Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag wel beeld geen geluid op tv. Herhaaldelijk gebeld naar kpn.Vaak heel lang tot 40minuten in de wachtrij en word alsnog de verbinding verbroken.Tot nu toe krijg ik steeds via sms een link voor stappenplan wat totaal niet werkt. Ik word er onderhand schijtziek van dat ik al drie dagen geen tv kan kijken.  A.U.B wie weet de oplossing?

Hoe heb je het aangesloten of heb je niks veranderd en is ineens het geluid weg? Welke Box gaat het om?


Dankjewel, Ik heb niks veranderd . Ik wilde een serie terugkijken. Op de toets gids geklikt op afstandsbediening en meteen was het geluid weg. HDMI ontvanger Arris. Heb er verder helaas geen verstand van.


@Hannipanni

Oorzaak kan de update zijn.

Had ik ook in de slaapkamer.

 

Zet de DIW7022 en tv aan.

Houd de kpn toets (rechtsboven) ingedrukt totdat er een pop-up scherm komt.

Klik op opnieuw opstarten. (en laat hem rustig opnieuw opstarten). 

Daarna moet het probleem zijn verholpen. 


Dankjewel,

Er gebeurd niets als ik de kpn toets rechts boven ingedrukt houd


De poster heeft geen DIW7022 maar een Arris VIP box. Toch even iets ander. 


@ronvmeijer 

Hartelijk dank, had niet gezien dat er in een aanvulling Arris stond. 

 

@Hannipanni 

Bij de Arris 2952 zit een schakelaar achterop, bij de Arris 5202 weet ik het niet (maar dan kan je de stekker eruit  halen).

Dus zet de schakelaar op uit of haal de stekker eruit om hem van de spanning (volksmond stroom) af te halen.

Wacht 2 minuten en zet hem weer aan.

Laat hem volledig opstarten.

Meestal zijn de problemen daarna opgelost. 


Dankjewel, de stekker eruit heb ik al zo vaak gedaan en volledig opnieuw laten opstarten ,helaas zonder resultaat.


Zelden heb ik meegemaakt dat een herstart al dan niet warm of koud helpt. Het is iets wat je eigenlijk gelijk doet als er iets niet werkt, maar of het helpt. 
 

Ik wil hier niet mee zeggen dat joop2011 onzin verteld, nee in tegendeel, je moet dit altijd proberen, je moet je hoop alleen hier niet te veel op vestigen. 


@Hannipanni 

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater het voor je nakijken.

i.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren.

 

@ronvmeijer 

Toen ik de Arris VIP 2952 nog had, hielp dit bij altijd.

Helaas moet je de 2952 een paar keer per jaar opnieuw opstarten.

Anders wordt hij traag of problemen opnames. 

(uit ervaring). 


Ok Joop, als je er er ervaring mee hebt ga ik je niet tegenspreken 😊


Gelukkig is het nu opgelost..


Ik zie vanmorgen in een aantal forum post dat het opgelost is maar niemand die even uitlegt hoe... Is er vanuit KPN iets opgelost, moet ik nog een monteur laten komen, zijn er stappen die zelf uitgevoerd moeten worden ?


Goede morgen,

Zelf opgelost. Geluidsprioriteit stond niet goed ingesteld. Vraag me niet hoe dat kan...hihi..maar ik kan weer tv kijken met geluid!