Skip to main content
De afgelopen maand heb ik 2x een mail gehad dat KPN werkzaamheden had en dat ik mogelijk e.e.a. opnieuw op zou moeten starten. Dit is niet nodig geweest, maar sinds die tijd heb ik wel regelmatig dat ik geen beeld maar wel geluid heb op TV. Het beeld verschijnt even en valt dan weg. De ene keer moet ik de TV helemaal uit zetten en de Experia ook en dan werkt alles weer, een andere keer hoeft de TV enkel op standby en weer opnieuw aanzetten. Voor mijn gevoel heeft alles te maken met de werkzaamheden van KPN, maar wat ze precies gedaan hebben weet ik niet.

Wat kan er aan de hand zijn en wat kan ik doen?



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ik heb nu de hdmi-kabel omgedraaid zoals in een ouder topic voorgesteld en vandaag deed de tv het meteen, dus maar hopen dat het zo blijft
Helaas was het eenmalig vwb hdmi. Heeft niemand een idee wat het kan zijn?
Hallo @Mabotje Dat is knap vervelend uiteraard. Ik durf je zo niet te zeggen of het iets met werkzaamheden te maken heeft. Valt alleen het signaal van de tv weg, of ook je internet? En hoe heb je het één en ander aangesloten? Maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset, wellicht? Ik wil je in elk geval vragen om de ontvanger eens een reset te geven, waarbij je ook de software opnieuw inlaadt. Hier lees je hoe dat werkt. Ik ben benieuwd of dat helpt.
Dag Bart, dank voor je antwoord. Experia box heb ik gisteren al van de stroom afgehaald maar hielp dus niet. Tv zit rechtstreeks met HDMI aangesloten op de experia box en deze zit met kabel aangesloten op de ontvanger in de meterkast.

zojuist werkte het weer niet dus ben nu aan het resetten zoals door jou voorgesteld.
En weer werkt het niet, alles gereset. Ik wordt er gek van!
@Mabotje Dat is knap vervelend inderdaad. Ik kijk graag even met je mee. Is het alleen de tv die wegvalt, of is het je gehele verbinding? Met welke kleur branden de lampjes op je Experia Box als dit gebeurt? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Alleen TV valt weg. Heb afgelopen weekend klantenservice gebeld. Daarna op advies gewisseld van HDMI aansluiting op TV. Bij aanzetten werkte het niet, bij opnieuw aanzetten werkte het wel. Laatste optie is andere tv aansluiten en kijken wat dat brengt om volledig uit te sluiten dat het aan mijn tv ligt. Dat ga ik nog doen en anders zal er een KPN monteur moeten komen lijkt me.
Duidelijk. Ik zou je ook willen vragen om een andere HDMI-kabel uit te proberen. Je hebt de ontvanger gereset én de software opnieuw ingeladen, toch? Laat me weten wat er uit de test komt!
Andere HDMI had ik al gedaan. Idd gereset én software opnieuw geladen maar dat had gisteren geen effect. Vandaag eerst KPN ontvanger aan, even gewacht en toen de tv. Dat ging goed. Zou niet moeten hoeven op deze manier, maar als t maar werkt (en hopelijk blijft werken).

dank voor je reacties
Je hebt inderdaad de noodzakelijke zaken gedaan en ik ben het met je eens dat de volgorde van aanzetten niet uit zou moeten maken. Maar als het werkt werkt het. Laat het me vooral weten als het toch weer misgaat, dan kijken we verder.
E.e.a. heeft een tijdje redelijk gewerkt, met een sporadische uitval tussendoor, maar nu is het weer helemaal prijs. Echter.... bij een leen-tv gebeurt exact hetzelfde! Het ligt dus helemaal niet aan mijn TV, maar het signaal valt gewoon weg en dan blijft de TV op zwart. Zet ik alles uit en weer aan dan werkt het soms, maar in 50% vd gevallen moet ik een herstart van de interactieve ontvanger doen en werkt het weer.

Ik was al naar een nieuwe tv aan het kijken, maar dat zal dus blijkbaar niets oplossen.

