Skip to main content

Sinds gisterenavond hebben we via de tv-ontvanger (HMB2260) geen beeld meer op de tv. Ook de radiokanalen doen niets meer. Met de melding op de tv: ‘Zwak of geen antenne signaal’.

Het kwam de laatste maanden meer voor dat het beeld haperde. Onze tv-ontvanger is niet met een kabel op de Experiabox aangesloten, maar via een soort steker op het lichtnet.

 Ik heb het volgende gedaan:

  • de LAN kabel van de tv-ontvanger gecontroleerd
  • de tv-ontvanger opnieuw opgestart
  • de Experia box opnieuw opgestart.
  • opnieuw de tv-ontvanger opgestart
  • De HDMI aansluiting van de tv opnieuw ingesteld met de afstandsbediening van de Samsung TV.
  • De HDMI kabel gecontroleerd: eruit en weer ingedaan bij zowel de tv als de ontvanger.
  • Dit alles zonder resultaat. De tv geeft wel een menu, maar geen beeld of geluid. 

Vandaag heb ik de LAN-kabel en de HDMI kabels vernieuwd. Ook geen resultaat.

Vervolgens heb ik gedaan:

  • de tv-ontvanger gereset, volgens de instructie van KPN. Geen resultaat
  • de tv-ontvanger uitgezet, de Experia box uitgezet. Eerst de Experia box opnieuw gestart, na 10 minuten ook de tv-ontvanger gestart. Geen resultaat.
  • De losse DVD-speler geeft wel beeld op de tv, dus het ligt niet aan de tv.

Ik begin te vermoeden dat misschien de LAN-uitgang van de tv-ontvanger stuk is. Of de door KPN meegeleverde steker waar de LAN kabel op is aangesloten?

Hi H, welkom op het forum. 

Aan de hand van de melding kan ik zeker aangeven dat je televisie op het verkeerde invoerkanaal staat. De melding 'Zwak of geen antenne signaal’ krijg je als de televisie op het analoge kanaal staat. De televisie hoort op invoerkanaal HDMI 1, 2 of 3 etc te staan. Zou jet dit eens willen proberen? 


Dank u wel voor uw reactie.

Inmiddels heb ik via de chat rechtstreeks contact gehad met uw collega's. Na allerlei tests kwam men tot de conclusie dat de tv-ontvanger defect moet zijn.

Die is gisteren opgestuurd en vanmiddag kan ik een nieuwe afhalen. Ik hoop dat alles dan weer goed werkt.

Vriendelijke groeten,

H.D.


En vervang dan meteen die "stekker op het lichtnet” door een kabel want die geven heel vaak grote problemen.


Dank u wel voor uw reactie.

Inmiddels heb ik via de chat rechtstreeks contact gehad met uw collega's. Na allerlei tests kwam men tot de conclusie dat de tv-ontvanger defect moet zijn.

Die is gisteren opgestuurd en vanmiddag kan ik een nieuwe afhalen. Ik hoop dat alles dan weer goed werkt.

Vriendelijke groeten,

H.D.

Ik ben hier erg benieuwd naar, laat je het nog even weten?