Skip to main content

Welke kwaliteit hebben  de WK voetbal beelden op NPO1. Deze zijn volgens mij veel minder dan van de eredivisie. Klopt dat?

Op welk kanaal kijk jij naar het WK, kanaal 1, kanaal 661 of kanaal 690?


xcxc


Ja een echte voetballiefhebber weet dat (maar dat was niet de reden van mijn ROFL)

Wat was dan wel de reden van jouw ROFL?


 

 

 


Heb een oude full HD TV en zie alle voetbalwedstrijden perfect op de normale kanalen. Ik zal straks 690 proberen want die heb ik idd ook! Tnx


 

Ja een echte voetballiefhebber weet dat (maar dat was niet de reden van mijn ROFL)

Wat was dan wel de reden van jouw ROFL?

Wat denk je?

Geen idee, het is gewoon een serieuze vraag die ik aan @Palmpje stel.


Heb een oude full HD TV en zie alle voetbalwedstrijden perfect op de normale kanalen. Ik zal straks 690 proberen want die heb ik idd ook! Tnx

Waarschijnlijk wordt het daar niet beter op want kanaal 690 op een televisie die geen HDR ondersteunt geeft vaak een flets beeld (grijze waas).

Naar welk kanaal kijk je nu naar het WK, kanaal 1 of kanaal 661?

En als dat kanaal 1 is, staat de TV ontvanger dan wel in HD (of UHD) modus?


Normale vraag, normaal antwoord hoor wjb.

Heet niet voor niets Dommeke!! 


Nu naar kanaal 1, kanaal 661 heb ik niet!


Nu naar kanaal 1, kanaal 661 heb ik niet!

En waar staat de TV ontvanger op ingesteld, SD of HD?


Die staat op HD. Gek is dat Studio Sport eredivisie altijd perfect is op kanaal 1. 


Die staat op HD. Gek is dat Studio Sport eredivisie altijd perfect is op kanaal 1. 

Dan zou je inderdaad verwachten dat de beeldkwaliteit van het WK gelijk is aan Studio Sport eredivisie.

Ik heb nog niet gehoord dat anderen hier ook last van hebben.


Ik ga morgen nog kanaal 690 proberen of ik verschil zie, Je hoort me nog!


Nu naar kanaal 1, kanaal 661 heb ik niet!

Dat betekent dat je geen glasvezel aansluiting hebt. 
Tot veler ongenoegen, krijg je als je dat wel hebt NPO1 zowel op kanaal 1 als 661 en dan als je tot de selecte groep hoort die een 5202 ontvanger heeft dit weer de WK op 690. Beetje irritant voor het vele wisselen. Mij geeft het niet zo erg wij hebben wel een 4K TV ontvanger maar met een relatief kleine beeldbuis voor vandaag de dag 43cm. Wij merken geen echt verschil. 

 


Maar waarschijnlijk had ik de opmerking van @Wjb verkeerd geinterpreteerd, die vind het dus ook niet erg. 

Wat vind ik niet erg?


Nu naar kanaal 1, kanaal 661 heb ik niet!

Dat betekent dat je geen glasvezel aansluiting hebt. 
Tot veler ongenoegen, krijg je als je dat wel hebt NPO1 zowel op kanaal 1 als 661 en dan als je tot de selecte groep hoort die een 5202 ontvanger heeft dit weer de WK op 690.

Ook de 8001 heeft 690. Ik kijk daar wel eens naar als er geen​​​ voetballen is (OP1 of zo). En dan geven mijn LG's aan dat er in HLG HDR uitgezonden wordt. Dat geeft wel een mooier beeld vooral op de OLED tv in de woonkamer. 


Heb een oude full HD TV en zie alle voetbalwedstrijden perfect op de normale kanalen. Ik zal straks 690 proberen want die heb ik idd ook! Tnx

Waarschijnlijk wordt het daar niet beter op want kanaal 690 op een televisie die geen HDR ondersteunt geeft vaak een flets beeld (grijze waas).

Naar welk kanaal kijk je nu naar het WK, kanaal 1 of kanaal 661?

En als dat kanaal 1 is, staat de TV ontvanger dan wel in HD (of UHD) modus?

Beeld lijkt iets beter maar idd een grijze waas over het scherm...Jammer, misschien toch een nieuwe buis aanschaffen!


Hallo @Palmpje ,

Koop dan zo mogelijk een 4K-TV. Daar ga je waarschijnlijk een beter beeld mee ontvangen dan op jouw huidige TV. 

Zelf heb ik dit jaar een Philips 4K-TV gekocht. Een prachtig beeld en de TV heeft vele mogelijkheden. Je kunt ook vanaf verschillende apparaten streamen naar de TV en dat is ook grappig.