Skip to main content

Hallo 

ik heb een tv ontvanger van kpn deze heb ik in een dichte kast gezet ,maar dan werkt de afstand bediening niet .

nu is mijn vraag is er een transmitter of de die buiten de kast kan plaatsen zodat ik de afstandsbediening kan gebruiken 

groeten Michael van den Burg 

 

Even ‘googelen’?

 


Hallo @Michael1955 ,

Je kunt dan denken aan een IR-extender. 
 

Moderator AlexP gebruikt er eentje. Hij schreef eerder: 

Zelf gebruik ik eentje van Marmitek, zolang de frequentie 56kHz wordt ondersteund. Ik heb zelf een bekabelde (de ontvanger plaats je dan voor de tv en het andere uiteinde bij de ontvanger). Door de gat in de muur zou je deze kunnen doortrekken. Je hebt ook draadloze opties.

 

https://www.coolblue.nl/extenders/ir-extenders

https://www.allekabels.nl/draadloos/infrarood/infrarood-verlenger.html?gclid=CjwKCAjwhNWZBhB_EiwAPzlhNmJeXgTtbwfqYoElhOKzjQ9s6LkCOd5S2UfMIZ9Y4b4SRK6POTy71xoCfKcQAvD_BwE

https://nl.marmitek.com/collections/infrarood-verlenger


Hallo @Michael1955 

 

Indien mogelijk (is afhankelijk van welke snelheid je internet verbinding is) kan je ook je TV abonnement tijdelijk uitbreiden naar 4K TV, je krijgt dan 4K ontvanger(s) met Bluetooth afstandsbediening, die werken ook als de ontvanger uit het zicht staat.

Je moet dan minimaal 6 maanden 4K TV afnemen à € 2,50 per maand en kan dat daarna weer opzeggen, de ontvanger mag je houden, kost je dan maar € 15, dat is goedkoper en makkelijker dan een IR extender aanschaffen en installeren.


@Michael1955 

Kijk uit, want in een dichte kast kan een apparaat te warm worden.

En daar houden elektrische apparaten niet van.

 

Als op jouw adres minimaal 100 Mb/s mogelijk is en je het KPN hussel, dan kan je het 4K abonnement a € 2,50 extra per maand overwegen.

Dan krijg je de Arris VIP 5202 en die kan je met Bluetooth bedienen. 


@GeSp @joop2011 

Ik had die andere ontvanger en het 4K-pakket bewust niet genoemd aangezien dat niet direct gevraagd was. 
 

Maar als je het 4K-pakket zou overwegen, moet je ook de bijkomende kosten van het 100 Mbit/s abonnement erbij noemen. Want dat abonnement (als dat bij @Michael1955 mogelijk is) kost vijf euro per maand meer dan het standaard abonnement van 50 Mbit/s. De totale verhoging inclusief 4K-pakket komt dan uit op 7,50 per maand. 

Je ontvangt dan inderdaad wel de modernste ontvanger met Bluetooth erbij. 


@Noordzee 

Volgens mij hoef je dat abonnement niet te nemen.

Zover ik weet moet het alleen mogelijk zijn om minimaal 100 Mb/s op je adres te kunnen hebben.

Als ik het goed heb, komt er dan (voor minimaal 6 maanden) € 2,50 per maand extra bij.

 

Maar wat belangrijker is, als je hem in een gesloten kast zet, zorg dan toch voor ventilatie.

Geld ook voor de eventuele losse IR verlengers. 

Anders ben ik bang dat hij door de hitte doorbrand met alle gevolgen van dien. 


@Noordzee 

Klopt, daarom schreef ik ook “Indien mogelijk”.

Hij kan b.v. ook DSL met max. 50mbit/s hebben of een ouder abonnement.

@joop2011 

Het moet i.d.d. wel een kast zijn met voldoende vrije ruimte eromheen en er zullen toch ook wel gaten in de achterwand zitten voor de kabels maar die moet je dan wel vrij houden.


