Skip to main content

Elke avond rond 22 uur gaat tv hier aangeven dat zenders er niet zijn

elke  avond weer check doen en elke avond weer zelfde melding dat instelling aangepast moeten worden 

wordt er een beetje moe van

Groot applaus wat een super service van kpn

0,0 reactie

tijd om toch maar een andere provider te gaan nemen na 20 jaar klant te zijn geweest


Hoe kijkt u tv? Via de tv ontvanger? Of via pc / laptop / tabled / chromecast / app op smart tv? Welke Experiabox heeft u? 


Hoe kijkt u tv? Via de tv ontvanger? Of via pc / laptop / tabled / chromecast / app op smart tv? Welke Experiabox heeft u? 

Gewoon via de experiabox 

experiabox v10


Gebruikt u deze? Met de witte afstandsbediening?


 


 


 

Ja... ik was er al bang voor dat die er ook nog tussen zat. Wat doen de 3 lampjes 's avond als de tv uit valt?


Het huis lampje knippert rood


Is er een manier om die er van tussen te halen? Nee toch 

althans zonder kabels te moeten trekken of gelijk weer hoop geld uit te moeten geven


Tja... je kunt ze vervangen. Een nieuw setje kost 80 euro.


Hier bij mij sinds 3 weken hetzelde probleem regelmatig 3 to 4 maal per avond melding zender niet beschikbaar kan zappen waarna de verbinding direct hersteld word, of wachten waarna enige tijd de verbinding oook hersteld wordt. Afgelopen weekend trad het om het kwartier op monitoren van het netwerk verkeer geeft aan dat de KPN tv server gewoon geen antwoord meer geeft. KPN storings dienst schitterd door klant weg jagend gedrag. Bij een melding dat de gemiddelde wachtijd 1 to 3 minuten is zit je 30 minuten later nog naar het deuntje te luisteren dat speciaal gemaakt is mensen van de lijn te jagen.


Tja... je kunt ze vervangen. Een nieuw setje kost 80 euro.

Ja dat ga ik dus echt niet doen, kon komt maar met een goede oplossing  betaal genoeg aan hun per maand


 

Maar die afstandsbediening hoort niet bij die Experiabox, maar bij een zwarte tv ontvanger. Maar goed, die zal niet het probleem zijn denk ik.


Tja, aan de foto’s zien we nog niet welke tv ontvanger het is.

Modem: Experiabox V10
TV ontvanger: ???? (zwart met display met groene cijfers, maar wélke? Ben het overigens met Nick83 eens dat die het probleem niet is)
Afst.bed.: C/D3
DVS: 200

Tja... je kunt ze vervangen. Een nieuw setje kost 80 euro.

Ja dat ga ik dus echt niet doen, kon komt maar met een goede oplossing  betaal genoeg aan hun per maand

Dan ga je geen tv meer kijken. Voor de installatie van de bedrading/verbindingen in huis ben je zelf verantwoordelijk. Je kunt hooguit een electricienbedrijf UTP laten trekken zodat je die storingsgevoelige stopcontact-verbinding niet nodig hebt.

Op de foto te zien heb je de 200. Die is erg antiek (is al jaren niet meer te koop) en aan vervanging toe. Rode lampjes branden → kunt dus dus proberen de adapters (die bij experiabox en die bij tv-ontvanger) opnieuw te koppelen.

En anders is het écht aan te raden om een nieuwe set aan te schaffen. Dan kan je weer enkele jaren vooruit. Mijn neef had constant haperende zenders na enkele jaren de 200. Nu een 1200 gekocht en sindsdien tot op heden nog geen storing van hem vernomen.


Tja... je kunt ze vervangen. Een nieuw setje kost 80 euro.

Ja dat ga ik dus echt niet doen, kon komt maar met een goede oplossing  betaal genoeg aan hun per maand

KPN komt niet met een (voor u kostenloze) oplossing. Netwerk in huis moet u zelf verzorgen. De huidige die u nu heeft, die heeft u ooit ook zelf gekocht. KPN heeft ze nooit gratis of in bruikleen gegeven. 


Tnx all ben heel stuk wijzer


Hallo Kobus, welkom op het forum. Goed om te zien dat andere forumgebruikers je al hebben geholpen. Vanuit KPN kan ik in ieder geval nog aangeven dat als de huidige DVS 's avonds regelmatig een rood lampje geven op het huisje, dit betekent dat de onderlinge connectie tussen de draadloze adapters niet goed is. Zoals de anderen al noemden, je kunt een nieuw setje aanschaffen. Wat je nog kunt proberen, voor je dat doet, is de adapters opnieuw koppelen. Het feit dat dit alleen in de avond gebeurt wijst er op dat de adapters ergens storing van ondervinden. Meestal is dat dan van uitgebreider gebruik van het stroomnetwerk. Als je dan in de avond de adapters opnieuw koppelt, terwijl je dus uitgebreider gebruik maakt van het stroomnetwerk, kan het zijn dat ze om de storingsfactoren gaan heen werken. 

Opnieuw koppelen doe je als volgt: Druk 3 tot 5 seconden op het reset-knopje onderop de zijkant van de eerste adapter en laat dan los. Het powerlampje knippert nu (zoals een knipperlicht). Herhaal deze stap binnen 2 minuten ook bij de tweede adapter. Het resultaat hiervan zou moeten zijn dat het huisje weer groen brandt.

 

Mocht het probleem toch blijven aanhouden, dan raad ik ook aan om deze draadloze adapters te vervangen. Idealiter door een rechtstreekse kabel, maar als dat geen optie is, dan door een nieuw setje adapters.