Skip to main content
Beantwoord

Wegvallend televisie signaal

  • January 29, 2020
  • 16 reacties
  • 228 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Zeer regelmatig valt zowel het video en tegelijkertijd het complete audiosignaal weg. Het laatste kan ik zien op mijn 7.1 receiver. Het kan 1x zijn of 5x achter elkaar; zwart beeld, grijs beeld, groen beeld, etc. Een complete reset van glasmodem, Experia V8 box en Motorola VIP 1963 geeft geen verbetering. Dit gebeurt dagelijks. Zelfs als ik programma’s opgenomen heb zit het ook in opnamen

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Beste antwoord door Josdebruin57

Beste Susan,

De TV-ontvanger zit rechtstreeks met een Cat 6 kabel op de Experiabox. De kabel is 2 meter lang. Daarnaast is alle bekabeling ongeveer 4 maanden oud.

Maar ik denk dat ik de bron van de storing gevonden heb. Het lijkt erop dat de HDMI poort op de receiver de boosdoener is. Als laatste optie heb ik twee dagen geleden de TV ontvanger rechtstreeks met een HDMI kabel op de TV aangesloten; dus niet via de receiver!

Ik heb nu al 2 dagen geen wegvallend signaal meer gehad. Om nu helemaal zeker te zijn, wil ik in de komende dagen de tv ontvanger nog een keer op de oude manier aansluiten om te kijken of ik dan weer storing krijg; dan weet ik het zeker! Ik hou je op de hoogte.

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 29, 2020

@Josdebruin57  Wellicht is je Motorola aan het eind van zijn Latijn, heb je verder ook het idee dat je internet ook wegvalt zo ja dan zal een vervanging hiervan  niet de oplossing zijn 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2020

Nee, internet blijft beschikbaar en met Apple TV geen problemen.


jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 29, 2020

Heb je in je forumprofiel je postcode en huisnummer genoteerd dan ziet webcare KPN wie je bent, wellicht dat ze besluiten om de Motorola te vervangen


Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 29, 2020

Welkom @Josdebruin57 

 

De Motorola is sterk verouderd, krijgt geen updates meer ,en is waarschijnlijk ook de oorzaak van je problemen

Je kunt hem omruilen via de omwisseltool  op de KPN website. 

Laat je weten of het is gelukt?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2020

Beste Tycha, is gelukt! Thanx!


Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 29, 2020

Fijn👍🎉 dankjewel voor je terug koppeling


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2020

Ik kan de Motorola omruilen. Weet iemand wat ik dan terug krijg? Merk en type?


Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 29, 2020

Staat hier te lezen https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-begint-met-omruilen-oudere-bruikleendecoders-interactieve-tv/

Dit zijn de HMB2260 Arcadyan en Arris VIP2952. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 31, 2020

Heb net een nieuwe Arcadyan HMB2260 als vervanger van KPN ontvangen en geïnstalleerd. En na 5 minuten was het weer als vanouds…. Video en audio signaal valt weer volledig weg!! 5, 6 keer achter elkaar, dan weer een paar minuten kijken en daar wordt het scherm weer grijs, geen audio…. Glasmodem en Expera box gereset; geen resultaat!! En nu?


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • February 3, 2020

@Josdebruin57, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Omdat je ook problemen met de nieuwe ontvanger hebt, lijkt het probleem dieper te zitten.. In de Experia Box of zelfs de glasvezelverbinding. Op het moment dat de televisie deze kuren heeft, wat zie je dan op de Experia Box en het glasvezelkastje qua lampjes? Gaat er iets oranje of rood branden bijvoorbeeld?

Wat ik verder graag wil doen is een aantal testen en metingen op de lijn, om te kijken of ik het probleem kan lokaliseren. Hiervoor heb ik wel je gegevens nodig. Dus wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?

