Skip to main content
Vraag

Welkomscadeau Philips TV beschikt niet over de KPN TV+ app voor smart tv's

• March 6, 2026
  • 9 reacties
  • 82 keer bekeken

Hallo, beetje gek misschien maar ben overgestapt van Ziggo zakelijk naar KPN zakelijk vanwege de glasvezel. Ik krijg kado een Philips TV, ambilight. Maar daar kun je de KPN app niet op installeren, sterker nog, helemaal niets. Er zitten de standaards app’s op, maar geen App Store of Google Playstore. Toch raar dat je je klanten een tv geeft en je er niet met KPN op kunt kijken. Stuur dan een LG tv. Iemand tips of ook zoiets meegemaakt? Ik heb maar een 2e KPN box besteld ivm bijvoorbeeld ESPN kijken op die nieuwe tv. (is als 2e tv ingebruik)

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 6, 2026

Hallo ​@Matt63 ,

Op die TV staat Titan OS. Daar kun je de KPN TV(+)-app niet op installeren. Dit is inderdaad al best vaak hier gemeld en is dus bekend.  

Philips heeft voor die TV’s geen licentie om Android te gebruiken. Hierdoor is er ook geen Appstore beschikbaar voor die TV.

Je kunt natuurlijk wel een KPN-ontvanger op die TV aansluiten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 6, 2026

Ja, dat had ik begrepen, maar commercieel gezien zou ik een tv sturen waarmee je jouw merk (KPN) dus mee kunt gebruiken. Toch? In ieder geval bedankt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2026

Tot 2022 had Philips Android-TV. Toen waren er al Philips tv's als cadeau. 

Ik denk dat kpn een langer lopend contract met Philips had en er ook wat door overvallen is.

Één ontvanger is gratis in het abonnement. 

En anders koop je een Android-TV of Google-TV streaming apparaatje. Die zijn er al vanaf € 32,00 !! Das nog eens goedkoop: tv € 0 + streamertje € 32. Totaal € 32.

Zo'n streaming apparaatje bespaart dus weer de maandelijkse huur à € 6 van een ontvanger. 

Ik heb 3 tv's. Één met ontvanger en twee met de app met dergelijke apparaatjes. Bespaart mij dus € 12 per maand. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 6, 2026

Dank Peter, zojuist voor 4,69 pm een 2e box ontvangen. Complete abbo altijd nog goedkoper dan Ziggo en dit is prima. Nogmaals, dank voor de tips!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2026

4, 69 ?

Ja, dat is voor de rest van deze factuur maand. 

Daarna volle maanden à € 6 per maand. (Dat is 4,96 EXCLUSIEF BTW)

Ik heb 3 tv's. Één met ontvanger en twee met de app met dergelijke apparaatjes. Bespaart mij dus € 12 per maand. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 6, 2026

4, 69 ?

Ja, dat is voor de rest van deze factuur maand. 

Daarna volle maanden à € 6 per maand. (Dat is 4,96 EXCLUSIEF BTW)

Hij heeft KPN Zakelijk, daar zijn andere tarieven.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 6, 2026

Klopt, zakelijk. Betaal 30 eu minder pm in vergelijking met Ziggo. Prima zo, maar het verbaasde me dat ze zo’n tv sturen terwijl KPN er niet op kan. Geen store, beetje Peppi en Kokki. Trouwens nooit fan geweest van Philips. Kreeg ‘m kado, dus voor de mansave. Dit terzijde. Dank allen voor de reacties.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2026

Helemaal geen andere tarieven. Alleen zijn de prijzen ex btw genoemd.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Matt63, welkom op de community. De TV+ App is er niet voor Titan OS inderdaad, op dit moment is die er alleen voor AndroidTV en voor mobiele apparaten (telefoons en tablets) met iOS en Android. Er wordt gewerkt aan versies voor andere platformen zoals LG (WebOS) en Samsung (Tizen).

Zo te zien heb je de 2 andere opties voor Titan OS al gekregen, een tv-ontvanger of een Google TV streamer. Beide opties werken goed, maar je hebt al voor de ontvanger gekozen begrijp ik. Heb je die inmiddels binnen en werkt het daarmee?