Skip to main content

Sinds 4 weken nieuwe oled 4k tv philips gekocht.

Sindsdien steeds problemen ivm weg vallend beeld en geluid.Gedurende enkele seconden zwart beeld en geen geluid.Dit herhaald zich regelmatig op een avond tv kijken.

Tv ontvanger blijft gewoon aan staan en tv ook, maar beeld en geluid vallen weg.

Alle gangbare oplossingen geprobeerd, maar probleem blijft.

Vandaag kwam voor het eerst de melding:Niet ondersteund videoformaat, op tv te staan.

Wat kan de oorzaak zijn van deze heel vervelende storing.

Hoi  Geert

Wat lastig. 

Kijk je via de app of via de ontvanger? 

Indien ontvanger,  welke? 


Via ontvanger HMB 2260 v2


En via draadloze verbinding via stopcontact (3 x)


En via draadloze verbinding via stopcontact (3 x)

Hallo @Geert 1 probeer dan eerst maar eens met een LAN-kabel rechtstreeks verbinding te maken tussen modem en tv-decoder, dan moet je merken dat de problemen over zijn.

Je schrijft dat je drie powerline-adapters gebruikt, 1 aan het modem, 1 aan de tv-decoder en de 3e voor internet of een andere tv-decoder?

Indien internet, dat gaat niet samen met tv kijken.

KPN adviseert die adapters te gebruiken óf voor tv kijken, óf voor internet, niet gecombineerd.

 


Helaas kan ik niet rechtreeks een kabel aansluiten tussen modem en tv ontvanger.Die afstand is te groot.Staat in meterkast buiten woning.Afstand is wel 15 meter.

Ik zal wel proberen om 1 verbinding adapter te verwijderen,kijken wat er dan gebeurt.

Ik heb dat trouwens door kpn monteur 10 jaar terug laten aanleggen.Wel een jaar terug zwaardere uitvoeringen geïnstalleerd.

Ik moet toch tegelijk tv en internet kunnen gebruiken.

 


Dit probleem deed zich bij vorige tv (led, nu oled) nooit voor.


Ik moet toch tegelijk tv en internet kunnen gebruiken.

Dat kan wel, maar niet tegelijk met die adapters, want dat kan problemen geven.

Het stroomnet wordt nu ook heel anders belast dan 10 jaar geleden, veel meer storingsbronnen.

Je hoeft ook niet permanent een kabel te leggen, maar slechts om te testen.


Als je de adapters voor tv gebruikt mag er geen computer of iets anders op. Dus met 3 adapters uitsluitend 2 ontvangers ermee verbinden. 

Computers en andere dan via wifi en de andere utp poorten op het modem. 


Ok, Bedankt voor advies.Ik zal het eens proberen.

Probleem is, ik heb weinig verstand van dit soort zaken.

Maar nogmaals bedankt.


Nog 1 aanvullende vraag.

Op welke resolutie moet ik tv ontvanger kpn instellen.

 


Ik zou zelf de hmb2260 v2 'vast' op 1080P 50 instellen. Dat heb ik met m'n Arris vip 2952 ook gedaan.


Nogmaals bedankt


Hallo @Geert 1 ,

Probeer eens een andere HDMI-kabel en zorg dat die kabel goed stevig vastzit. 
 

En wat betreft de resolutie: KPNTV gebruikt 1080i, dus gebruik die resolutie in jouw TV of anders eventueel AUTO. 


Bedankt voor reactie. 

Ik heb al nieuwe hdmi er op, dat is dus niet de oorzaak.


Ok , probeer dan eens een andere HDMI-poort. (Je weet maar nooit.) 


Ga proberen


Ik heb 1 adapter verwijderd, tot op heden geen storing meer gehad.Hoop dat dit de oorzaak was.

Erg bedankt voor tips en adviezen.