Skip to main content

Sinds een maandje klant van kpn, kpn+ via glasvezel. Zeer tevreden behalve dat ook wij bovenstaand probleem hebben.

Is er al vooruitzicht naar een oplossing dagelijks het kpn kastje moeten herstarten door stroomloos te maken begint behoorlijk vervelend te worden..…

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi @Nuarda, 1e vraag: merk je een verschil als je de ontvanger in de eco-stand zet in plaats van op ‘snelle start’? In het topic waar je oorspronkelijk onder gereageerd hebt, wordt aangegeven dat dit er voor zorgt dat het probleem niet meer voorkomt, ik ben dus benieuwd of dat bij jou ook het geval is!


We zullen dat eens testen. Hij staat nu wel op snelle stand want de wachttijd bij de eco stand klonk niet heel aanlokkelijk. Ik hoop dan ook niet dat als dat werkt, dat word gezien als permanente oplossing.


Ik heb hetzelfde probleem sinds een een paar weken (ook met frame). Nu de eco stand ingesteld maar de tijdwinst vergeleken met de stekker er uithalen is ook maar summier.

 

is de status van dit probleem ergens te volgen? 


Goed.. na een weekje testen de volgende constatering:

De eco modus helpt maar maakt het aanzetten van de tv langdurig traag. Daarnaast maakt het kastje dan soms geen goede verbinding met het modem. Ik moet dan het kastje weer helemaal uit en aan zetten wat erg onwenselijk is. Dit terwijl internet verder op alle apparaten prima werkt.

 

Conclusie: wenselijk zou zijn dat de snelle opstart modus gewoon naar behoren werkt. Ik hoor graag wat er word gedaan om naar een oplossing te komen.


Ps in het titel topic wat over genomen is van het andere topic staat samsung the frame, maar ik heb een LG Oled web os tv. Mocht dit van belang zijn.


Bij mij werkt het opstarten ook goed, maar wel ontzettend traag. Het scheelt alleen de wandeling naar het stopcontact. Verbinding via wifi blijft bij mij wel goed, ik heb overigens wel een frame.

 

Zou fijn zijn als iemand van KPN laat weten wanneer we van de eco stand afkunnen.


Ps in het titel topic wat over genomen is van het andere topic staat samsung the frame, maar ik heb een LG Oled web os tv. Mocht dit van belang zijn.

Yes, wel van belang! Dan speelt dit issue dus niet alléén bij Samsung the frame tv's. Titel van dit topic aangepast.

Ik ga hier even verdere navraag over doen aangezien de eco stand natuurlijk niet een wenselijke definitieve oplossing is. 

 


Bedankt alvast voor het navragen! Ben benieuwd naar het antwoord.

 


Update: eco stand terug aan gezet gisteren.

Vanavond tv weer aangezet.

Eerste poging: Zwart beeld, geen geluid. Groen lampje op kpn kastje. Home knop doet niks. Uit gezet met afstands bediening.

Tweede poging: text op tv: Geen Signaal (source scherm van samsung). Groen lampje op kpn kastje. Home knop doet niks. Uit gezet met afstands bediening.

Derde poging: zwart beeld met geluid. Groen lampje op kpn kastje. Home knop doet niks, kanaal omhoog omlaag doet niks, geluid blijft bij npo1. Uit gezet met afstands bediening.

Vierde poging: text op tv: Geen Signaal (source scherm van samsung). Groen lampje op kpn kastje. Home knop doet niks. Uit gezet met afstands bediening.

Vijfde poging: text op tv: Geen Signaal (source scherm van samsung). Groen lampje op kpn kastje. Home knop doet niks. Uit gezet met afstands bediening.

Zesde poging: zelfde als 2e 4e en 5e. 

Stekker uit het kastje gehaald.

Zevende poging: werkt zoals het hoort na langzaam opstarten.

 

Als dit niet bij alle klanten een probleem is, is mijn kastje dan niet gewoon defect en dient die niet gewoon gewisseld te worden?


