Skip to main content

Sinds een maandje klant van kpn, kpn+ via glasvezel. Zeer tevreden behalve dat ook wij bovenstaand probleem hebben.

Is er al vooruitzicht naar een oplossing dagelijks het kpn kastje moeten herstarten door stroomloos te maken begint behoorlijk vervelend te worden..…

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

HDMI verwisselen is helaas niet de oplossing, tv-kastje is inmiddels twee keer opgestart met zwart scherm/wel geluid.

 

ik zet het kastje weer terug de eco stand, en neem weer contact op met de klantenservice. 

Dat had ik dus al aangeven dat deze oplossing niet werkt.

Ik ben er niet op uit om mijn gelijk te krijgen maar dit lang nogal voor de hand dat dit zo ging aflopen.

Dus zoals al aangeven gebruik zolang de work a round als tijdelijke oplossing.

Aangezien de stb zichtbaar na iedere update beter wordt verwacht ik dat de oplossing voor dit issue niet lang op zich laat wachten.

Sterker nog sinds de update van afgelopen donderdag staan 2 van mijn STB's niet meer op in de ECO stand en dat gaat vooralsnog goed.

Dus wellicht is er al een quickfix geweest in de laatste update.

Voor de zekerheid reboot de stb eens  via het setup menu of druk rechterknop op ab langdurig in totdat de optie opnieuw starten verschijnt ,kies dan voor opnieuw opstarten daarvoor probeer je weer de eco stand uit te zetten.

Dus concreet probeer nog eens

-Stb op ECO

-reboot(herstart) Stb via setup of rechterknop ab

-Daarna tv aanzetten via linkerknop op ab tv uitzetten met rechterknop op ab met toets kpn.

Suc6

Fijn weekend

Mvg


Wat vervelend dat je nog problemen hebt onne.

Hier inderdaad sinds een paar dagen ook nog geen problemen gehad. Wou eigenlijk vragen of iemand weet of er vd week een update geweest is?

 


Wat vervelend dat je nog problemen hebt onne.

Hier inderdaad sinds een paar dagen ook nog geen problemen gehad. Wou eigenlijk vragen of iemand weet of er vd week een update geweest is?

 

@Nuarda afgelopen donderdag is er een update geweest.

Mvg


HDMI verwisselen is helaas niet de oplossing, tv-kastje is inmiddels twee keer opgestart met zwart scherm/wel geluid.

 

ik zet het kastje weer terug de eco stand, en neem weer contact op met de klantenservice. 

Dat had ik dus al aangeven dat deze oplossing niet werkt.

Ik ben er niet op uit om mijn gelijk te krijgen maar dit lang nogal voor de hand dat dit zo ging aflopen.

Dus zoals al aangeven gebruik zolang de work a round als tijdelijke oplossing.

Aangezien de stb zichtbaar na iedere update beter wordt verwacht ik dat de oplossing voor dit issue niet lang op zich laat wachten.

Sterker nog sinds de update van afgelopen donderdag staan 2 van mijn STB's niet meer op in de ECO stand en dat gaat vooralsnog goed.

Dus wellicht is er al een quickfix geweest in de laatste update.

Voor de zekerheid reboot de stb eens  via het setup menu of druk rechterknop op ab langdurig in totdat de optie opnieuw starten verschijnt ,kies dan voor opnieuw opstarten daarvoor probeer je weer de eco stand uit te zetten.

Dus concreet probeer nog eens

-Stb op ECO

-reboot(herstart) Stb via setup of rechterknop ab

-Daarna tv aanzetten via linkerknop op ab tv uitzetten met rechterknop op ab met toets kpn.

Suc6

Fijn weekend

Mvg

Ik had ook weinig hoop, maar ik dacht dat als ik door alle hoepels van de klantenservice was gesprongen ze daarna misschien het apparaat zouden omwisselen.

Dank voor je tips! Ik heb een reboot gedaan en het kastje van de eco stand gehaald. Ik zie dat ik de laatste updates heb, hopelijk werkt het.


Ik hoop van harte dat dit probleem weg is en ook weg blijft na de laatste update, mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het graag zodat ik door kan geven dat het nog niet gefixt is!


