Skip to main content

Sinds kort verhuisd naar een eengezinswoning en nu wil ik mijn tweede tv-ontvanger aansluiten. Op advies van een KPN-medewerker een kabel getrokken, zonder stekkers, om zo de gaten wat kleiner te houden. Nu heb ik bij de plaatselijke bouwmarkt twee doosjes met stekkertjes gekocht (RJ45) waarvan op 1 doosje een KPN-logo staat. Dus ik deze gekocht, en voor de zekerheid nog een ander doosje (CAT 5E RJ45 stekkertjes), maar beide varianten van stekkertjes passen niet in de Experiabox V10A en op de ARRIS tv-ontvanger. Welke stekkertjes heb ik nodig om mijn tweede tv aan te sluiten?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

RJ45 moet toch de goede zijn, er zit geen verschil in die aansluiting.

Enige is wel, je hebt ze voor kabels met harde en zachte kern, die kun je niet uitwisselen en je moet ze wel met een tang er vast aanzetten, vooral goed op de kleur volgorde letten, andere volgorde veroorzaakt storing door interventie tussen de kernen.

 


RJ45 moet toch de goede zijn, er zit geen verschil in die aansluiting.

Enige is wel, je hebt ze voor kabels met harde en zachte kern, die kun je niet uitwisselen en je moet ze wel met een tang er vast aanzetten, vooral goed op de kleur volgorde letten, andere volgorde veroorzaakt storing door interventie tussen de kernen.

 

Wat ik ook probeer, maar de stekkertjes passen gewoonweg niet.. :-(  En ja, ik heb ze op de juiste wijze gepast, en niet ondersteboven..;-).  Een tang heb ik, maar ik moet eerst goede stekkertjes hebben..HELP!. 


Kun je een foto plaatsen?


Als je ze nog niet aangeknepen hebt passen ze ook niet, dan steken de strips nog uit en is de connector te dik om hem er in te krijgen.


Als je ze nog niet aangeknepen hebt passen ze ook niet, dan steken de strips nog uit en is de connector te dik om hem er in te krijgen.

Oké, dus gewoon de draadjes erin stoppen,  aanknijpen met de (speciale) tang en dan passen de stekkertjes wel? Bedankt voor de tip..


Als je ze nog niet aangeknepen hebt passen ze ook niet, dan steken de strips nog uit en is de connector te dik om hem er in te krijgen.

Inmiddels de stekkertjes op de bedrading gezet en het werkt..:wink: Bedankt voor jou hulp “Doornekamp33”

 


Top @Romigo Mooi dat het gelukt is.


Reageer