Hmm, dat is ook mogelijk natuurlijk want helemaal ok klinkt dit niet. Zou je hem eens volledig willen resetten? Hoe je dat doet, lees je in het volgende artikel:

Ik hoor graag of dit nog een verschil maakt!


Ik heb dit probleem al sinds maart en in april al een keer een reset gedaan (op advies van de klantenservice) zonder resultaat. Alleen de ecostand werkt. Moet het kastje vervangen worden als ik van het probleem af wil komen? Ik dacht dat het een software issue was.

Het was even beter gegaan overigens, maar als ik mijn contact met de klantenservice nu teruglees zie ik dat het al sinds maart speelt. Eigenlijk sinds ik het kastje heb. Het is wel even beter gegaan tussendoor.


Reset eergister uitgevoerd, gister ging het goed.

Vandaag helaas alweer mis.

Het enigste verschil: home menu is wel zichtbaar en navigeerbaar maar alle kanalen houden vervolgens zwart beeld zonder geluid.

 

Apps starten nog wel op maar bijvoorbeeld youtube zodra je een video aan klikt blijft deze zwart en lijkt niet te starten. 

 

Nu 4x herstart met  zelfde resultaat.

Powerknop vast houden vervolgens kiezen voor uitschakelen. Tv gaat netjes uit. Op de afstandsbediening knippert even een blauw lampje maar op het kpn kastje blijft dan een groen lampje aan de voorkant branden.

Tv aanzetten lukt vervolgens alleen met de linker "tv" knop de rechter "kpn" knop doet niks zo lijkt het.

Vreemde is als de tv vervolgens aan gaat de kanalen het weer lijken te doen. Een kanaal laden duurt dan wel even een seconde elke keer als je over schakelt terwijl dit anders niet zo is.

 

Eens kijken hoe het de volgende dagen gaat.

Maar het blijven vreemde problemen.


Vandaag geen beeld (zwarr) geen geluid bij aanzetten tv.

Ik zie veel topics over soortgelijke situaties. 

Wat is de status van dit probleem? 


Mijn excuus voor de late reactie @Nuarda, jouw topic is op de 1 of andere manier ergens tussen wal en schip beland dus ik zie je reacties nu pas 😬

Hoe staat het er nu voor? Nog steeds problemen en zo ja wat gaat er nu nog mis?

 


Sinds een maandje klant van kpn, kpn+ via glasvezel. Zeer tevreden behalve dat ook wij bovenstaand probleem hebben.

Is er al vooruitzicht naar een oplossing dagelijks het kpn kastje moeten herstarten door stroomloos te maken begint behoorlijk vervelend te worden..…

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Beste @Nuarda 

Ik lees dat je een LG Oled heb met toestellen van LG zijn problemen in combinatie met CEC en de ECO stand.

Work a round hiervoor

1 Stand Eco op AAN (duurt iets langer opstarten 40 sec)

2 CEC op de STB op aan op het onderste vinkje na

3 CEC op de LG AAN

4 TV aanzetten met linkerknop op AB waar TV opstaat

5 uitzetten met rechterknop waar KPN op staat

6 voor de goede orde meegeleverde HDMI gebruiken

7 HDMI aansluiten op source HDMI1

 

Bij deze work a round werken de meesten LG toestellen goed.

Verneem graag of het jou ook helpt.


 

Beste @Nuarda 

Ik lees dat je een LG Oled heb met toestellen van LG zijn problemen in combinatie met CEC en de ECO stand.

Work a round hiervoor

1 Stand Eco op AAN (duurt iets langer opstarten 40 sec)

2 CEC op de STB op aan op het onderste vinkje na

3 CEC op de LG AAN

4 TV aanzetten met linkerknop op AB waar TV opstaat

5 uitzetten met rechterknop waar KPN op staat

6 voor de goede orde meegeleverde HDMI gebruiken

7 HDMI aansluiten op source HDMI1

 

Bij deze work a round werken de meesten LG toestellen goed.

Verneem graag of het jou ook helpt.

Beste Thijs,

 

Zoals eerder in het topic al aangegeven lost het aan zetten van de eco stand de problemen inderdaad op.

