Skip to main content
Beantwoord

Welke Powerline adapter werkt het best met de KPN TV+?

• October 27, 2025
  • 5 reacties
  • 141 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds vorige week hebben we de tv verplaatst maar bij deze plek heb ik geen kabel aansluiting meer.

Via KPN TV+ kan ik verbinden met WiFi maar deze is niet stabiel, soms valt de verbinding weg of als ik de KPN TV+ aanzet meld hij gelijk dat hij geen verbinding heeft.

Dit had ik niet toen de TV+ aansluiting verbonden was met een internet kabel.

Welk advies geeft KPN of jullie om een PowerLine adapter aan te schaffen voor een veel stabielere verbinding naar de TV+ kastje?

Of heeft KPN of iemand een idee hoe ik dit anders kan doen?

(Helaas heb ik geen kabel naar de nieuwe plek waar de tv staat, wel een coax aansluiting)

Dank,

David

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@stoning_goliath, welkom op onze community, het advies is eigenlijk altijd waar mogelijk een kabel te gebruiken. De nieuwe ontvanger kan wel draadloos maar dat is altijd wel wat gevoeliger. We hebben daar een handig artikel over geschreven:

5 reacties

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • October 27, 2025

@stoning_goliath  De coax aansluiting inclusief coax kabel uit de binnenleiding verwijderen en vervangen voor een netwerkkabel inclusief netwerk contactdoos zou een goede  optie kunnen zijn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 29, 2025

Hoi ​@stoning_goliath, welkom op onze community, het advies is eigenlijk altijd waar mogelijk een kabel te gebruiken. De nieuwe ontvanger kan wel draadloos maar dat is altijd wel wat gevoeliger. We hebben daar een handig artikel over geschreven:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 29, 2025

Geen.

DVS (powerline adapters) kan je beter helemaal niet gebruiken.

Door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, werken ze steeds minder goed.

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

Je kan beter een WIFI repeater kopen en als de KPN tv ontvanger niet via WIFI werkt, kan je dat met een UTP kabel vanaf de repeater aansluiten.

Je kan ze huren of kopen bij KPN>

Zie ook hier om te kopen en hier om te huren.

Ik lees dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt en die werkt perfect via WIFI.

Ik lees wel eens als er heel veel WIFI verkeer is, dat dan wel eens een probleem kan optreden.

Een UTP kabel is natuurlijk altijd de allerbeste keuzen.

Forum|alt.badge.img

Dank allen voor jullie antwoord.

Ik heb gebeld met KPN klantenservice en deze was zeer kundig, ze vertelde dat ik mijn huidige superwifi met extra netwerk poort kan gebruiken en naast de tv kan plaatsen.

Wel heb ik soms last dat het tv verbinding stokt of een seconde hangt, na een herstart van het TV plus kastje doet de verbinding het doorgaans weer goed.

Dank, David

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat het gelukt is! Stilstaand beeld is wel n beetje een verschijnsel wat hiermee voor kan komen. Je wifi verbeteren kan dan nog een hoop uitmaken: