Skip to main content

Hallo

Ik heb in Azië destijds een 20m netwerk kabel gekocht. Waarschijnlijk is het huidige probleem dat de zenders na enige tijd wegvallen of wel er geen verbinding is.

Na het uitzetten van tv ontvanger en router is t weer tijdelijk opgelost. 

Het probleem is vast en zeker dat bij deze kabel de mantel onvoeldoende bescherming geeft. Ofwel storing.

 

Mijn vraag is  

 

Welke kabel  van (20m) kan ik het beste kopen om van kpn box 12 naar router en van router naar TV ontvanger box 

 

Omschrijving situatie

Ik heb van meter kast beneden langs trap omhoog, waar router staat. 

En dan van router 3m kabel na slaapkamer naar TV ontvanger. 

 

De 3m kabel is niet t probleem omdat ik het oude 20m kabel tijdelijk buiten kamer om verbonden heb. 

Dus weet haast zeker dat het de 20m kabel die ik uit azie heb gekocht het probleem is.

De oude 20m kabel is de mantel door. En wilde deze vervangen. Dus moet toch een nieuwe kabel kopen.

 

Optie 1

is direct van kpn box 12 na TV ontvanger. 

Optie 2 

Van kpn box 12 naar router > TV ontvanger

 

Ik wens Optie 2 dan heb ik maar een kabel nodig in plaats van 2 omdat ik boven ook via router computer op internet aan heb gesloten. 

 

 

Welke cat? Kabel adviseren jullie. Huidige was denk minder dan cat6? 

 

 

 

 

Hier bestellen geeft altijd de juiste kabel. En als je met een switch werkt let dan op igmp snooping.  Hier lees je wat en waarom?


U heeft dus een 2de router begrijp ik? Dat kan niet. Een tv ontvanger werkt niet achter een 2de router. 

Waar heeft u die 2de router voor? Kunt u die niet vervangen voor een switch? 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Als u de router heeft voor WiFi, dan kunt u deze router met een kort kabeltje op de switch aansluiten. Zo heeft u weer WiFi, maar loopt het signaal voor de tv niet over de router.


De router die ik heb is vast verouderd voor ondersteuning van imgp. Kun je met de afgebeelde switch op link hetzelfde als de router. Ofwel van meterkast van kpnbox 12 met een kabel naar boven aan de switch en dan vandaar met kabel naar TV ontvanger en mijn computer. Of moet ik een router kopen die imgp ondersteund. Of is een switch een router?? 


De router die ik heb is vast verouderd voor ondersteuning van imgp. Kun je met de afgebeelde switch op link hetzelfde als de router. Ofwel van meterkast van kpnbox 12 met een kabel naar boven aan de switch en dan vandaar met kabel naar TV ontvanger en mijn computer. Of moet ik een router kopen die imgp ondersteund. Of is een switch een router?? 

Een switch is geen router, meer een soort "verdeeldoos". U steekt de kabel die vanaf uw modem komt in de switch en daar heeft u dan 3 poorten (in het geval van de door@Nick83 geadviseerde Netgear switch) voor het aansluiten van uw TV ontvangers, computer, etcetera. 

 


Een switch is eigenlijk een soort splitter zeg maar. Je kunt er dus mee doen wat jij voor ogen hebt.


Okey duidelijk, Ga is kijken voor een Switch

Bedankt voor reacties.