Skip to main content

Gisteren heb ik 2 nieuwe TV ontvangers gekregen, type VIP2952. Beiden aangesloten maar bij een van de twee heb ik geen geluid. Ontvanger is aangesloten rechtstreeks op TV met HDMI. Ook zo ingesteld in het menu. Tevens via analoge uitgang op Versterker aangesloten. Maar deze werkt ook niet. Beeld is wel goed!TV ontvanger gereset, software opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat. Kables nagekeken. Alles goed maar geen spetter geluid. Ik heb ook een Apple TV. Deze werk preima, dus het ligt niet aan de TV of zo. Ik denk dat deze ontvanger defect is. Met klikken op menu's e.d. kloopt ie ook vast waardoor geen beeld. Na reset is dit wel op te lossen. Wat te doen?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Niet handig om dit te melden in een al een jaar oud én beantwoord topic.

Dat gezegd hebbende, als inderdaad geen geluid via HDMI noch analoog komt lijkt er wat met de ontvanger mis te zijn. 't Snelste kun je dan ff bellen met kpn 0800-0402 (gratis), kan een aantal minuten duren voordat je er doorheen komt. Zorg ervoor dat je de werkende ontvanger als test op de plek van de niet werkende geprobeerd hebt om te kijken of het probleem dan weg is.


Rien,

Gewoon even de test doen zoals profesionals dat allemaal doen met dit soort apparatuur als ze er 2 hebben. Je neemt de werkende Vip2952 en wisselt die om met de niet werkende maar laat alle kabels uit TV of soundbar daarin zitten en neemt hierbij ook de afstandbediening van de niet werkende. 

Werkt dat wel, dan even proberen of de afstandbediening wel op de TV is ingesteld, maar ik neem aan dat je Netflix hebt gebruikt via de mogelijk defecte Vip2952 en dezelfde afstandbediening.

Is hij dan stuk dan bel je met 

 0800 0402

en zegt direct: “Ik wil een medewerker spreken” tegen het blik dat je eerst aan de telefoon krijgt. 

Blijkbaar dan nooit getest, ik hoop dat ze hem dan uit het circuit weten te halen. 

 


Niet handig om dit te melden in een al een jaar oud én beantwoord topic.

Dat gezegd hebbende, als inderdaad geen geluid via HDMI noch analoog komt lijkt er wat met de ontvanger mis te zijn. 't Snelste kun je dan ff bellen met kpn 0800-0402 (gratis), kan een aantal minuten duren voordat je er doorheen komt. Zorg ervoor dat je de werkende ontvanger als test op de plek van de niet werkende geprobeerd hebt om te kijken of het probleem dan weg is.

Ik had mijn bericht waarschijnlijk gelijktijdig opgesteld met jou. Maar ik had lang nodig om het telefoonnummer van KPN te vinden :joy::rofl::joy: