Skip to main content

Beste allemaal, na veel tv-problemen (ontvanger HMB2260 die continu automatisch herstart) heb ik gisteren in overleg met een medewerker besloten voor een 4k-ontvanger te gaan (Arris VIP5202).
Nu lees ik in de handleiding dat je de ontvanger eigenlijk bekabeld moet gebruiken en niet met DVS. Ik heb goedwerkende DVS'jes (1200) en bekabeld is eigenlijk geen optie (ziet er niet uit en veel gedoe als ik de kabel netjes zou willen wegwerken).
Mijn vraag: heeft het wel zin om het te gaan proberen met DVS, of is dat geen optie bij deze ontvanger? Aansluiten kan pas op 22 juni, dus uitproberen kan nu nog even niet. ;-)
Alvast bedankt voor het meedenken!

@jjudy Hoewel bedraad aansluiten altijd het beste is, werken de iTV-ontvangers van KPN ook vaak prima met een DVS. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Piet.


Beste @jjudy,

Helaas doen die DVS wel storingen geven, elektra is niet echt geschikt om data door de stopcontacten te laten gaan. Want zet je led verlichting aan in jou huis of magnetron of zonnepanelen dan kan dat verstoringen geven, helaas is bekabeld nog de beste optie want dat geeft geen verstoringen. 


Dank voor jullie snelle en duidelijke reactie, Piet en Dennis!
Ik ga het in eerste instantie gewoon proberen met de DVS, ben benieuwd. :-)