Skip to main content

Ook ik heb last van het wegvallen van het TV beeld, somsĀ 1x op een avond, soms 5x in een uur. Beeld gaat dan ~5 seconden op zwart. Alles nagelopen (UTP kabel vervangen; glasvezelmodem, Experiabox en TV ontvanger meerdere malen opnieuw gestart), TV ontvanger omgeruild, niets werkt.

Ik heb sinds september 2019 KPN (Telfort) alles-in-een, en in het begin geen problemen, die begonnen pas in mei dit jaar. Kan er iets met de glasvezel verbinding zijn, een slechte QoS waardoor de data soms even wegvalt ?

Dag @Telfort Jan. Welkom op het forum.

Wat gek dat jouw tv-ontvanger steeds de verbinding verliest! Hoe is de tv-ontvanger op het modem aangesloten? Maak je toevallig gebruik van eenĀ draadloze verbindingsset? In dat geval raad ik aan om deĀ Draadloze Verbindingsset Oplosser te doorlopen.Ā 

Daarnaast begrijp ik dat je een andere tv-ontvanger hebt geprobeerd. Verhuist het probleem dan mee met de tv-ontvanger, of blijft het op dezelfde locatie? Of speelt het probleem sowieso al op beide locaties? Had jeĀ de tv-ontvanger al gereset? Ervaar je tenslotte ook problemen met je internetverbinding?

Ik hoor het graag van je!Ā 


Hallo Danny,

Mā€™n TV ontvanger is met UTP kabel verbonden (altijd beter dan een draadloze verbinding).

Ik kijk nog steeds met een analoge TV, via Scart (!) dus geen issues met HMDI identificatie of handshakes. Geen enkel probleem met DVD, die ook op een andere Scart aansluiting zit. De aansluitingen verwisseld, verandertĀ niets aan het probleem. De vorige TV ontvanger is retour KPN, maar het probleem niet. Resetten van de TV ontvanger, Router en Glasvezelmodem, alles al geprobeerd.

Ik heb geen problemen met mā€™n internetverbinding (zelfs MS Teams met video werkt zonder hic-ups).


Duidelijk, bedankt voor de toelichting! Zou je voor alle zekerheid toch de scart-kabel willen vervangen? Dat is nog niet gebeurd begrijp ik. Krijg je overigens ook een foutmelding te zien wanneer de tv op zwart gaat? Of is het 5 seconden zwart, waarna het beeld vanzelf weer terugkomt? En wat gebeurt er met het geluid, valt dat ook weg of blijft dat wel doorgaan?Ā 

Zou je daarnaastĀ je profielĀ aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer en hier een seintje willen geven als je dat gedaan hebt? Dan kan ik jouw verbinding even doormeten. Ik hoor het graag van je!Ā 


Reageer