Echter zie ik deze workaround zoals je het zelf al noemt niet als permanente oplossing. Zo'n lange opstart tijd is erg onwenselijk. Je mist dan stukjes van programmas als je je tv op het laatste moment aan zet door de langzame opstart procedure.

Graag verneem ik hoe we het apparaat wel goed kunnen laten functioneren met gebruik van snelle opstart tijden en alle functionaliteiten.


Ik heb dus ook al sinds maart dit probleem en zou ook graag willen weten wat te doen! 


 

Beste @Nuarda 

Ik lees dat je een LG Oled heb met toestellen van LG zijn problemen in combinatie met CEC en de ECO stand.

Work a round hiervoor

1 Stand Eco op AAN (duurt iets langer opstarten 40 sec)

2 CEC op de STB op aan op het onderste vinkje na

3 CEC op de LG AAN

4 TV aanzetten met linkerknop op AB waar TV opstaat

5 uitzetten met rechterknop waar KPN op staat

6 voor de goede orde meegeleverde HDMI gebruiken

7 HDMI aansluiten op source HDMI1

 

Bij deze work a round werken de meesten LG toestellen goed.

Verneem graag of het jou ook helpt.

Beste Thijs,

 

Zoals eerder in het topic al aangegeven lost het aan zetten van de eco stand de problemen inderdaad op.

Echter zie ik deze workaround zoals je het zelf al noemt niet als permanente oplossing. Zo'n lange opstart tijd is erg onwenselijk. Je mist dan stukjes van programmas als je je tv op het laatste moment aan zet door de langzame opstart procedure.

Graag verneem ik hoe we het apparaat wel goed kunnen laten functioneren met gebruik van snelle opstart tijden en alle functionaliteiten.

@Nuarda Als dat werk voor jou is dat even een work a round.

Dit is tijdelijk want het probleem is bekend bij de ontwikkelaars.

Dus tot die tijd zal je het op deze manier moeten runnen net als al de andere mensen met een LG toestel.

Wat betreft de opstart tijd in de ECO modus die is 40 sec tja het is even langer maar als je daardoor geholpen bent-;)

Ik zelf heb hier ook last van maar die langzamer opstart, persoonlijk maak ik mij er niet zo druk om maar dat is persoonlijk.

mvg


 

Beste @Nuarda 

Ik lees dat je een LG Oled heb met toestellen van LG zijn problemen in combinatie met CEC en de ECO stand.

Work a round hiervoor

1 Stand Eco op AAN (duurt iets langer opstarten 40 sec)

2 CEC op de STB op aan op het onderste vinkje na

3 CEC op de LG AAN

4 TV aanzetten met linkerknop op AB waar TV opstaat

5 uitzetten met rechterknop waar KPN op staat

6 voor de goede orde meegeleverde HDMI gebruiken

7 HDMI aansluiten op source HDMI1

 

Bij deze work a round werken de meesten LG toestellen goed.

Verneem graag of het jou ook helpt.

Beste Thijs,

 

Zoals eerder in het topic al aangegeven lost het aan zetten van de eco stand de problemen inderdaad op.

Echter zie ik deze workaround zoals je het zelf al noemt niet als permanente oplossing. Zo'n lange opstart tijd is erg onwenselijk. Je mist dan stukjes van programmas als je je tv op het laatste moment aan zet door de langzame opstart procedure.

Graag verneem ik hoe we het apparaat wel goed kunnen laten functioneren met gebruik van snelle opstart tijden en alle functionaliteiten.

@Nuarda Als dat werk voor jou is dat even een work a round.

Dit is tijdelijk want het probleem is bekend bij de ontwikkelaars.

Dus tot die tijd zal je het op deze manier moeten runnen net als al de andere mensen met een LG toestel.