Interactieve ontvanger is via kabel vanuit experiabox aangesloten, dus niet via wifi. TV uiteraard via hdmi aangesloten op de ontvanger.

Wat nu??
Hallo @Mabotje Wat jammer om te horen! We lopen alles nog eens langs. Het speelt alleen op je interactieve tv-ontvanger, je hebt er maar één toch? Alle andere diensten zijn stabiel? Een andere kabel van je tv naar de ontvanger heeft dus niet geholpen en je hebt de ontvanger al (heel vaak) van een fabrieksreset voorzien. Klopt dat allemaal?



Ik heb nog iets voor je aangepast. wil je met je afstandsbediening via het menu naar 'instellingen' gaan en daarna terug met het 'huisje' naar volledig beeld? Je beeldkwaliteit zou nu beter moeten zijn. Controleer hierna of op kanaal 1 bij het indrukken van de gele knop linksonder 1 NPO 1 HD staat.
Dag Bart, klopt allemaal wat je zegt.

ik heb echter geen klachten over de beeldkwaliteit hè, wel dat het beeld gewoon verdwijnt.

Maar ik ga hetgeen je voorstelt zo meteen proberen en ik laat het je weten.

kan het zijn dat het aan de ontvanger ligt? En nogmaals, ik woon in het buitengebied maar heb wel glasvezel. Geen idee of dat nog wat uit maakt?

vandaag weer 3x prijs.... echt heel vervelend
Bart, niet zon goed idee wat je gedaan hebt, nu doet ie het helemaal niet meer, ook niet na herstart!

dat geeft mij dus aan dat het wel degelijk met KPN te maken heeft en níet met de tv!
Nu heb ik alles vd stroom af moeten halen en opnieuw opstarten en nu heb ik weer beeld.

ik ben er wel een beetje klaar mee! En als je belt krijg je te horen dat je naar de website moet en krijg je een (...)-sms met link! Alsof dat al niet allemaal gedaan is! Als je niet meteen ophangt krijg je na een pauze te horen dat je een medewerker kunt spreken. Wat zijn dat voor waardeloze praktijken?! Noemt men dat service bij KPN?

ik wil een oplossing! Mijn tv werkt prima, andere tv ook, maar NIET op de huidige box. Er is iets mis en het is duidelijk niet de tv!



*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels
kan het zijn dat het aan de ontvanger ligt? En nogmaals, ik woon in het buitengebied maar heb wel glasvezel. Geen idee of dat nog wat uit maakt?

vandaag weer 3x prijs.... echt heel vervelend


Bij glasvezel heb je zul je hoe dan ook een stabiele verbinding hebben. Waar je woont maakt niet uit.



Bart, niet zon goed idee wat je gedaan hebt, nu doet ie het helemaal niet meer, ook niet na herstart!

dat geeft mij dus aan dat het wel degelijk met KPN te maken heeft en níet met de tv!


Dat is bijzonder. Het aanzetten van HD zal zelden resulteren in verdere uitval en ik vermoed dat het één en ander los van elkaar staat.



Nu heb ik alles vd stroom af moeten halen en opnieuw opstarten en nu heb ik weer beeld.

ik ben er wel een beetje klaar mee! En als je belt krijg je te horen dat je naar de website moet en krijg je een (...)-sms met link! Alsof dat al niet allemaal gedaan is! Als je niet meteen ophangt krijg je na een pauze te horen dat je een medewerker kunt spreken. Wat zijn dat voor waardeloze praktijken?! Noemt men dat service bij KPN?

ik wil een oplossing! Mijn tv werkt prima, andere tv ook, maar NIET op de huidige box. Er is iets mis en het is duidelijk niet de tv!


Ik help je met alle plezier verder. Het kan heel goed zijn dat er iets met die ontvanger mis is en ik wil niet beweren dat het aan je tv ligt. Ik kijk verder en kom erop terug. Ik snap overigens dat dit vrij frustrerend is en dit bleek ook uit je woordkeuze. Dat heb ik, gezien onze huisregels, aangepast.
@Mabotje Ik heb je tevens een privébericht gestuurd. Wil je daar naar kijken?

Reageer