Skip to main content

Beste,
ik heb een extra tv ontvanger besteld omdat via wifi tv kijken een drama is. Nu wil ik de extra tv ontvanger ook aansluiten op de modem. Nu zou ik heel graag willen weten hoeveel lengte cat5 kabel erbij zit. Want anders moet ik die er nieuw bij kopen. Das niet erg, maar zou het dan op voorhand in huis willen hebben als het kastje komt

Gaat het om tv+? Dat is maar een heel beperkt utp kabeltje hoor. Hooguit om ter plekke wat te kunnen aansluiten maar zeker niet om hele grote afstanden te overbruggen. Daarnaast is het een fabrieks af kabel dus als je door muren heen moet is dat ook geen optie.

Ik zou even meten van modem tot plek tv en dan een cat5e kabel aanschaffen en zelf de kabel maken.


Dankjewel Roy74,

Inmiddels een kabel gehaald. Hopelijk de juiste. Er staat cat5e RJ45 op


Dankjewel Roy74,

Inmiddels een kabel gehaald. Hopelijk de juiste. Er staat cat5e RJ45 op

CAT5e is goed @tineke67 


Dat is inderdaad de juiste specificatie @tineke67. Succes met het aansluiten.


Helemaal goed dankjulliewel heren!!

 


Onlangs sloot ik twee ip-ontvangers aan en er zat een- ik schat- 10 meter cat5-kabel bij iedere ontvanger.

Een kabel kopen is meestal niet het probleem. Het wordt een probleem wanneer er geen RJ45-stekkers aanzitten. Wanneer er wel RJ45-stekkers aan de kabel zitten en je wilt die door een muur of andere (nauwe) openingen stoppen, gaat dit meestal niet omdat dan de RJ45-stekker niet door de muur of andere (nauwe) opening past.

Cat5e is nog steeds de veelgebruikte cat-kabel, omdat die ruim voldoet voor verbindingen tot 1 Gb/s. Maar als je wat toekomst zeker wilt zijn schaf je cat6-kabel aan. Met goede RJ45-stekker is ook belangrijk. Beide zijn niet of nauwelijks verkrijgbaar bij een bouwmarkt. Soepele kabel van “100%” koperdraden (ja ik weet 100% koper is er wel maar niet in een kabel te gebruiken) maar het grootste gedeelte is koper en dat geleid het allerbeste èn is veel sterker dan die overtrokken draden met aluminium (CCA; gaan na een aantal jaren kapot) èn is voorbereid op de “toekomst” mocht er ooit meer snelheid komen dan de nu standaard 1 Gb/s.