Wat betreft de opstart tijd in de ECO modus die is 40 sec tja het is even langer maar als je daardoor geholpen bent-;)

Ik zelf heb hier ook last van maar die langzamer opstart, persoonlijk maak ik mij er niet zo druk om maar dat is persoonlijk.

mvg

@Thijs1963 als ik zo door het forum kijk is het probleem groter dan alleen LG, en speelt het al langer. Het feit dat het bekend is is fijn maar dat betekend niet dat je je daar maar bij neer moet leggen. Fijn dat de langzamere opstarttijd voor jou geen probleem is, wat je al aan geeft: dat is persoonlijk.

Als het probleem aan houd ben ik van mening dat kpn zal moeten kijken naar andere oplossingen, denk aan ander merk/model kastje etc. Aangezien het product niet naar behoren werkt. Als ik een auto koop bij de dealer en deze start alleen door hem met jumperkabels aan een startkit te hangen en de dealer zegt: dat is even een aantal maanden een work around tot we een oplossing hebben! Dan zou ik daar ook niet mee akkoord gaan. Tuurlijk, ander budget maar het princiepe is voor mij hetzelfde.


Ik heb dit net nog maar eens voorgelegd aan de klantenservice en kreeg dit antwoord

 

“Zoals je het beschrijft, lijkt het haast met de zogeheten "hdmi handshake" (communicatie tussen ontvanger en tv) te maken te hebben. Bepaalde type tv's kunnen daar wel eens last van hebben met standaard hdmi kabels. ”

 

Verder lijkt dit probleem best identiek aan dit topic waar geen oplossing is gekomen: 

 

Ik krijg een nieuwe kabel opgestuurd en ga de nieuwe hdmi proberen, zal hier ook het resultaat posten. 


Ik heb dit net nog maar eens voorgelegd aan de klantenservice en kreeg dit antwoord

 

“Zoals je het beschrijft, lijkt het haast met de zogeheten "hdmi handshake" (communicatie tussen ontvanger en tv) te maken te hebben. Bepaalde type tv's kunnen daar wel eens last van hebben met standaard hdmi kabels. ”

 

Verder lijkt dit probleem best identiek aan dit topic waar geen oplossing is gekomen: 

 

Ik krijg een nieuwe kabel opgestuurd en ga de nieuwe hdmi proberen, zal hier ook het resultaat posten. 

Interessant dat ze dat zeggen in gewoon Nederland's bedoelen de communicatie werkt niet tussen tv en ontvanger -anders gezegd het CEC protocol (waar hun handshake mee bedoelen ) werkt niet goed.

Tja dat is eigenlijk de zelfde strekking van mijn advies CEC icm ECO stand.

CEC is dus de communicatie tussen aangesloten apparaten onderling wat niet altijd goed werkt.

Als je de bijgeleverde HDMI kabel gebruik dan bied deze oplossing om een nieuwe te sturen geen quickfix helaas.

Maar niks mis om te proberen maar om teleurstellingen en voorkomen zeg ik je dit vast.

suc6


Ik krijg een nieuwe kabel opgestuurd en ga de nieuwe hdmi proberen, zal hier ook het resultaat posten. 

Hoi Onne,

 

Even nieuwschierig of de hdmi kabel nog andere resultaten heeft gegeven dan voorheen


Ik was er nog niet aan toegekomen de HDMI om te wisselen. Net gedaan en het kastje van de eco stand gehaald. Dus nu afwachten.

Laat met een paar dagen iets horen, of eerder als het weer misloopt.


HDMI verwisselen is helaas niet de oplossing, tv-kastje is inmiddels twee keer opgestart met zwart scherm/wel geluid.

 

ik zet het kastje weer terug de eco stand, en neem weer contact op met de klantenservice. 


Klantenservice schreef dat het fijn is dat ik de eco stand als workaround heb, en dat er regelmatig nieuwe updates uitkomen…..

Ik heb nog even tegengeworpen dat ik al sinds maart met het probleem zit en gevraagd waar ik de status kan volgen, maar ik verwacht er weinig van. Ik heb het idee dat ze het zelf ook allemaal niet weten en je daarom maar elke keer allerlei opdrachten geven (resetten, resolutie aanpassen, via WiFi kijken, dan weer bekabeld kijken en dan maar weer een kabel vervangen).