Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem, Philips oled smart tv met soundbar via eARC. Sterke vertraging van beeld tov geluid, gekraak af en toe en steeds even wegvallen geluid. Soundbar doet het prima op een andere tv. Bij content via apps op idtv kastje doet het probleem zich voor. Gewone uitzending lijkt het ok. 
Instellen op stereo vind ik niet echt een optie(nog niet geprobeerd) want ik heb een abonnement met passende content, een tv en een soundbar juist om zaken als dolby Atmos weer te kunnen geven. 
Ik lees van alles over ‘handshakes’ van de HDMI ingangen die interfereren en tig verschillende instellingen op alle componenten maar er is geen lijn in te vinden. Een stappenplan met logische, onderbouwde stappen om te kijken waar het probleem kan zitten lijkt me heel prettig…

 

Admin: afgesplitst

Beeld een geluid controleren zonder tv ontvanger.

Tv en soundbar aansluiten via eARC.

Audio uitgang > HDMI-geluidssysteem 

eARC > Automatisch 

Indeling digitale uitvoer > Meerkanaals (bypass)

Dolby Atmos melding > Aan

Wanneer een content met Dolby Atmos wordt afgespeeld dan wordt dat rechtsonder in beeld weergegeven.

Om te controleren een video starten met   Dolby Atmos  bijvoorbeeld >Prime video > Jack Ryan


@J.D.P dank, allemaal gedaan, ook frisse start etc, alles losgekoppeld en weer terug, alles voorzien van HDMI 2.1 kabels. Alles werkt vlekkeloos vanaf de smart tv zelf, zodra ik dezelfde content via de app van de Arris ontvanger stream gaat het mis. Gewone tv-zenders lijkt goed te zijn,  via de apps op de Arris dus niet. Lijkt me een probleem van de tv ontvanger dus


@J.D.P dank, allemaal gedaan, ook frisse start etc, alles losgekoppeld en weer terug, alles voorzien van HDMI 2.1 kabels. Alles werkt vlekkeloos vanaf de smart tv zelf, zodra ik dezelfde content via de app van de Arris ontvanger stream gaat het mis. Gewone tv-zenders lijkt goed te zijn,  via de apps op de Arris dus niet. Lijkt me een probleem van de tv ontvanger dus

Klopt wanneer je rechtstreeks op je Philips Tv naar bijvoorbeeld > Prime video >Jack Ryan kijkt dan wordt er rechtsonder de melding HDR10+ en Dolby Atmos weergegeven ,

kijk je op vip5202 via Prime app of op kanaal 203 naar de zelfde video dan verschijnt er niets op het scherm.

Enige melding die Vip5202 aangeeft op het scherm is 'hdr-signaal' aan wanneer er van Source veranderd.


@TRVW ik snap dat instellen op Stereo niet gewenst is. Maar wil je het in ieder geval controleren?

En hoe zit het met andere apps? Je geeft Prime Video als voorbeeld. Maar hoe zit het met andere apps, zoals Netflix of YouTube?