Skip to main content
Vraag

Wensenlijstje voor KPN TV+ van een oud Ziggo-gebruiker

• 26 January 2025
  • 5 reacties
  • 98 keer bekeken

Ik ben een tijdje geleden overgestapt van Ziggo naar TV+ en internet. En ik moet toegeven dat er best wat voordelen zijn te noemen. De installatie was zeer gemakkelijk en het internet is stabiel en razendsnel. Toch zijn er een paar details waarbij Ziggo, naar mijn mening, beter presteert. Maar misschien doe ik iets fout, of ziet KPN dit als een kans voor verbetering:

1. Van laptop naar TV
    Bij Ziggo kun je met een druk op de knop het programma dat je op je laptop bent begonnen te kijken, naadloos live verder kijken op je tv. Ik mis deze functie bij KPN.

2. Minder zenders waar je reclames kunt doorspoelen bij terugkijken
    Bijvoorbeeld, Comedy Central is een van mijn favoriete zenders. Bij Ziggo kun je de reclames gewoon doorspoelen. Bij KPN kan dat niet, zelfs niet bij gedeeltes waar geen reclame te zien is.

3. Voice searching
    Als ik bij Ziggo op de microfoonknop druk en de naam van een programma roep, vond ik het 9 van de 10 keer direct. Bij KPN is er ook spraakherkenning. Je drukt op het vergrootglas, selecteert de zoekfunctie, en daarna het microfoontje… nogal omslachtig. Bovendien is de herkenning van KPN lang niet zo goed als die van Ziggo, wat vooral frustratie oplevert.

4. Algemene snelheid van zappen en doorspoelen
    Het laatste puntje is de algemene responstijd bij zappen en doorspoelen. Ik ervaar dat dit bij KPN nogal traag reageert.

Ben benieuwd naar de resectie en of oplossingen van KPN. 

Ik heb de nieuwste versie van de TV+ software geïnstalleerd en deze bekabeld aangesloten op mijn modem. 

5 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • 6499 reacties
  • 28 januari 2025

Hallo Jelle, welkom bij KPN! Bedankt voor jouw feedback dat is zeer waardevol voor ons natuurlijk. Ik koppel dit uiteraard terug. 

Wat betreft de eerste drie wensen en observaties die koppel ik terug als feedback. 

Wat punt 4 betreft is dat wat lastig in te schatten omdat dit redelijk subjectief is. Zodra je van zender wisselt moet de stream natuurlijk opnieuw gebufferd worden en dat kan gevoelsmatig even duren. Maar dat is ook de aard van de techniek. Hoe lang duurt dat gemiddeld dan bij jou? 

We blijven uiteraard werken aan verbeteringen en ik zou je willen adviseren om je te abonneren op de relevante product updates

• Slimmerik
  • 64 reacties
  • 28 januari 2025

Bij punt 3: je hebt toch google voice assistent knop op je afstandsbediening die dat kan doen?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3219 reacties
  • 28 januari 2025
Remco van KPN schreef:

Wat punt 4 betreft is dat wat lastig in te schatten omdat dit redelijk subjectief is. Zodra je van zender wisselt moet de stream natuurlijk opnieuw gebufferd worden en dat kan gevoelsmatig even duren. Maar dat is ook de aard van de techniek. Hoe lang duurt dat gemiddeld dan bij jou? 

Als hij via DVB-C (Mediabox Next of andere oude decoders) kijk, is zappen vrij zonder vertraging en dat kan een iTV provider nooit evenaren. iTV van Ziggo (Mediabox Next Mini) heeft ook vertraging.

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 28 januari 2025

1. Tja. Ben in 2009 al gillend vertrokken bij Ziggo. Als ik van live mobiel naar tv ga zet ik gewoon de boel aan. Stem af op dezelfde zender en kijk verder. Naadloos. 

2. Dit zal niet veranderen. 

Ziggo heeft inderdaad op al die zenders 4 t/m 10, RTL Z en ook CC, alleen reclameblokken doorspoelen geblokkeerd. Bij kpn is het doorspoelen volledig geblokkeerd. Dit is bij terugkijken via de gids. 

Zelf kijk ik van die zenders alleen door het eerst op te nemen. In een opname kun je wel doorspoelen. De reclameblokken sla ik over door bijvoorbeeld 8 0 0 en ⏩ in te drukken. Je slaat dan in één keer 8 minuten over. Of 6 3 0 voor 6½ minuut natuurlijk. 

3. Al genoemd. Direct de Google Assistent knop.

4. Zapsnelheid is maar 1 seconde. De nieuwe stream zal toch eventjes naar jouw ontvanger gestuurd moeten worden. 

Bij de Next via DVB-C zijn alle zenders direct beschikbaar. Bij de Next Mini is het vergelijkbaar met kpn. 

Er zullen altijd verschillen zijn qua tv in techniek en ook zenderaanbod. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 januari 2025
daveytje schreef:

Bij punt 3: je hebt toch google voice assistent knop op je afstandsbediening die dat kan doen?

Als ik dat doe dan kan ik daar geen aflevering dat programma starten. Ik krijg slecht informatie over het programma. Of doe ik iets fout?