Skip to main content

Ik heb eenzelfde probleem als hierboven beschreven. Als ik de tv en dus ook de box+ aanzet krijg ik wel geluid maar geen beeld. Het scherm is blauw. Een “handige” medewerker van de KPN liet mij weten dat ik de HDMI kabel los moest maken en schoon blazen. Voor een dergelijk advies wordt de man dan ook nog betaald. Tot nu toe de enigste oplossing is de stroom stekker uit de box, even wachten en weer de stroom stekker er in. Dan is het probleem opgelost. Deze manier van aanzetten kan toch nooit de bedoeling zijn. Wie helpt!!!! 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Dit heeft met het ‘handshare protocol’ te maken is mij ooit eens verteld. Een soort van misaanpassing, helaas is de oplossing er nooit bij gezegt. Welke HDMI-poort op je TV gebruik je en hoeveel hdmi-aansluitingen heb je?


1 HDMI kabel op HDMI ingang 1. Wat moet ik anders?


Heb je maar 1 hdmi-ingang?


Nee Ronvmeijer 2 HDMI ingangen maar beiden al geprobeerd. Maakt geen verschil.


Dat geeft al aan dat de TV dus wat ouder is en wellicht moeite heeft met het HDMI protocol zoals dat aangeboden wordt door de Box+. 
 

ik ben daar te weinig in thuis om je hier in te adviseren verder. Wellicht een ander wel?


Dat geeft al aan dat de TV dus wat ouder is en wellicht moeite heeft met het HDMI protocol zoals dat aangeboden wordt door de Box+. 
 

ik ben daar te weinig in thuis om je te af ideeën verder. Wellicht een ander wel?

Mijn tv is 2 jaar oud. Philips. Zou toch te gek zijn om een andere tv te kopen omdat de box+ niet werkt. Dat is de omgekeerde wereld.


Nee dat lijkt me ook stug. Maar nogmaals, ik weet er ook het fijne niet van. Maar twee HDMI aansluitingen is wel weinig voor een moderne tv. 


Maar twee HDMI aansluitingen is wel weinig voor een moderne tv. 

Heel veel mensen hebben voldoende aan twee HDMI poorten.

Één voor één settopbox zoals de TV+ Box en één voor één soundbar, versterker of home cinema set.


Of voor een gameconsole, streamer en/of een BluRay speler er nog bij. Wellicht nog een laptop/MacBook erop en je hebt er al een te kort. Dus zo vreemd is dat niet gedacht van mij. Uiteraard wanneer je er een receiver op hebt staan, dan heeft die ook weer een HDMI-hub met een x-aantal HDMI ingangen. Ik gebruik er met de KPN Box+ nu nog maar 1 omdat alles nu via deze box loopt. DVD’s BluRay heb ik niet (meer) en streamen doe ik ook met de Box+. 


Philips > Alle Instellingen > Algemene Instellingen > HDMI ultra HD > HDMI 1 of 2 op Standaard of Optimaal zetten.

Easylink  > Aan


Nee dat lijkt me ook stug. Maar nogmaals, ik weet er ook het fijne niet van. Maar twee HDMI aansluitingen is wel weinig voor een moderne tv. 

Sorry Ron heb me vergist. Ik heb 4 HDMI ingangen


Ik dacht ook al. Probeer HDMI-4 eens. Baat het niet dan schaadt het ook niet.