Skip to main content
Beantwoord

Welkomscadeau Philips TV beschikt niet over de KPN TV+ app voor smart tv's

• March 6, 2026
  • 30 reacties
  • 388 keer bekeken

Hallo, beetje gek misschien maar ben overgestapt van Ziggo zakelijk naar KPN zakelijk vanwege de glasvezel. Ik krijg kado een Philips TV, ambilight. Maar daar kun je de KPN app niet op installeren, sterker nog, helemaal niets. Er zitten de standaards app’s op, maar geen App Store of Google Playstore. Toch raar dat je je klanten een tv geeft en je er niet met KPN op kunt kijken. Stuur dan een LG tv. Iemand tips of ook zoiets meegemaakt? Ik heb maar een 2e KPN box besteld ivm bijvoorbeeld ESPN kijken op die nieuwe tv. (is als 2e tv ingebruik)

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Matt63, welkom op de community. De TV+ App is er niet voor Titan OS inderdaad, op dit moment is die er alleen voor AndroidTV en voor mobiele apparaten (telefoons en tablets) met iOS en Android. Er wordt gewerkt aan versies voor andere platformen zoals LG (WebOS) en Samsung (Tizen).

Zo te zien heb je de 2 andere opties voor Titan OS al gekregen, een tv-ontvanger of een Google TV streamer. Beide opties werken goed, maar je hebt al voor de ontvanger gekozen begrijp ik. Heb je die inmiddels binnen en werkt het daarmee?

30 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 6, 2026

Hallo ​@Matt63 ,

Op die TV staat Titan OS. Daar kun je de KPN TV(+)-app niet op installeren. Dit is inderdaad al best vaak hier gemeld en is dus bekend.  

Philips heeft voor die TV’s geen licentie om Android te gebruiken. Hierdoor is er ook geen Appstore beschikbaar voor die TV.

Je kunt natuurlijk wel een KPN-ontvanger op die TV aansluiten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2026

Ja, dat had ik begrepen, maar commercieel gezien zou ik een tv sturen waarmee je jouw merk (KPN) dus mee kunt gebruiken. Toch? In ieder geval bedankt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2026

Tot 2022 had Philips Android-TV. Toen waren er al Philips tv's als cadeau. 

Ik denk dat kpn een langer lopend contract met Philips had en er ook wat door overvallen is.

Één ontvanger is gratis in het abonnement. 

En anders koop je een Android-TV of Google-TV streaming apparaatje. Die zijn er al vanaf € 32,00 !! Das nog eens goedkoop: tv € 0 + streamertje € 32. Totaal € 32.

Zo'n streaming apparaatje bespaart dus weer de maandelijkse huur à € 6 van een ontvanger. 

Ik heb 3 tv's. Één met ontvanger en twee met de app met dergelijke apparaatjes. Bespaart mij dus € 12 per maand. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2026

Dank Peter, zojuist voor 4,69 pm een 2e box ontvangen. Complete abbo altijd nog goedkoper dan Ziggo en dit is prima. Nogmaals, dank voor de tips!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2026

4, 69 ?

Ja, dat is voor de rest van deze factuur maand. 

Daarna volle maanden à € 6 per maand. (Dat is 4,96 EXCLUSIEF BTW)

Ik heb 3 tv's. Één met ontvanger en twee met de app met dergelijke apparaatjes. Bespaart mij dus € 12 per maand. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 6, 2026

4, 69 ?

Ja, dat is voor de rest van deze factuur maand. 

Daarna volle maanden à € 6 per maand. (Dat is 4,96 EXCLUSIEF BTW)

Hij heeft KPN Zakelijk, daar zijn andere tarieven.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2026

Klopt, zakelijk. Betaal 30 eu minder pm in vergelijking met Ziggo. Prima zo, maar het verbaasde me dat ze zo’n tv sturen terwijl KPN er niet op kan. Geen store, beetje Peppi en Kokki. Trouwens nooit fan geweest van Philips. Kreeg ‘m kado, dus voor de mansave. Dit terzijde. Dank allen voor de reacties.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2026

Helemaal geen andere tarieven. Alleen zijn de prijzen ex btw genoemd.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Matt63, welkom op de community. De TV+ App is er niet voor Titan OS inderdaad, op dit moment is die er alleen voor AndroidTV en voor mobiele apparaten (telefoons en tablets) met iOS en Android. Er wordt gewerkt aan versies voor andere platformen zoals LG (WebOS) en Samsung (Tizen).

