Skip to main content
Beantwoord

Wel of niet gratis Netflix bij KPN?

• February 17, 2025
  • 18 reacties
  • 5302 keer bekeken

Carthago
Helper

Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoudt, ik heb ook in de voorwaarde niets gelezen over deze korting en op mijn factuur staan 2 bedragen abo en btw?

Beste antwoord door PeterG

Waar heb je dat screenshot vandaan. Want het klopt niet. 

Als je al kpn vast internet + één kpn mobiel abonnement hebt kun je in het nieuwe Combivoordeel systeem al kiezen voor gratis Netflix Basic. Dat kost normaal € 8,99 en krijg je dan voor € 0. Dat is dus een korting van € 8,99.

In het oude systeem krijg je een Entertainmentkorting van € 5.

Die vervalt dus als je overstapt naar Combivoordeel voor korting van € 8,99. 

Bij Level 3 kun je zelfs kiezen voor Netflix Standaard t.w.v. € 13,99 voor € 0. Korting dan dus € 13,99. Alleen al op Netflix. Want ook opnemen en pluspakket is vanaf Level 2 al gratis. 

Het staat hier uitgelegd:

18 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 17, 2025

Waar heb je dat screenshot vandaan. Want het klopt niet. 

Als je al kpn vast internet + één kpn mobiel abonnement hebt kun je in het nieuwe Combivoordeel systeem al kiezen voor gratis Netflix Basic. Dat kost normaal € 8,99 en krijg je dan voor € 0. Dat is dus een korting van € 8,99.

In het oude systeem krijg je een Entertainmentkorting van € 5.

Die vervalt dus als je overstapt naar Combivoordeel voor korting van € 8,99. 

Bij Level 3 kun je zelfs kiezen voor Netflix Standaard t.w.v. € 13,99 voor € 0. Korting dan dus € 13,99. Alleen al op Netflix. Want ook opnemen en pluspakket is vanaf Level 2 al gratis. 

Het staat hier uitgelegd:

• February 17, 2025

Even de achtergrond van dit plaatje, waarom heeft iemand dit geschreven? 

Als je nu een ander entertainmentpakket hebt, bijvoorbeeld Spotify, dan kan je daar 5 euro entertainmentkorting op krijgen. Als je aan de juiste voorwaarden voldoet. Heel veel mensen hebben dat.

Nu heeft KPN een ander voordelensysteem geïntroduceerd. Dat komt dus in de plaats van die 5 euro entertainmentkorting. Niet erbij. Maar daarvoor in de plaats.

Als je dus over gaat naar de nieuwe voordelensysteem, dan valt die 5 euro entertainmentkorting weg.

En daar gaan sommige mensen mee de boot in. Die denken dat ze er nu even gratis Netflix bij krijgen. Ja, dat werkt dus niet zo. Het blijft geen feest.

Dat is de achtergrond van dit plaatje.

Carthago
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 17, 2025

Ik heb contact gehad met Kpn. Heb je een entertainment korting dan komt deze voorgoed te vervallen en betaal je 3 99€ voor netflix bovenop het mnd totaalbedrag. Heb je dit niet en je voldoet aan de voorwaarden dan is netflix gratis.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 17, 2025

Ja, dat zei ik. Als je al niet eens onder Level 1 valt dan is Netflix de volle prijs.

Maar als je nu al de entertainment korting van € 5 krijgt val je dus al onder de voorwaarden om voortaan € 8,99 korting op Netflix Basic te krijgen. Meer voordeel dus.

• February 17, 2025

Ik heb contact gehad met Kpn. Heb je een entertainment korting dan komt deze voorgoed te vervallen en betaal je 3 99€ voor netflix bovenop het mnd totaalbedrag. Heb je dit niet en je voldoet aan de voorwaarden dan is netflix gratis.

Dat klopt niet. Als je nu Netflix Basic hebt met entertainmentkorting, dan kost dat je effectief € 3,99. Want Netflix Basic kost € 8,99. Minus 5 euro entertainmentkorting is € 3,99.

Als je over gaat naar het nieuwe voordelensysteem vervalt die 5 euro entertainmentkorting. En je krijgt Netflix gratis. 

• February 17, 2025

Misschien kun je het beste even vertellen wat jij hebt? Kun je misschien een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? 

• Nieuwkomer
  • February 21, 2025

Netflix gratis? echt niet.…

Ik dacht dat je kon kiezen voor 5 euro combi extra ,of gratis Netflix. 

Nu is het zo dat ik elke maand 5 euro extra moet bijbetalen op mijn interactieve televisie  + Internet + mobiele telefoon abonnement. 

Ongelofelijk.... voor trouwe klanten goed? alleen als je nieuwe klant wordt.

Wat een teleurstelling is de KPN.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 25, 2025

@HoneyAnn .  Of Netflix gratis is hangt helemaal van je level ( de hoeveel diensten die je bij ons afneemt) af. 

Dat staat hier allemaal duidelijk uitgelegd:

https://community.kpn.com/kpn%2Dvoordelen%2Dcombineer%2Den%2Dkrijg%2Dmeer%2D91/ontdek%2Dhet%2Dvernieuwde%2Dkpn%2Dcombivoordeel%2Dmeer%2Dvoordeel%2Den%2Dmeer%2Dkeuze%2D618911

• Nieuwkomer
  • February 25, 2025

Hallo,

Mijn abonnement was 49,48.

Ik heb interactieve televisie, internet en telefoonabonnement. 

Nu moet ik 5 euro meer betalen per maand. 

Ik heb level 2, koos ovrrhaast voor Netflix. 

Gelijk 5 euro combi internet kwijt.

Dus geen gratis Netflix. 

5 euro per maand bijbetalen. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 25, 2025

Hallo,

Mijn abonnement was 49,48.

Ik heb interactieve televisie, internet en telefoonabonnement. 

Nu moet ik 5 euro meer betalen per maand. 

Ik heb level 2, koos ovrrhaast voor Netflix. 

Gelijk 5 euro combi internet kwijt.

Dus geen gratis Netflix. 

5 euro per maand bijbetalen. 

Ik wil graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

• Helper
  • July 28, 2025

En als je Netflix Premium wil afnemen? Gr. Patrick

• July 29, 2025

En als je Netflix Premium wil afnemen? Gr. Patrick

Dan moet je, ook bij Level 3, bijbetalen. 

• Helper
  • July 29, 2025

En hoe selecteer ik dat dan want ik betaal dus de volle mep. Vandaar de vraag. 

• July 29, 2025

In de MijnKPN app > Voor jou > Extra's > Combineer meer...  Daar vind je ook welk Level je hebt. 

• July 29, 2025

En hoe selecteer ik dat dan want ik betaal dus de volle mep. Vandaar de vraag. 

In de MijnKPN app. 

• Helper
  • July 29, 2025

Ik kom niet verder dan dit. 

• July 29, 2025

Nou prima, je hebt blijkbaar Level 3; zoals ik al zei moet je voor Premium altijd bijbetalen. Maak je keuze en klik op de knop Ik kies deze​​. Als je niets doet blijf je Premium houden (wat je blijkbaar al hebt) voor €5/mnd extra. 

• Helper
  • July 29, 2025

Dankjewel!, gelukkig maakt kpn het niet al te lastig. Ongelofelijk.