Skip to main content

Wij hebben een gelijksoortig (?) probleem. Deze week al diverse keren waargenomen.

Voor een paar seconden wegvallen van beeld (scherm zwart) soms tevoren even blokkerig beeld.

Ook geconstateerd bij een opname. (met terugkijken van de opname ook zichtbaar, dus geen “live” storing) 

Daarnaast ook bevriezen van het menu. Geen enkele reactie, zelfs niet om ontvanger uit te schakelen. 

Afstandsbediening kan naast Bluetooth ook met IR communiceren. Alleen met herstarten en activatie van TV ontvanger weer te herstellen.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

@TonKon 

Erg storend natuurlijk dat je beeld zo vaak wegvalt! Mag ik vragen hoe je tv ontvanger(s) aangesloten zijn en welke ontvanger(s) je hebt? 

Is dit direct met een kabel op de Experiabox of zit hier bijvoorbeeld een draadloze verbinding set of een switch tussen? 


@Rutger_  Bedankt voor je reactie.

De ontvanger(s) zijn direct bekabeld verbonden met de KPN Box 12 zonder switch(es). Met de 2e ontvanger heb ik geen ervaring - wordt zeer weinig gebruikt.

De 3e poort gaat naar de bekabelde SuperWifi

De 4e poorten gaat middels switches naar andere bekabelde gebruikers in de woning. 1x Netgear GS105E; 1x D-Link - DGS 105.


@TonKon Helder! Is er toevallig een mogelijkheid om te testen wat er gebeurt als je de ontvanger die weinig gebruikt wordt aansluit op de plek van de huidige ontvanger? 

En is dit probleem een probleem van de laatste tijd of bestaat het probleem al langer? 


@Rutger_ Het probleem heeft zich een paar keer voorgedaan, maar de laatste week niet meer opgevallen. Ik hou het in de gaten en mocht het terugkomen dan zal ik de ontvangers eens wisselen (met tegenzin vanwege de bijkomstigheden aan onze kant:smirk: )


@TonKon Mooi om te lezen dat het de laatste week in ieder geval niet meer opgevallen is. Mocht het zo blijven dan zou ik de aansluitsituatie ook lekker houden zoals hij is. 

Mocht het toch weer gebeuren dan is even wisselen een goede optie, ik kan mij voorstellen dat dit lastig is maar het is vaak een goede en snelle manier om tot een oplossing te komen. 

Mocht het probleem onverhoopt terugkomen hoor ik het uiteraard graag!