Ik hoor graag van je!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2020

Beste Susan,

 

Op het glasvezelmodem knipperen de bovenste 2 groen en de onderste (Ethernet) geel. Dit is altijd zo geweest. Op de Experiabox is alles groen. Maar ja, de onderbrekingen zijn ergens rond 0,5 - 1 sec. Vaak tegen de tijd dat ik bij de meterkast ben, is de storing alweer voorbij… Ik heb niet kunnen vaststellen of er iets rood of oranje gaat branden.

Maar als het de verbinding zou zijn, dan had ik ook een vergelijkbaar probleem met bijvoorbeeld mijn Apple TV moeten hebben; lijkt mij….

Ik heb ook nog een andere switchpoort op de Experiabox geprobeerd, maar dat had geen positief resultaat.

Ik heb mijn Forum profiel aangevuld.

 


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • February 4, 2020

@Josdebruin57, duidelijk dankjewel. Heb je de tv-ontvanger aangesloten met een kabel, direct op de Experia Box? Of gebruik je een draadloze verbindingsset (witte adapters)? Verder ben ik benieuwd, indien bekabeld, hoelang de kabel is en of die misschien zichtbaar aan het kapot gaat is (en aan vervanging toe is). Ik zie verder geen rare verbrekingen vanaf hier met de testen die ik heb uitgevoerd.

Ik heb wel een melding gemaakt bij onze technische dienst. Het kan zijn dat je hier dus nog bericht over krijgt!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 5, 2020

Beste Susan,

De TV-ontvanger zit rechtstreeks met een Cat 6 kabel op de Experiabox. De kabel is 2 meter lang. Daarnaast is alle bekabeling ongeveer 4 maanden oud.

Maar ik denk dat ik de bron van de storing gevonden heb. Het lijkt erop dat de HDMI poort op de receiver de boosdoener is. Als laatste optie heb ik twee dagen geleden de TV ontvanger rechtstreeks met een HDMI kabel op de TV aangesloten; dus niet via de receiver!

Ik heb nu al 2 dagen geen wegvallend signaal meer gehad. Om nu helemaal zeker te zijn, wil ik in de komende dagen de tv ontvanger nog een keer op de oude manier aansluiten om te kijken of ik dan weer storing krijg; dan weet ik het zeker! Ik hou je op de hoogte.

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 6, 2020

Beste Susan,

De TV-ontvanger zit rechtstreeks met een Cat 6 kabel op de Experiabox. De kabel is 2 meter lang. Daarnaast is alle bekabeling ongeveer 4 maanden oud.

Maar ik denk dat ik de bron van de storing gevonden heb. Het lijkt erop dat de HDMI poort op de receiver de boosdoener is. Als laatste optie heb ik twee dagen geleden de TV ontvanger rechtstreeks met een HDMI kabel op de TV aangesloten; dus niet via de receiver!

Ik heb nu al 2 dagen geen wegvallend signaal meer gehad. Om nu helemaal zeker te zijn, wil ik in de komende dagen de tv ontvanger nog een keer op de oude manier aansluiten om te kijken of ik dan weer storing krijg; dan weet ik het zeker! Ik hou je op de hoogte.

 

Hi Jos, in verband met wat vrije dagen neem ik het even over. Heb je op de receiver niet een andere HDMI ingang? Vaak heeft zo'n apparaat 3 of 4 ingangen en 1 uitgang. Je zou dan een andere kunnen gebruiken. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 10, 2020

Beste Alex,

 

Zoals ik al aangegeven had, heb ik afgelopen weekend de tv ontvanger weer op de ‘oude’ manier aangesloten. En inderdaad ik had weer de eerder gemelde storing. Het is nu wel zeker dat de HDMI poort van de receiver de problemen veroorzaakt. Ik kan niet wisselen van HDMI ingang op de receiver, aangezien alle ingangen bezet zijn. Maar door de tv ontvanger rechtstreeks op de TV aan te sluiten, heb ik een passende work-around. In ieder geval bedankt voor het meedenken en de inzet!

Melden jullie de storing af bij de technische dienst van KPN? 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 15, 2020

Sorry voor de late reactie. Zeker meld ik dit hier af. Fijn dat we de oorzaak hebben kunnen achterhalen. :)