Skip to main content
Vraag

Werkt de KPN TV-app op een Philips TV uit 2017?

• July 10, 2026
  • 5 reacties
  • 44 keer bekeken

Sinds een week ben ik van ziggo overgestapt naar kpn. Op mijn philips smart tv in de slaapkamer heb ik de kpn app wel kennen downloaden, de app opent ook, de tv gids en opgenomen programma's ook, maar hij speelt ze niet af. De tv is al ouder (2017) dus wellicht dat de app hier niet goed op werkt. (De ziggo app wekte overigens wel goed). Sinds de overstap krijg ik mijn chromecast ook niet meer aan de praat, maar ik wil toch liever een app dan casten.

Is er een manier om de kpn toch goed te laten functioneren?

En zo niet, werkt deze wel op een TCL tv met Google tv platform?

Gr. Marian

5 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

Beste ​@Mvl1303 , welkom bij het forum.

@PeterG weet hier veel van en wil je misschien wel helpen.

Ik heb hem even ingeseind.

Wacht s.v.p. zijn reactie even af.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 10, 2026

Heeft de tv nog Android 9? Of lager. Ik zie daar toch vaak wel wat problemen mee.

Volgens Google heeft een Philips uit 2017, alweer 9 jaar oudere techniek, maar Android OS 7.... Voor tv's is het nu 12. Voor losse streamers al OS 14.

Op TCL lees ik hier al meer dan een jaar geen problemen! Dat moet dus goed gaan. 

De app van kpn is wat zwaarder dan die van Ziggo. 

Je zou de Philips kunnen opwaarderen met een losse (Android-TV) streamingbox. Dat is een stuk minder prijzig dan een nieuwe tv. Maar! Één tv ontvanger is gratis in het abonnement. En dat is meteen ook een Android-TV box!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2026

Heeft de tv nog Android 9? Of lager. Ik zie daar toch vaak wel wat problemen mee.

Volgens Google heeft een Philips uit 2017, alweer 9 jaar oudere techniek, maar Android OS 7.... Voor tv's is het nu 12. Voor losse streamers al OS 14.

Op TCL lees ik hier al meer dan een jaar geen problemen! Dat moet dus goed gaan. 

Je zou de Philips kunnen opwaarderen met een losse (Android-TV) streamingbox. Dat is een stuk minder prijzig dan een nieuwe tv. Maar! Één tv ontvanger is gratis in het abonnement. En dat is meteen ook een Android-TV box!

Dank je voor je antwoord. 

Een 2e kpn box is 6 euro per maand. De TCL tv die ik gezien heb, is van 2026, dus ik neem aan een recent platform waar kpn op werkt. En tweedekans (maar wel ongebruikt) voor 203 euro. Dat is een kleine 3 jaar huur voor een kpn box. Op de langere termijn ben ik dan voordeliger uit. 

Het is niet zo dat ik onhandig ben met dingen installeren of zo, maar heb altijd een hekel aan "gedoe". Ik ga nog even nadenken wat ik ga doen. 

Gelukkig doen alle andere apps het wel op die tv, dus zolang ik nadenk, kan ik voorlopig nog andere dingen kijken. 

Gr. Marian 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

Dank je voor je antwoord. 

Een 2e kpn box is 6 euro per maand. De TCL tv die ik gezien heb, is van 2026, dus ik neem aan een recent platform waar kpn op werkt. En tweedekans (maar wel ongebruikt) voor 203 euro. Dat is een kleine 3 jaar huur voor een kpn box. Op de langere termijn ben ik dan voordeliger uit. 

Het is niet zo dat ik onhandig ben met dingen installeren of zo, maar heb altijd een hekel aan "gedoe". Ik ga nog even nadenken wat ik ga doen. 

Gelukkig doen alle andere apps het wel op die tv, dus zolang ik nadenk, kan ik voorlopig nog andere dingen kijken. 

Gr. Marian 

Als de TCL Android heeft wel.

Anders is de kans groot dat de KPN app er niet op werkt.

Maar in beide gevallen kan je ook een Chromecast nemen.

Maar op Google zie ik dat TLC met Android werkt, dus dat moet werken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 10, 2026

Ik heb hier een heel 'artikel' over voor de app geschikte tv's en apparaten.