Helaas het probleem doet zich vandaag weer voor :(


Zuur 😑

Ik heb navraag gedaan en het probleem is, zoals je al gemerkt hebt, nog niet volledig verholpen. Ze zijn er druk mee bezig maar kunnen helaas niet aangeven hoe lang het naar verwachting nog gaat duren voordat dit helemaal opgelost is. Had je graag meer duidelijkheid willen geven, maar dit is alles dat ik er over te vertellen heb 😬


Zuur 😑

Ik heb navraag gedaan en het probleem is, zoals je al gemerkt hebt, nog niet volledig verholpen. Ze zijn er druk mee bezig maar kunnen helaas niet aangeven hoe lang het naar verwachting nog gaat duren voordat dit helemaal opgelost is. Had je graag meer duidelijkheid willen geven, maar dit is alles dat ik er over te vertellen heb 😬

Bedankt voor je reactie we wachten nog even af. Wel fijn te weten dat er hard aan gewerkt word!


Helaas het probleem doet zich vandaag weer voor :(

Ok maar gaat het beter of niet?

Als je aangeef dat het na een paar dagen er weer is ipv iedere keer dat je tv wil kijken gaat het beter lijkt mij!

Na de update van vorige week woensdag kunnen we ook iets anders proberen.

Ga naar de setup van de stb en zet de ECO stand uit en zet snel starten aan.

Ga vervolgens naar de optie startscherm en zet de optie direct live tv kijken aan zonder startscherm.

Vetvolgens in het setup menu kiezen voor opnieuw starten.

De stb gaat nu starten zonder startscherm in een snelle start kijk eens of deze nieuwe optie werkt bij jouw.Zet de tv op ab aan en uit met rechterknopje met kpn erop.

Hoor graag of het werkt.

Suc6

Mvg


Bij mij werkt het ook nog niet goed, geen enkel verschil met voor de update mbt het zwarte scherm. Sterker nog, ik krijg nadat ik de stekker er uit heb gehaald en het apparaat weer aangaat nu ook de melding dat er geen internetverbinding is (nadat ik dan op verversen klik werkt het wel).

Ligt dit nu aan de specifieke situatie van mij en Nuarda en heeft niet iedereen dit? Of kan het ook aan het apparaat liggen? Als dat laatste een optie is zou ik hem eigenlijk wel graag willen omruilen KPN. Ik heb geen zin om tester te zijn…


@onne81 @Nuarda 

Het is mij nog steeds niet duidelijk of het met de ECO stand aan beter gaat.

Wel lees ik het was er weer maar graag aangeven werkt het beter met de ECO stand of niet.

mvg


Ja, het werkt beter met de ecostand. Maar dan kost een minuut om het apparaat goed op te starten. Net als wanneer je de stekker er uit moet halen. Acceptabel als tijdelijke workaround, maar niet al een half jaar.


@onne81 @Nuarda 

Het is mij nog steeds niet duidelijk of het met de ECO stand aan beter gaat.

Wel lees ik het was er weer maar graag aangeven werkt het beter met de ECO stand of niet.

mvg

Hoi Thijs,

 

Vriendelijk dat je probeerd te helpen, maar ik houd het even bij de reacties van kpn nu. 

Bedankt voor je hulp zover.

 

Mvg.


@Nuarda Prima hoor suc6 verder

mvg


Is er vanuit kpn al iets bekend over dit probleem?


Is er vanuit kpn al iets bekend over dit probleem?

Ik vraag het even na Onne, zodra ik meer weet hoor je hier weer van me!


Hi @onne81, er is een update geweest die dit probleem (deels) zou moeten verhelpen:

Hoe gaat het nu bij jou?


@Maja_ ik heb het kastje van de ecostand afgehaald. Ik heb in twee dagen tijd geen zwart beeld meer gehad, maar in plaats daarvan start het kastje nu 1 van de 3 keer net zo traag op als in de ecostand. Vooral als de tv wat langer heeft uitgestaan.

 

Het lijkt een beetje alsof het kastje helemaal opnieuw opstart wanneer voorheen het probleem met zwart beeld zich zou voor doen. Het is wel een stap vooruit in elk geval


Ah, dat is beter dan het eerst was inderdaad! Wat nu nog dat trage starten veroorzaakt, geen idee 🤔 Hopelijk is dat met een volgende update óók verleden tijd!