Als dat apparaat zo veel warmte produceert dan zou ik ‘m op een schakelblok zetten, uit bij niet gebruik, het loopt stiekem aardig qua energie, da’s dan weer het voordeel van “opnemen” buitenhuis.

Overigen heb ik hier ongeveer alles op echte schakelaars gezet (ipv “stand by) om diverse redenen, behalve onze TV ontvanger want die kan wel echt opnemen  :-)

Ter info maar weer.


 ​​​
 

Maar als je het 4K-pakket zou overwegen, moet je ook de bijkomende kosten van het 100 Mbit/s abonnement erbij noemen. Want dat abonnement (als dat bij @Michael1955 mogelijk is) kost vijf euro per maand meer dan het standaard abonnement van 50 Mbit/s. De totale verhoging inclusief 4K-pakket komt dan uit op 7,50 per maand. 

 

Hallo @Noordzee ,

dat klopt niet, op het betreffende adres moet minimaal 100Mbit/s down beschikbaar zijn op de lijin, je hoeft het zelf niet te hebben, een fysiek 50Mbit/s abo is ook goed.


OK @JanD , duidelijk. Beetje typisch, maar ik geloof je direct. Zelf geen ervaring mee.  


Als dat apparaat zo veel warmte produceert dan zou ik ‘m op een schakelblok zetten, uit bij niet gebruik, het loopt stiekem aardig qua energie, da’s dan weer het voordeel van “opnemen” buitenhuis.

 

 

Of in eco stand.Zag laatst dat een arris in standby ruim 5 watt gebruikt en in eco 0.4 .

gewone stand
eco stand

In eco zal hij ook niet veel warmte produceren denk ik.


Dat zijn beiden zeer acceptabele vermogens, maar de 4k ontvanger moet veel meer rekenen en zal dus navenant meer energie gebruiken.

Dan is interessant om te zien of iemand dezelfde meting kan doen bij een 4k ontvanger.

 


Zullen we on topic blijven en voor energie een andere topic openen?

 

TOPIC IS:

Welke transmitter kan ik gebruiken voor een ontvanger in een kast?


Ach @joop2011 , de topicstarter @Michael1955 reageert niet meer. En inmiddels is alles wel gezegd. Er zijn twee mogelijke oplossingen: 

Hallo @Michael1955 ,

Je kunt dan denken aan een IR-extender. 
 

Moderator AlexP gebruikt er eentje. Hij schreef eerder: 

Zelf gebruik ik eentje van Marmitek, zolang de frequentie 56kHz wordt ondersteund. Ik heb zelf een bekabelde (de ontvanger plaats je dan voor de tv en het andere uiteinde bij de ontvanger). Door de gat in de muur zou je deze kunnen doortrekken. Je hebt ook draadloze opties.

 

https://www.coolblue.nl/extenders/ir-extenders

https://www.allekabels.nl/draadloos/infrarood/infrarood-verlenger.html?gclid=CjwKCAjwhNWZBhB_EiwAPzlhNmJeXgTtbwfqYoElhOKzjQ9s6LkCOd5S2UfMIZ9Y4b4SRK6POTy71xoCfKcQAvD_BwE

https://nl.marmitek.com/collections/infrarood-verlenger

Hallo @Michael1955 

 

Indien mogelijk (is afhankelijk van welke snelheid je internet verbinding is) kan je ook je TV abonnement tijdelijk uitbreiden naar 4K TV, je krijgt dan 4K ontvanger(s) met Bluetooth afstandsbediening, die werken ook als de ontvanger uit het zicht staat.

Je moet dan minimaal 6 maanden 4K TV afnemen à € 2,50 per maand en kan dat daarna weer opzeggen, de ontvanger mag je houden, kost je dan maar € 15, dat is goedkoper en makkelijker dan een IR extender aanschaffen en installeren.

 


Energie, zie hier. 😉

 

En @Noordzee 

Inderdaad heel erg jammer dat @Michael1955 niet meer reageert.

Helaas zie je dat heel erg vaak. 

Best wel jammer dat iemand na onze hulp niets meer van zich laat horen. 😣

Een like of een dankje is toch wel het minste wat je kan doen. Toch?