrijpelijk. Moet ik dit nu vaker doen? 

 

3. Beeld en geluid lopen nu niet synchroon. Hulp gewenst. 


Hoi @EstherB1972 Alles is dus nu anders aangesloten? 

Waar zijn je tv tuners nu op aangesloten dan?  Draadloos via de superwifi? Of met een kabel?