Skip to main content

Gisteren monteur geweest voor aansluiten van alles. Tv werkte internet werkte...omdat we aan het verhuizen zijn alleen de radio aangehad. Toen ik s avonds voetbal wilde kijken viel de modem om de 5 minuten uit en startte van zich zelf. Van alles zelf geprobeerd maar blijft het doen... gisterenavond medewerker van kpn aan de lijn gehad en die zou deze morgen weer een monteur langs laten.komen tussen 8 en 10. Om 11 uur nog geen monteur dus weer gebeld bleek er helemaal geen monteur besteld te zijn terwijl dit wel gezegd was. Nou kon ie nix voor me doen  moest maar wachten tot na het weekend. Dus zit heel het weekend zonder tv en internet maar wel betalen.... Vind dit een hele slechte service je betaald genoeg voor tv en internet en verwacht dus ook dat het werkt..... en een oplossing geven ho maar.....oja moest maar via me telefoon  kijken als ik iets wilde kijken....belachelijk dit....

Hm vreemd dat eerst alles wel werkte en nu niet meer. Welke experiabox heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch? Gaan er rode ledjes branden als de experiabox uitvalt?


Toen de monteur er was heeft tv tv niet langer dan een paar minuten aangedaan... meteen op radio gezet en heel de dan geen probleem. Wil s avonds even tv kijken en valt de modem om de 5 min ongeveer uit geen rode lampjes die branden start gewoon op nieuw op. Heb ook al andere kabels geprobeerd zelfde probleem.…

Tv rechtstreeks aangesloten op modem heb geen routers ofzo....


Krijg je foutcodes te zien op de tv?


Hoe is de KPN IPTV decoder aangesloten op de Experiabox?

Wat is uw echte downloadsnelheid?

Welke KPN IPTV decoder en welke Experiabox heeft u? 

Heeft u koper of glasvezel? (van buiten na binnen). 


Ik heb glasvezel kpn ipv decoder rechtstreeks op de modem op modem staat kpn box 1 en een arris  tv kastje download snelheid op telefoon is 40 mb.

Als ik hem op radio 10 zet kan ik de hele dag luisteren maar zodra ik tv wil kijken herstart de modem steeds na 4 a 5 min.


Dat is heel erg vreemd.

De Arris VIP 2952 heb je waarschijnlijk gekregen.

Hij zit met een vaste UTP kabel met de Experiabox verbonden begrijp ik.

Je kan op een moderater wachten, alleen door drukte kan dat enkele dagen duren.

 

Probeer eerst een volledige reset, zie hier. 

Je hebt glasvezel, dus ook de glasvezel kanalen op 661-670 (originele stream, dus mooier beeld). 

Tik eens in 661 en laat het weten. 

 

P.S.

Ik bedoelde de downloadsnelheid van je internet, niet je WIFI.

Zie hier.

Maar als je Glasvezel (FTTH) hebt, moet het gewoon goed werken. 

 

Duurt het wachten op een moderater te lang, bel of chat dan.

Chatten zie hier.

Kiers bijvoorbeeld televisie

Scrol na beneden en klik op “ik wil graag contact”.

Scrol na beneden en klik op Chatten.

Bellen: 08000402

 


Die kanalen heb ik ook al geprobeerd hetzelfde valt steeds uit...heb al gebeld maar kan pas maandag bellen voor afspraak dus laten je mooi zonder tv zitten......


Wil je de HDMI kabel er uit halen en dan op een tv kanaal zetten? Kijken wat er dan gebeurt.


Heb je toevallig een recente smart tv van LG of Samsung?

Zo ja, dan kan je de KPN app op de tv downloaden en via die app televisie kijken. 


Nee heb ik niet en als ik via Chromecast vanaf me telefoon wil streamen via de wifi valt het modem ook uit dus denk dat ie kapot is.     Maandag maar bellen.....


Maar radio doet het gewoon dus ik denk internet probleem zou 100 mb moeten hebben....kan hier helaas even niet bekabelt testen....


Maar ben erachter als ik de tv ontvanger systeem herstel doe doet ie het 1 halfuur en valt de modem weer uit....bij tv kijken 


Nee heb ik niet en als ik via Chromecast vanaf me telefoon wil streamen via de wifi valt het modem ook uit dus denk dat ie kapot is.     Maandag maar bellen.....

 

Chromecast heeft helemaal niets met de KPN IPTV decoder te maken.

Dit gaat via de Chromecast die je op een HDMI in de TV hebt aangesloten en de tv moet je zetten op het HDMI kanaal waar de Chromecast inzit.

 

Of valt de Experiabox uit?

Reset deze eens door de spanning (in de volksmond stroom) voor 2 minuten eraf te halen. Zet daarna de spanning er weer op en laat hem opstarten.

 

Ik hoor het graag. 

 

Of heb je netwerkadapters? 

Die kunnen veel problemen geven, vooral als er veel storende elementen op het net zitten.

Goedkope en of slechte LED lampen.

Filters, laders, fhöne, etc.

Of op verschillende groepen.

Advies, probeer zoveel mogelijk met vaste UTP kabels te werken.

 

En probeer ook eens een andere HDMI kabel van de KPN IPTV decoder na de TV. 

 

P.S.

De stream van Radio is heel erg laag.

Iets geeft een probleem als de stream hoger wordt. 


Alles al geprobeerd ik kan via Chromecast wel tv kijken  dan reset de modem niet maar via de tv decoder na 5 min. Hup weer automatisch reset van de modem... Maandag maar ff meteen bellen....


Via Chromecast herstart de modem ook dus iets niet goed.....


Via Chromecast herstart de modem ook dus iets niet goed.....

 

Bedoel je de Experiabox?

Als dat zo is, herstart (reset) de Experiabox eens. 

 

Zoals ik al vermelde, de chromecast heeft helemaal niets met de KPN IPTV decoder te maken.

Heb je wel het juiste HDMI kanaal van de Chromecast?

En bedien je de Chromecast wel met de telefoon?


Wat ik ook kijk en hoe zelfs bij Netflix en videoland 5 min kijken en telkens HERSTARTEN experiabox. Zelf bij kpn snappen ze niet hoe dit kan....krojg een nieuwe modem....


Ik ben zoiets nog nooit tegen gekomen.  Ben heel benieuwd hoe het afloopt. 


Welke Experia Box heb je nu toch?

Welke TV ontvanger heb je?


21-12 eindelijk aangesloten maar probleem niet opgelost modem reset nog steeds uit zich zelf... lijkt wel of ze het niet willen oplossen..... vandaag ook monteur geweest heeft nieuw glasvezel kastje gehangen maar probleem niet opgelost.....


Hoi @Ineke1973! Ik zie dat onze community je al netjes te woord heeft gestaan. Ik begrijp dat de situatie waarin je zit frustrerend is (zacht uitgedrukt:confused: ). Heb je de vragen van wjb gelezen? Des te meer informatie we hebben, des te beter we je kunnen helpen. 

Welke Experia Box heb je nu toch?

Welke TV ontvanger heb je?

Wat bedoel je met “21-12 eindelijk aangesloten”? Bedoel je hier een ander modem mee of is er nog een monteur langs geweest? 
Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende! 

We horen graag van je:innocent: