Skip to main content

Hier ook al maanden dezelfde problemen, meerdere keren per dag schiet de experiabox v10a op tilt en start hij weer op, geen tv en WiFi Wordt dit een keer opgelost?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi @Admiraal1104, dat is zeker niet de bedoeling. Gebeurt dit intussen nog steeds? Zo ja, kan je me iets meer vertellen over wat er gebeurt met het modem? Heb je ‘m ook al gereset en zo ja, op welke manier? Dan zoek ik graag met je mee naar de oplossing.


Het is gebeurt inderdaad wat minder, dus ik weet niet wat jullie hebben gedaan maar het schijnt te werken. Dank 👍


Het is gebeurt inderdaad wat minder, dus ik weet niet wat jullie hebben gedaan maar het schijnt te werken. Dank 👍

Fijn dat het beter gaat! Als het toch vaker gebeurt of als je vragen hebt, dan weet je mij/ons hier te vinden.


Heb weer dagelijks dezelfde problemen: stb nmc 400 verbinding met zender verbroken. Modem gaat dan weer automatisch resetten of anders moet ik zelf hem resetten. Wanneer kan dit eens goed opgelost worden. Begin het een beetje zat te worden 


Hi @Admiraal1104, irritant dat je hier toch weer last van hebt. Goed dat je het aankaart. 

De foutmelding STB-NMC-400 geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Op voorgaande pagina staan stappen waarmee je de belangrijkste dingen controleert. Wat gebeurt er precies met de Experia Box op dat moment? Dat vertelt veel over wat er aan de hand is. Vallen er lampjes uit, en welke lampjes blijven aan? Heb je ‘m ook al gereset en zo ja, op welke manier? 


Het wordt steeds erger. Nu blijft de experia box op groen staan en valt tv weg en start niet meer op en moet nu zelf box en modem opnieuw opstarten. Afgelopen half uur heb ik het 3 keer moeten doen omdat nu weer code 143 kreeg. Kan hier een keer wat aan gedaan worden


@Admiraal1104 Dat de lampjes van de Experia Box aan blijven is een goed teken. Werkt internet wel goed?

Foutcode 143 geeft aan dat je tv ontvanger geen verbinding heeft met ons netwerk. Het probleem ligt hem dan vaak tussen de Experia Box en de ontvanger. Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op de Experia Box? Heb je één of meerdere tv-ontvangers in huis? Als je er meer dan 1 hebt, hoe gaat het op de andere tv-ontvanger(s)?


2 tv ontvangers en alle 2 dezelfde problemen 

deze problemen zijn 4/6 maanden geleden begonnen 


Na 2,5 week zonder problemen, vanmorgen weer 2x hetzelfde euvel gehad en weer op moeten starten


Nu voor de 3e keer


4e keer


5e keer🙄


Begin het een beetje zat te worden zo

kan zo geen fatsoenlijk tv kijken 


Wanneer wordt dit eens opgelost 


Nummer 6 ☹️


Nr 6


Iedere 20 minuten is het feest


Nr7


8


Nu nog de tweede vraag beantwoorden van @Alexandra , Hoe zijn de boxen aangesloten op het modem?

Zitten deze met een direkte kabel rechtstreeks op het modem of zit er nog iets tussen in de vorm van powerline adaptors of switch, en zo ja welke?


Via dvs 650


@Admiraal1104 Dat is goed om te weten. De kans is groot dat het euvel in de verbinding van de Draadloze Verbindingsset zit. Doordat dit een indirecte verbinding met het modem is, via het stroomnet, kan hier storing op ontstaan. Ik raad je aan om de stappen om problemen met de Draadloze Verbindingsset op te lossen te doorlopen. Daarnaast raad ik je ook aan om, eventueel tijdelijk, een van de twee tv-ontvangers rechtstreeks met een kabel op de Experia Box aan te sluiten. Ik ben benieuwd of het dan goed werkt.