Zo te zien heb je de 2 andere opties voor Titan OS al gekregen, een tv-ontvanger of een Google TV streamer. Beide opties werken goed, maar je hebt al voor de ontvanger gekozen begrijp ik. Heb je die inmiddels binnen en werkt het daarmee?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2026

Yep. Binnen. Gisteren geactiveerd. Werkt top. Thx! 

Jasper van KPN
Moderator

Helemaal goed, veel kijkplezier! En als w enog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

• Deelnemer
  • March 24, 2026

Goedemorgen,

Hier ook een “slachtoffer”.

Overal mooie teksten gezien zoals: “geen TV+ box of kabels meer nodig”.
Daar zijn we dus op afgegaan.

Mijn ouders geholpen met nieuw internet + TV in hun nieuwe woning.
Zelfs hun oude televisie verkocht, omdat ze met hun welkomstcadeau (Philips 55PUS8500/12) gewoon de TV+ app zouden kunnen downloaden en zo TV kijken.

Dit blijkt nu dus niet te werken…

Daarom een paar vragen:

• Klopt het dat een externe streamer (bijv. Chromecast / Google TV) wél altijd werkt met de TV+ app?
  • Heeft zo’n streamer altijd een aparte voedingskabel nodig, of zijn er ook modellen zonder?
  • Wat is de beste oplossing als je zo min mogelijk kabels en liefst maar één afstandsbediening wilt houden?

Ik hoor graag ervaringen of tips 🙏

• Deelnemer
  • March 24, 2026

Nu zie ik net dat er ook een mogelijkheid om een KPN TV Box met WIFI te verbinden, dit zou dan ook een oplossing zijn toch?! 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

Goedemorgen,

Hier ook een “slachtoffer”.

Overal mooie teksten gezien zoals: “geen TV+ box of kabels meer nodig”.
Daar zijn we dus op afgegaan.

Mijn ouders geholpen met nieuw internet + TV in hun nieuwe woning.
Zelfs hun oude televisie verkocht, omdat ze met hun welkomstcadeau (Philips 55PUS8500/12) gewoon de TV+ app zouden kunnen downloaden en zo TV kijken.

Dit blijkt nu dus niet te werken…

Er zijn weliswaar Philips TV’s die op Android of Google TV draaien en het inderdaad dan beetje apart dat er TV’s cadeau worden gedaan waarop je de app niet kunt gebruiken. Het lijkt er ook dat de app voor Titan OS nog (heel) ver weg is als die al ooit komt. 

Positief is dan weer wel, dat jouw ouders de juiste TV hebben ontvangen. Gelukkig ging dat bij hen dan goed. 

Daarom een paar vragen:

• Klopt het dat een externe streamer (bijv. Chromecast / Google TV) wél altijd werkt met de TV+ app?
  • Heeft zo’n streamer altijd een aparte voedingskabel nodig, of zijn er ook modellen zonder?
  • Wat is de beste oplossing als je zo min mogelijk kabels en liefst maar één afstandsbediening wilt houden?

Voor de Chromecast en Google TV is de TV+ App beschikbaar. 

Ik hoor graag ervaringen of tips 🙏

Forumlid ​@PeterG  weet veel over de Chromecast, Google TV en afstandsbedieningen. Hij kan je zeker verder op weg helpen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 24, 2026

De nieuwe KPN TV+ boxen van Sagemcom kunnen via wifi verbonden worden. ​@Zoon1980 .

Binnen MijnKPN (van je ouders) kan je wijzigen van interactieve tv naar TV+.

Voordelen van de box ten opzichte van de app zijn wat mij betreft. Radiozenders en Dolby 5.1 geluid. 

Verder kan een zogenaamde mediaspeler danwel streamingbox ook. Met de app van kpn. Dat gebruik ik op twee van de 3 tv's. Die 2 zijn te oud voor de app.

(Dank je, ​@Berteman )

• Deelnemer
  • March 24, 2026

Beide bedankt!!!

Kan een KPN TV+ box van Sagemcom bereikt worden met een afstandbediening in een gesloten kast?

De mediaplayers/streaming box moeten voeding hebben, dus een extra snoer. 

Is er niets wat z'n spanning weg kan halen van de TV, met USB ofzo?

(wens is geen snoeren, zoals oorsprongkelijk bedacht - tv kijken via  de KPN app op de tv - ) 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

De KPN ab voor de Sagemcom DIW7022 werkt op bluetooth.

