Skip to main content

Na problemen met internetsnelheid en wegvallen/storen van de interactieve televisie, de experia box vervangen voor een box 12 inclusief 2 versterkers. Internetsnelheid en bereik zijn redelijk verbeterd, maar nog steeds/al weer valt het televisiebeeld en/of geluid zeer regelmatig weg. Word hier moedeloos van, hopelijk via deze weg een oplossing of toch tijd voor andere provider?

Goedemorgen beste heeft u de decoder al eens een frisse Reset gegeven dat wil nog wel eens helpen. U gaat naar menu instellingen .ga naar frisse start. 👍misschien helpt dat. als u een Motorola bezit die kunt u omruilen gratis. voor een nieuwe decoder die sneller is.


Bedankt Cornelis48, ik heb de decoder een frisse reset gegeven. Zal vanavond kijken wat het effect is :fingers_crossed_tone1:


Helaas, ik heb alles gereset maar opnieuw springt het beeld na verloop van tijd steeds weg. Super irritant. Wellicht dat de vervanging van de decoder nog een optie is, maar weet niet of er een andere decoder is. 


@Aquarius74 Probeer eens een HDMI-kabel van het type 2.1


Goedemorgen beste dan zal er toch een moderator naar moeten kijken als het zo blijft. Misschien een monteur. 🤔


Goedemiddag @Aquarius74, welkom op ons forum!
De community heeft je al een eind op weg geholpen zie ik!

Ik heb nog een aantal vragen:

  • Ervaar je deze problemen nog steeds?
  • Krijg je ook een foutcode oid?
  • Kun je toelichten hoe je je TV ontvangers aangesloten hebt zitten op je experiabox? En op de TV?
  • Heb je meerdere ontvangers? Zoja, ervaar je dit op beiden? Kun je ze eens met elkaar omwisselen om te kijken of het probleem zich verplaatst?

Hoi Thomas, we ervaren de problemen nog steeds. We hebben 1 ontvanger welke is aangesloten op een Super WiFi 2.0 punt, dit punt is weer met kabel direct verbond met de box 12. We krijgen geen foutcode enkel springt er soms rechtsboven in beeld de melding “geen video signaal”. 

 


Bedankt voor je foto en toelichting @Aquarius74.

De foutmelding “geen video signaal” impliceert een probleem tussen je TV en TV ontvanger. (zie ook Hoe los ik geen, sneeuw of zwart beeld op?)
Op je foto zie ik achterin je TV ontvanger een HDMI kabel én scart kabel zitten. Zou je die scart kabel er eens uit willen doen/houden? Dat wil nog wel eens problemen geven! Ik ben benieuwd of dat het oplost!


Hi Thomas,

ik heb de scartkabel verwijderd maar nog steeds ondervinden we problemen; beeld valt weg voor 3-4 seconden of soms langer, geluid is weg en nu en springt er “geen videosignaal” rechtsboven in het zwarte scherm. Het is erg irritant en frustrerend. Heb je nog suggesties?

 

groeten,


En wat gebeurt er als je de tv ontvanger direct op het modem aansluit? Waar gebruik je die scartkabel voor????


En wat gebeurt er als je de tv ontvanger direct op het modem aansluit? Waar gebruik je die scartkabel voor????

Daar ben ik ook wel benieuwd naar @Aquarius74, kun je dat toelichten?
Kun je ook eens testen met alle andere apparaten ontkoppeld van je TV?

Deze melding moet daar echt ergens in zitten, tussen je TV en ontvanger.


@Aquarius74 heb je de oorzaak nog kunnen achterhalen?

 

*admin edit: We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je een oplossing hebt gevonden.  Anders weet je ons te vinden!