Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik ga mijn tv verplaatsen van de ene kant van de woonkamer naar de andere kant. Ik heb daar een loze leiding liggen die vanuit mijn meterkast komt. Ik woon in een nieuwbouw woning met een glasvezel aansluiting. Welke kabel kan ik het beste door die loze leiding trekken om mijn aansluitingen aan de andere kant zo goed mogelijk voor elkaar te hebben?

met vriendelijke groet,

Jasper 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Wij als monteurs doen alles met een Cat5e kabel wat meer dan voldoende is voor de hoogste snelheid die nu geleverd word. 
Wil je een kabel met iets betere specificaties kan je voor Cat6 gaan, Cat6A en hoger zou ik links laten liggen want dan ga je ook andere type connectoren nodig hebben etc. 

Sowieso bij een kabel trekken door een leiding gaat dit zonder connectoren, Ofwel die moeten afgemonteerd wonden na het doortrekken. 

Andere optie is een servicemonteur te laten komen €60,- Dit is dan incl 45Min werk waarin makkelijk een kabeltje getrokken kan worden, Hierbij komt dan nog kosten voor de kabel €4,- per 5 meter en indien gewenst een RJ45 Wandcontactdoos a €12,- 

Uiteraard kan je met de benodigde kennis en materialen( Kabel,RJ45 Connectoren,RJ45 Krimptang) het zelf doen en bespaar je dit, Als je het zelf gaat doen let dan wel op de ader volgorde in de kabel, Alle 8 de geleiders moeten op het juiste plekje in de connector komen


En als je zelf een rj45 wandcontactdoos gaat aanleggen moet je een kabel kopen met een 100% koperen stugge kern.


En als je zelf een rj45 wandcontactdoos gaat aanleggen moet je een kabel kopen met een 100% koperen stugge kern.

Ligt aan de WCD je hebt ze ook met Schroefjes dan maakt het ansich niet uit omdat ze toch wel contact maken, maar als je die dingen met LSA hebt ( ong 95% kans ) dan moet het "solid core" zijn en geen "Stranded cable" overigens maakt het voor de LSA niet uit of het 100% koper is of dat het Silverlined is 


 100% koper is of dat het Silverlined is 

Maar koper is natuurlijk altijd beter:sunglasses:


 100% koper is of dat het Silverlined is 

Maar koper is natuurlijk altijd beter:sunglasses:

is dat zo ???

  Electric conductivity (10.E6 Siemens/m) Electric resistivity (10.E-8 Ohms.m) Thermal conductivity (W/m.K) Thermal expansion factor 10E-6(K-1) de 0 à 100°C Density (g/cm3) Melting or deterioration temperature (°C)
Silver 62,1 1,6 420 19,1 10,5 961
Copper 58,7 1,7 386 17 8,9

1083


 100% koper is of dat het Silverlined is 

Maar koper is natuurlijk altijd beter:sunglasses:

is dat zo ???

  Electric conductivity (10.E6 Siemens/m) Electric resistivity (10.E-8 Ohms.m) Thermal conductivity (W/m.K) Thermal expansion factor 10E-6(K-1) de 0 à 100°C Density (g/cm3) Melting or deterioration temperature (°C)
Silver 62,1 1,6 420 19,1 10,5 961
Copper 58,7 1,7 386 17 8,9

1083

Uhmm,Blijkbaar niet:grin: