Skip to main content
Vraag

Wegvallen/zacht geluid tijdens TV/Opnames en Terugkijken uitzendingen Arris VIP 5202

• September 28, 2026
  • 5 reacties
  • 41 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Het valt me dat na een update van deĀ Arris VIP 5202 het geluid in een keer voor een paar seconden, heel zacht klinkt en daarna weer gewoon. Het maakt dan niet uit wat je kijkt, het kan ten alle tijden gebeuren en het komt dan vaker voor. Het maakt ook niet uit naar welke zender je kijkt en of het Stereo of Dolby is.Ā 

Irritant is het wel.Ā 

Heb deĀ Arris VIP 5202 via HDMI aan de TV aangesloten en die stuurt het signaal door aan de Versterker.Ā 

Heb al eens eerder gehad dat alleen het stereo geluid zacht was, maar dat is opgelost… De TV stuurt het signaal gewoon 1 op 1 door.Ā 

Je kan ook niet zeggen het komt op bepaalde tijden voor of altijd tijdens die uitzendingen. Het is erg wisselend, wel komt het vaker voor als je opgenomen opnamens terug kijkt, maar gewoon reguliere uitzendingen komt het ook voor.Ā 

Op een 2deĀ Arris VIP 5202 heb ik het probleem niet, maar die stuurt alleen Stereo geluid door en staat niet op Doby ingesteld.

5 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 28, 2026

Kijk eens of de HDMI kabel er goed inzit? (zowel op de tv als op de KPN tv ontvanger)

En probeer het eventueel eens met een andere (goede) HDMI kabel (bij voorkeur 2.1 minimaal)

En het beste kan je HDMI 1 gebruiken (dus niet (e)ARC, die is voor geluid naar een soundbar of zo)

Ā 

Vraagje:

Hoe is de Arris VIP 5202 verbonden met de KPN tv modem (router)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 28, 2026

HDMI zit er goed in, is het eerste wat je nakijkt. Maar probleem is niet altijd. maar wisselend.
(e)ARC heb ik uitstaan en de poort waar de VIP op zit is geen (e)ARC poort.Ā 

Enige wat er tussen zit, even uit me hoofd, is een 1GB domme switchĀ šŸ˜‹
Er is een hele tijd geweest, dat ik er geen last van had, maar sinds de vorige update dus wel.Ā 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 28, 2026

HDMI zit er goed in, is het eerste wat je nakijkt. Maar probleem is niet altijd. maar wisselend.

Ā 

Ondersteund die switch wel IGMP Snooping?

Want dat is heel erg belangrijk voor de KPN tv ontvangers.

Ā 

P.S.

Goed dat jij als eerste naar de beide HDMI aansluitingen kijkt.

Helaas doet niet iedereen dat als eerste.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 28, 2026

Ā 

Ondersteund die switch wel IGMP Snooping?

Want dat is heel erg belangrijk voor de KPN tv ontvangers.

Ā 

P.S.

Goed dat jij als eerste naar de beide HDMI aansluitingen kijkt.

Helaas doet niet iedereen dat als eerste.

Ben IT’er…. Dus dat zit wel goed… Maar het is gewoon vreemd, problemen, nieuwe software, probleem weg, weer nieuwe software en probleem is er weer.

En in het netwerk is niets veranderd, ja, de problemen die ik heb met de V12 en de SW2’s. Maar dat terzijde….Ā 

En die switch mag wel dom zijn, maar IGMP Snooping is geen probleem.Ā 

Ā 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • September 28, 2026

Heb nu de laatste versie er op staan, kijken wat er nu gebeurt. HTML-Versie 6.248.912 en NMC-Versie 9.0.248_2. Net er voor was het alleen bij het bekijken van een opname, waar het geluid even erg zacht was.Ā 
Ā 

Maar laat het weten als het wel of niet opgelost is.