Skip to main content

Per 7 mei a.s stappen we over naar KPN. Om een beetje voorbereid te zijn wil ik voor tv vast een utp kabel onder de vloer trekken. Mijn vraag is welke kabel is het meest geschikt hiervoor.  De Cat5 of de Cat6

Ik zou een Cat 6 kabel nemen. Het minimale is Cat5e dit is voldoende voor 1GBs netwerken, maar voor het kleine prijsverschil zou ik een cat6 nemen. Om het minste kans op storingen te hebben zou ik proberen om een kant en klare kabel te gebruiken indien mogelijk en niet zelf connectors te gaan monteren.


Dank voor je snelle reactie. Ik zie dat er ook cat6 utp kabels aangeboden worden speciaal voor onder de vloer, met dikkere zwarte ontmanteling. Is dit iets?


Dank voor je snelle reactie. Ik zie dat er ook cat6 utp kabels aangeboden worden speciaal voor onder de vloer, met dikkere zwarte ontmanteling. Is dit iets?

Hallo @WimKl , als jouw kruipruimte een vochtige slecht geventileerde bedoeling is, dan wèl, maar bij een voldoende geventileerde en droge kruipruimte is een ‘gewone’ CAT6-kabel goed genoeg.

 


@WimKl Welkom bij KPN. Ik zie dat Frank en Jan je van perfect advies hebben voorzien. Mocht je nog aanvullende vragen hebben stel ze dan gerust!


Reageer