Dus geen probleem.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 24, 2026

De Sagemcom box kan uit het zicht. Zie antwoord hierboven. 

Is er niets wat z'n spanning weg kan halen van de TV, met USB ofzo?

Ontvanger werkt met 12 volt adapter. Stroom gaat het dus niet worden vanaf USB (5 volt).

In een kast onder de tv zie je die snoeren niet. 

Maar één naar tv (hdmi). Via nette kabelgoot te realiseren. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

Mocht een HDMI - en voedingskabel écht een probleem zijn, dan is een Android TV Stick  wellicht een optie, zoals bijvoorbeeld deze. Hoewel er een TV ontvanger bij het TV abonnement is inbegrepen is een een HDMI stick zeker voor een tweede televisie ook een kosteneffectieve oplossing.

of die stick met de afstandsbediening van de televisie bediend kan worden, hangt af van de afstandsbediening. Ik heb een LG televisie en met die afstandsbediening kan ik naast de televisie ook de Sony Blue Ray speler, JBL Soundbar en Apple TV bedienen (en destijds ook de KPN VIP 5202 TV ontvanger). 

• Nieuwkomer
  • April 1, 2026

KPN biedt een cadeau tv aan die het niet doet met de KPN app. Ik dacht even dat het een goede 1 april grap was :-)!  Vervolgens niet mogelijk om een tv met niet bruikbare app terug te sturen. Wat een flop. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

KPN biedt een cadeau tv aan die het niet doet met de KPN app. Ik dacht even dat het een goede 1 april grap was :-)!  Vervolgens niet mogelijk om een tv met niet bruikbare app terug te sturen. Wat een flop. 

Ik denk dat KPN een langlopend contract heeft met Philips tv's.

Zoals ik eerder in een andere topic las.

Philips had Google, maar nu helaas niet meer.

Zoals je weet is Google Amerikaans en dat gaat helaas niet meer goed samen met Chinese producten. 

Ook al wordt Philips tv's in Europa in elkaar gezet, het moederbedrijf is Chinees. 

(P.S. dit heeft niets met kwaliteit van het product te maken.😉)

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Dat klopt niet ​@joop2011.

Er zijn zeker wel Philips TV’s met Android en  Google TV verkrijgbaar. Weliswaar is de Android versie iets duurder dan die met Titan maar met slim en scherp onderhandelen kunnen kpn/sidekix best iets van de ‘adviesprijs’ af krijgen en hoeft de Android versie niet veel duurder te zijn dan de geadverteerde (advies)prijs van de Titan exemplaren. 

Google is inderdaad Amerikaans en na de overname van Android in 2005 door Google is Android ook Amerikaans. 

Er zijn tal van Chinese apparaten (smartphones, media spelers) in Nederland te verkrijgen die op Android werken. Ben daarom wel benieuwd waaruit volgens jou dan blijkt dat Android (Google) niet meer samen gaat met Chinese producten.

Maar back on topic: het blijft natuurlijk wel héél apart dat er Smart TV cadeau wordt gedaan, waarvoor geen Smart TV App beschikbaar is. Juist in het kader van duurzaamheid en de groene ambities zou men anders mogen verwachten. 

• April 1, 2026

Bericht van 22-03-2026
“ TP Vision neemt dit jaar definitief afscheid van Google TV en ruilt het smartplatform in voor Titan OS, ook op de meest luxe modellen.” bron  

De KPN TV ontvanger kan via HDMI aangesloten worden om tv te kijken op een TV waarvoor geen native app is.
Het voordeel van de KPN tv ontvanger is dat deze veel minder belastend (data) is voor het netwerk. 
Hierdoor kan dit ook als groen gezien worden.
Er zijn nog meer SmartTV platformen die ook geen KPN app hebben.
Des te groter het aandeel Titan OS des te groter de kans dat er wel een App voor Titan OS komt.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Weet je zeker dat je een 8500 hebt gekregen en geen 8200?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 1, 2026

Weet je zeker dat je een 8500 hebt gekregen en geen 8200?

De 8500 heeft ook Titan OS. De iets duurdere 9000 heeft wel Android. 

Bericht van 22-03-2026
“ TP Vision neemt dit jaar definitief afscheid van Google TV en ruilt het smartplatform in voor Titan OS, ook op de meest luxe modellen.” bron  

Het is dat ik nu nog geen nieuwe TV nodig heb, maar anders zou ik nu nog snel zo’n Android versie van Philips (9000-versie) kopen.