Skip to main content

Hallo, ik heb regelmatig, maar vooral ‘s-avonds , last van regelmatige wegvallend beeld en geluid. Dit kan enige seconden zijn, maar ook komt het voor dat vele malen achtereen het beeld wegvalt onmiddellijk nadat het herstelt. Soms verschijnt onder een wit vlak in beeld met de tekst “videoformaat wordt niet ondersteund”.

wij hebben een ExperiaBox V10 die met kabel is aangesloten op een HMB2260 ontvanger. De ontvanger zit met HDMI aangesloten op een Philips tv 32PFL9604H/12.

Wij hebben de ontvanger boven enige tijd geleden vervangen voor een nieuwe 2260 en deze beneden geïnstalleerd en de oude 2260 naar boven. Vervolgens is het probleem maanden weggeweest en kwam langzaam weer terug. Het probleem komt dus steeds vaker en heftiger voor. Boven kijken we niet veel en daar heb ik het probleem nog niet gehad.

met vriendelijke groet,

Peter Borkus

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Beste @Peter7039 

Deze melding komt van jou Philips TV, deze melding krijgen wij niet via de TV ontvanger te zien. Heb je de TV eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? (Dan zijn wel jou instellingen van de tv gereset, die moet je dan opnieuw instellen, zoals je apps)


Natuurlijk komt de melding van de tv, maar deze reageert op de kwaliteit van het signaal van de tv-ontvanger.

Ik las hier ergens op het forum over vergelijkbare klachten die veroorzaakt werden door de switch. Deze heb ik nu verwijderd en de tv’s rechtstreeks aangesloten op de experiabox. Verder alles gereset en nu kijken of hiermee het probleem is opgelost.
 


Hi @Peter7039, super dat je nog tips tegen gekomen bent elders op ons forum! Ik hoop dat je er hiermee uit gekomen bent. Anders horen we graag van je.


Dag Alexandra,

Het probleem is even weggeweest, maar komt toch na verloop van tijd weer gewoon terug.

Het probleem wordt niet definitief opgelost met een nieuwe HMB2260 en elke keer een frisse start moeten uitvoeren is te gek voor woorden.

Wat kan ik verder nog doen om het probleem definitief op te lossen?


Hi @Peter7039, jammer dat het toch terug gekomen is. Gebeurt dit nu op één of beide tv-ontvangers, aangezien je ze even terug omgewisseld hebt? En heb je de tv-ontvanger(s) ook volledig gereset volgens stap 2?


Dag Alexandra,

lk heb beide tv-ontvangers even omgewisseld toen de nieuwste beneden begon te haperen. Bij de ontvanger van boven waren de storingen echter groter, dus de omwisseling meteen ongedaan gemaakt.

Ca drie weken geleden alles gereset. Een frisse start voor de ontvanger, fabrieksinstellingen voor de tv en experiabox. Vervolgens is het probleem  enige tijd over en dan begint het weer. Eerst kort, later steeds langer en vaker. Dit begint als de tv ca. 0,5/1uur aanstaat en houdt na verloop van tijd weer op. Dit tijdsbestek wordt echter steeds langer. Ook als een programma wordt opgenomen en afgespeeld zitten in de opname deze storingen.

Boven heb ik geen frisse start uitgevoerd, omdat wij daar weinig kijken en vrijwel nooit langer dan een half uur.

De frisse star heb ik volgens de voorschriften uitgevoerd.


@Peter7039 Dat is goed om te weten. Wat gek dat de storing erger werd toen je de tv-ontvangers omwisselde. De tv-ontvanger is met HDMI aangesloten op de televisie begreep ik, maakt het verschil als je er een andere HDMI kabel tussen zet, en als je de HDMI kabel in een andere poort van de tv aansluit? Kan je daarnaast ook je gegevens in je forumprofiel invullen? Dan kan ik de verbinding voor je nakijken.


Dag Alexandra,

Ik heb de HDMI kabel verbanden en in een andere poort van de tv gezet. Het probleem is weg,  maar nu na enige tijd wordt de onderste helft van het scherm even bijna geheel wit met schimmen op de achtergrond en het beeld is na paar tellen weer geheel terug.

Langzamerhand begint het aantal keren op een avond weer toe te nemen. Nog niet super storend, mits het niet erger wordt.


@Peter7039 Goedemorgen Peter, het wisselen van de poort op de televisie maakt dus wel verschil, maar het is nog niet helemaal goed lees ik. Het lijkt wel iets met de HDMI aansluiting of kabel te maken te hebben. Zijn beide televisies in huis met HDMI aangesloten? Zo ja, hoe gaat het als je alleen de HDMI kabels met elkaar omwisselt?