Ik ben een tijdje geleden overgestapt van Ziggo naar TV+ en internet. En ik moet toegeven dat er best wat voordelen zijn te noemen. De installatie was zeer gemakkelijk en het internet is stabiel en razendsnel. Toch zijn er een paar details waarbij Ziggo, naar mijn mening, beter presteert. Maar misschien doe ik iets fout, of ziet KPN dit als een kans voor verbetering:
-
Van laptop naar TV
Bij Ziggo kun je met een druk op de knop het programma dat je op je laptop bent begonnen te kijken, naadloos live verder kijken op je tv. Ik mis deze functie bij KPN. -
Minder zenders waar je reclames kunt doorspoelen bij terugkijken
Bijvoorbeeld, Comedy Central is een van mijn favoriete zenders. Bij Ziggo kun je de reclames gewoon doorspoelen. Bij KPN kan dat niet, zelfs niet bij gedeeltes waar geen reclame te zien is. -
Voice searching
Als ik bij Ziggo op de microfoonknop druk en de naam van een programma roep, vond ik het 9 van de 10 keer direct. Bij KPN is er ook spraakherkenning. Je drukt op het vergrootglas, selecteert de zoekfunctie, en daarna het microfoontje… nogal omslachtig. Bovendien is de herkenning van KPN lang niet zo goed als die van Ziggo, wat vooral frustratie oplevert. -
Algemene snelheid van zappen en doorspoelen
Het laatste puntje is de algemene responstijd bij zappen en doorspoelen. Ik ervaar dat dit bij KPN nogal traag reageert.
Ben benieuwd naar de resectie en of oplossingen van KPN.
Ik heb de nieuwste versie van de TV+ software geïnstalleerd en deze bekabeld aangesloten op mijn modem.